Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Şubat '17

 
Kategori
Kitap
Okunma Sayısı
71
 

"Bir yol açın da ilerleyelim hey!"

"Bir yol açın da ilerleyelim hey!"
 

Okuyana minnetle...
 
"Bir yol açın da ilerleyelim hey!" Demek için sabırsızlanıyorum resmen. Elime geçse bir fırsat, ah bir geçse! Bir aktarsam içimdekileri!
Televizyon mantığını hayatımdan silip süpüren aciz evlilik programları, üç beş karakterle sürdürülen moda ikoncanları, ucuz magazin turları ve en önemlisi de yozlaşan kalplerle robot misali yaşam sürmemize sebebiyet veren gereksiz muhabbet programları! Ah bir bitin, tükenin yahu! Bitin de biraz da doğru işlerden gönlümüze kapı açalım...
Yok kardeşim, kaç tane roman çıktı Türk yazarlarımızdan, belli başlısı haricinde bildiğimiz yok! Hepsi mi kötü mübarek? Biri de çıksın desin ki bu ülkenin Türk yazarlarını sahiplenmeliyiz! Ama ne hikmetse dünya yazarlarından bize fırsat yok! Tek şarkıyla meşhur olmuş kişilerden, tek filmle yazarını yok edenlerden bize fırsat yok? Kanallara bakın, ***pembiş-maviş sunum önemlidir*** konsepti ile "Cincanconla olmadı yeaaa nimmammonla aşk başka başladı, çookk heycanlıyım" saçmalığı ile aynı tas aynı hamam gidişat!
Siz hiç bir dörtlükte kayboldunuz mu?
Bakın size Özdemir Asaf'ın bir şiirini sunayım. Kısacık.
"Dün sabaha karşı kendimle konuştum
Ben hep kendime çıkan bir yokuştum.
Yokuşun başında bir düşman vardı
Onu vurmaya gittim, kendimle vuruştum."
Dilimde dua gibidir bu dörtlük. Okumaya doyamam. Sorsan ne anladın diye, e orası da okuyana kalır! Ben kendimi anladım hep. Kendimi buldum şiirde. Ve kendini kaybeden insanlardan boğuldum!
Evlilik programında göbek atmayla bir şiirin ruhunda kaybolmanın arasındaki farkı biliyor musunuz?
Yahu bana biraz sohbet getirin.
Muhabbet getirin.
Aşk getirin ama lütfen 9/8lik atılan göbecikle başlayanlardan olmasın.
Biraz huzur getirin. Biraz da müzik.
Evlenceeem ben diyerek sosyal medya hesaplarından reklamla geçim sağlayanlardan ziyade sizlere iyi veya kötü, ama yazarak, hayal kurdurarak, kendi özel zamanlarından çalıp da, evinden, eşinden, çocuğundan, ruhundan parçaları söküp alarak çırpınan yazarlara bir şans veren ülke umuyorum!
Kitap yazmaya utandırmayın, kitap yazmaktan soğutmayın insanları diye bas bas bağırasım var tüm televizyonlara!
Kaç yazar elinde kitabıyla hüzne dalıyor, biliyor musunuz? BEN DE DAHİL!
Ve hiç birimizin amacı dünya starı olmak değil sadece biraz ilerlemek.
Şımarmanın yolu elbet kesilir ama şımarmak bile bize uzak ya, neyse.
Okuyan çok...
Bunu biliyorum. Bu yüzden yazdım böyle.
Çizgi filmlerin bile daha kaliteli olduğu, kadınlara daha huzur verdiği aşikar, farkında mısınız? Televizyon kültürü yerlere düşen ülkemde bir yazar olarak utanıyorum gördüklerimden. Gelişmek yerine çökmeyi bu derecede kabullenen, o programları reytinge boğan kişiliklere hayretle bakıyorum. Onlar evlenemeyecek, bir gün pembiş maviş olayı gına getirecek yeşil turuncu falan başlayacak gaza gelip ama ben üçüncü romanımı tamamlayacağım nasipse. Onlar daldan dala konacak, tek şarkılık şöhretler bitecek ama ben yaşarsam dördüncüye başlayacağım. Yine belki onlar boy gösterecek televizyonlarda, radyolarda... Bizlerse bakıp duracağız kaç kişiye başka bir dünyanın kapısını açtık diye...
Bir sabah programı düşünün.
Her sabah bir yazar, senarist davetli...
O kişilerin müzik ruhundan tutun da resme kadar becerisi vardır çoğunlukla, bilir miydiniz?
Size acemi sesiyle duygusal açıdan mini bir konser verse ya da roman yazarının kendi sesinden bir paragraf dinlesek? Hikayesini fazla açmadan öğrensek? Bu kitabın film olur mu olmaz mı, tiyatrosu ne derece iyi olur gibilerinden sohbet etsek mesela? Olmaz değil mi? Bağır çağır şarkı söyleyip, kendini bilmezleri izlemekten, kendisini geçip de bambaşka hayatlara gönlü ve kalemiyle dokunan biz yazarlara anca yayınevimiz kapılarını açar... Anca editörlerimiz bizi dinler... Bu da bize gurur verir zaten!
 
Ama...
Yazık. Çok yazık.
 
Not: Etiketlerde sosyal medya isimleri var. Kitap etiketinden çok nelere bakıldığını görmek lazım işte...
 
Saygıyla kalın.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 7
Toplam yorum
: 0
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 89
Kayıt tarihi
: 16.02.17
 
 

İki romanlı bir hayalci...   Elçi ve Son Demde Aşk'ın yazarı... Türk ve yeni yazarların peşinde o..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster