Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Haziran '12

 
Kategori
Siyaset
 

'Bir gün gelecek o Ankara’ya gelecek. Ben İmralı’ya gideceğim’

'Bir gün gelecek o Ankara’ya gelecek. Ben İmralı’ya gideceğim’
 

O Özel Kuvvetler Komutanı emekli korgeneral Engin Alan. Yani “efsane” diye adlandırılan bir isim.

Engin Alan, Balyoz Davası’nın da sanıklarından.

Peki, daha ayrıntıya inersek, kimdir Engin Alan?

Alan, askerlik hayatının neredeyse tamamını Özel Kuvvetler içinde geçirdi. PKK lideri Abdullah Öcalan'ın Kenya’da yakalanması ve getirilmesini Türkiye’den Engin Alan yönetti. Ayrıca Şemdin Sakık’ın Kuzey Irak'tan Yarasa Operasyonu ile Türkiye'ye getirilmesinde de en üst komutan yine Engin Alan’dı. Çünkü Alan o dönem Özel Kuvvetler Komutanıydı.

Edinilen bilgiye göre Engin Alan; Öcalan’ın bütün sorgu süreçlerinde de yer aldı. İmralı döneminde yapılan sorguları yönettiği, kimisinde de bizzat yer aldığı ifade ediliyor.

Bahçeli’nin daveti üzerine MHP saflarına katıldı ve siyasete adım attı.

''Şemdin Sakık'ı yakalayan ekibin de başında bulunan komutan.terörle mücadele de efsanelerden. apoyu getiren tüm ekibin hapishanede toplanması planı dahilinde gözaltına alınmıştır.

Kendisinin de alınmasıyla kadro tamamlanmıştır; Apo'yu Türkiye'ye getiren timin bilindiği kadarıyla tamamı ve operasyonun başındaki kişi Ergenekon'dan alınmıştır.
yüksek tansiyon nedeniyle hastaneye kaldırıldığında ise şu sözleri sarf etmiştir.

İlk ve son olarak size konuşuyorum; ölüm dahil hiç bir şeyden korkmuyorum. Benim adım Engin Alan. Şu anda aşırı tansiyon hareketinden dolayı kroner bakım sevisindeyim. Buradan çıkınca doğruca cezaevine gideceğim. Beni Silivri'ye değil imralı'ya koysunlar.

Silivri'den tabutum çıksa bile tabutun kapağını kaldırıp dimdik yürüyeceğim. Kimse burada olduğum için 'gata'gulle' demesin. Ölümden korkmayan engin alan, cezaevine girmekten korkmaz. bunu herkes böyle bilsin. dedi''

Vatan haini dedikleri adam tümgeneral rütbesi bile varken dağda teröristle çatıştı sonra o teröristler sınır kapılarından geldi ve serbest bırakıldı ama Engin Paşa hala içerde niye mi? Başbakan geldiğinde ve konuşması bittiğinde ayağa kalkmadı diye. sayın rte bedelini ödeyecek dedi. Hepsi sayın rte'nin hırsı.

Srıf meclisin şeref ortalamasını yükseltecek diye cezaevinde hep kalabilecek kişidir kendisi.

ayrıntılı röpörtajı için :http://www.odatv.com/n.php?n=bir-gun-o-ankaraya-gelecek-ben-imraliya-gidecegim--0502111200

 
Toplam blog
: 54
: 944
Kayıt tarihi
: 10.02.12
 
 

Artvin- Hopa doğumluyum.elektrik-elektronik mühendisiyim. İşten fırsat buldukça kendimce yazdığım..