Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Aralık '08

 
Kategori
Anılar
 

"Bira" ihanete uğradığını sanmasın!

"Bira" ihanete uğradığını sanmasın!
 

Eskiden içerdim birayı.
Rakının tadını aldıktan sonra aramaz oldum.
Ve biraya ihanet ettim bir anlamda.

Hoşuma giderdi bira içmek.
Tadı bir yana da dalga kıranların üzerinde birkaç kutu bira alıp akşamın serinliğinde ve çıtır leblebi eşliğinde yudumlamanın keyfi bir başka oluyordu.
Uzun zaman oldu sahilde veya bir dalga kıranın üzerine tüneyip te bira içmeyeli.
Özlediğimi fark ettim birden.
En kısa zaman da bu özlemi mi gidereceğim.

İstanbul’da ne de çok bira içerdik.
En çok da Bakırköy sahiline takılırdık bira içmek için.
Dalga kıranların üzerinde, rahat bir kaya bulup bırakırdık kendimizi.
Hoş şarkılar, güzel ezgiler ve bir birinden güzel türküler mırıldanarak bir içmek, ne de keyifli olurdu.
Gece yarılarına kadar.
Evet.
Özlemişim o günleri.

Yıldızların aydınlattığı gecelerde ve ay ışığının denize vurduğu karanlık gecelerde bir içmek eğlenceli olurdu.
Ama biz henüz o yıllar da fark edememiştik o denli güzel anlar yaşadığımızı.
Asi bir gençlik havasında yapılan küçük aktiviteler de diyebiliriz bunlara.
Ve o zaman fazla da değerli olmayan bu aktiviteler, yıllar sonra önemli bir değer halini aldı gözümde.
O yıllarda tanımıştım Turgut Toygar’ı.
Doğrusu yüzünü görsem hatırlamam bile.
Ateşli bir şairdi.
Kendisini öyle tanıtmıştı bana.
Ama yıllar geçti adını başka yerde duymadım.
Kitabı var mı, bilmiyorum.
Bir akşam Kemancı barda tanıştık.
O yıllarda Kemancı bar, eski Galata Köprüsündeydi.
Cuma akşamları bira içmeye Kemancı bara giderdik.
Gece yarısına kadar.
Ve yine bir Cuma akşamı tanışmıştık Turgut Toygar’la.
Kemancı bar da.
Ateşli bir konuşma yapıyordu.
Ve o ateşli konuşması dikkatimi çekmişti.
Karşı karşıya oturuyorduk.
Nasıl olduysa uzun uzadıya koyu bir sohbete daldık.
Ve arka arkaya biraları yudumladık.
Turgut Toygar’ın güzelim sohbetini hiç unutamadım.
Aradan uzun yıllar geçmiş olmasına rağmen.
Ve şimdi benim için daha değerli bir hale geldi o dönemlerde yaşadıklarım.
Lakin dünyaya bir daha gelmeyeceğiz.
Ve yaşadığımız güzel anılar, bizim değerlerimiz halini alıyor.
Bence en önemli mülkiyet.
Evet.
Aynen böyle düşünüyorum.
Geçmişin anıları, insanın en güzel mülkiyetlerinden birisidir.

Son günlerde canım yine bira çekti.
Bira içmek istiyorum.
Ve sahilde.
Veya bir dalga kıran bulursam, üzerine tüneyip, birkaç saat denizi seyrederek, bira içmek istiyorum.
Belki ayda çıkar.
Ve denize vurur ışığını.
Hafif ezgiler mırıldanmakta cabası.
İnceden inceye.
Sessiz.
Sakin.
Ve dingin bir şekilde.
Yanında çıtır leblebi tabi.

 
Toplam blog
: 1509
: 1145
Kayıt tarihi
: 07.08.07
 
 

Yazarım... Okurum... Öğrencilik yıllarımda çok yazdım... Kompozisyon derslerinde yazdım... Duvar ..