Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Şubat '08

 
Kategori
Aşk - Evlilik
 

"Bir küçük iyilikti aşk..."

"Bir küçük iyilikti aşk..."
 

Düşümde bir tepede oturuyorduk ikimiz. Aramızda bir adımlık yer... "Kimse basmaz buraya" diyordum. "Kimsenin adımı sığmaz ki..." "Hep çimen, hep temiz kalacak burası" diyordum bir de. Ona söylemiyordum ama seziyordu, biliyordum.

Öyle içim rahat bakıp duruyordum ayaklarımız altında uzanan o koca kente. "İnsanlar" diyordum "hep koşturmacada, ne tuhaf..." Bırakıyordum dünyanın peşini. Hiç birşeyi başarmaya çalışmıyordum, hiç birşeye yetişmeye de... "Aksın delice bu nehir" diyordum "biz bu nehrin kenarında iki saz olalım." Vallahi de yanmazdım ömrün böyle geçmesine. İki saz gibi onunla burada, bu rüzgarda erimeye... Aklımdan geçmezdi yeniden karışıp gitmek o hengameye. "Ben bir çift sazdan biri olmak için varım" diyordum "hayattan bana ne?"

Sımsıkı basıyordum toprağa, "ayakların bulutlarda senin" diyenlere inat. "İşte burada" diyordum "Tam yanımda. Bulut üstünde olmuşum, bir nehir kenarında ya da bir toprağın kıyısında durmuşum ne farkeder..." Sonra elimle yokluyordum aramızdaki o bir adımlık mesafeyi. İçime toprak, çimen, bahar ve dünyaya ait ne kadar güzellik varsa doluyordu. "Ah" diyordum "Geçmiş günlere yazık." Bu küçücük toprak parçasına yazılı sanıyordum kaderim. Ve bir şövalye gibi onurla taşıyordum göğsümün üzerinde. Bilmiyordum ki kaderim benim lanetim...

Böylesine bırakmıştım kendimi esen o incecik rüzgara. Herşey gerçek sanıyordum. Uyandım. Herşey sanki bir girdap içinde göz açıp kapayıncaya kadar geçti bitti. Dedim ya hepsi bir düştü. Bembeyaz tavana baktım dakikalarca. Gözlerimi kapadım, açtım. Kaçan düşler yakalanmazdı, anladım.

Bir şiir mırıldandım sonra düşüme inat. Dedim ki; "Değil mi ki, bir yere kilitlenmiş, bir küçük iyiliktir aşk..." [1] O vakit onu gözlerime kilitledim. Ve bir küçük iyilikti aşk. Ben düşlerime şükrettim...

[1] Ba- Birhan Keskin. Sayfa:33
Fotoğraf: http://www.deviantart.com/print/639744/
 
Toplam blog
: 408
: 1090
Kayıt tarihi
: 17.06.06
 
 

Gazetecilik okudum... Ama gazeteciliği sırf yazabilme serüvenine bir adım daha yaklaşabilmek için ok..