Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Ocak '07

 
Kategori
Blog
 

"Blog Yazarları Toplantısı" haberinden öğrendiklerim

"Blog Yazarları Toplantısı" haberinden öğrendiklerim
 

Milliyet’in bugünkü ana sayfasında “Milliyet Blog Yazarları, Doğan Medya Center'daki Partide Buluştu: İşte Türkiye'nin Dev Yazar Kadrosu” başlıklı bir haber vardı (1). Haberi görmeden önce toplantıya katılanların bloglarından öğrendiklerim olmuştu. Gazetenin üst yönetimi Milliyet Blog’u ne kadar ciddiye aldıklarını hem katılarak hem de yaptıkları konuşmalarda göstermişlerdi.

Milliyet’in Blog servisi de toplantıyı önemli bir kilometre taşı olarak düşünüp toplantı sonrasında Blog sayfaları için yeni bir logo kullanmaya başladı. Yeni logoyu tanıdık bir logoya benzettim ama ne olduğunu bulamadım. Yeni logoyu eskisine göre daha çok sevdim. Blog servisimiz bu logonun yüksek çözünürlüklü bir jpg kopyasını (1024x768) blog yazarlarının erişebilecekleri bir yere koyarlarsa biz de yazılarımıza eklerken düşük çözünürlüklü görüntü kullanmak zorunda kalmayız.

Haberde merak ettiğim istatistikler vardı. Blog yazarlarının profili tahmin ettiğim gibiydi: Eğitim düzeyi yüksek, çoğu büyük şehirlerde oturan ve işi olan. Blog ve yazarlarla ilgili sayılar ilginçti : “Milliyet Blog'a bugüne dek 5 bin 332 blog yazarlığı başvurusu yapıldı, 1032 başvuru kabul edildi. 20 bin 331 blog gönderildi, bunlardan 12 bin 343' ü şu anda yayında.”

Cumartesi günü blogla ilgili yazımda blog sayısını son blogların dosya adından belirlemeye çalışmış ve 20 binden çok yazı olduğunu yazmıştım (2). Daha sonra değişik sayılar deneyip ve bazı sayıların altının boş olduğunu görünce sayının 20 binden az olduğunu tahmin etmiştim, editörlerimize sormayı düşünürken bu haberde istediğim bilgiyi elde ettim. 12 bin yazı da hiç az sayılmaz.

Beni asıl şaşırtan 5 bin başvurunun yalnızca bininin kabul edilmesi oldu. Yüzde 20 kabul, oldukça düşük bir sayı. Red kriterlerinin dağılımını merak ettim.

Hakan Karaduman’ın “Milliyet Blog iyi bir okul” değerlendirmesini çok yerinde buldum. Bu okulun iyi öğrencileri olduğunu ve iyi öğrencilerin ürettiklerinin Milliyet’e iyi şeyler kattığını düşünüyorum.

(1) İşte Türkiye'nin Dev Yazar Kadrosu: http://www.milliyet.com.tr/2007/01/15/yasam/ayas.html
(2) Milliyet Blog Gazetesi: http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=21054

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..