Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Eylül '11

 
Kategori
İlişkiler
 

“Boşanma davası açmak istiyorum,” işte düşünmeniz gerekenler ve haklarınız

hortogludorduncubakis@gmail.com

“Boşanma davası açmak istiyorum,” işte düşünmeniz gerekenler ve haklarınız

“Biri 5, diğeri 7 yaşında olan iki çocuk annesiyim. Evliliğim artık çekilmez hale geldi.

Benim evde en küçük bir değerim bile yok. Eşim gece yarılarına kadar eğleniyor. Benimle hiçbir şekilde ilgilenmiyor.

Ben sadece ev işlerini yapıyorum ve çocuklarıma bakıyorum. Boşanmaya karar verdim. Ne yapacağımı bilemiyorum. Nasıl bir yol izlemeliyim?”

***

Değerli okurum, hayatta en zor kararlardan biri boşanma kararıdır. Bu önemli kararı vermeden önce enine boyuna düşünmeniz gerekiyor.

İşte göz önüne almanız gerekenler:

*Öncelikle bu kararınızı kesinleştirmeden önce eşinize, sizi üzen sorunları ve bu sorunları çözmek için ondan neler beklediğinizi anlatın.

*Mümkünse birlikte bir aile danışma merkezine başvurun.

*Tüm çabalarınıza rağmen evliliğinizi kurtaramazsanız, hiç olmazsa anlaşmalı olarak boşanmaya çalışın.

*Boşanmanızdan çocuklarınızın en az etkilenmesi için uzmanlardan yardım alın.

*Velayet konusunu mümkün olduğu kadar anlaşarak çözmeye çalışın.

*Boşandıktan sonra nasıl bir hayat kuracağınızı, nerede oturacağınızı ve çocuklarınızı hangi okula göndereceğinizi net olarak belirleyin.

***

İşte haklarınız:

1)Boşanma davasıyla birlikte çocuklarınız ve kendiniz için tedbir nafakası talep edin.

2)Nafaka talebinizin davadan sonra çocuklarınız için iştirak nafakası sizin için yoksulluk nafakası olarak devamını isteyin.

3)Davayla birlikte maddi ve manevi tazminat talep edin.

4)Edinilmiş mallara katılma rejimi gereği haklarınızı talep edin.

***

Değerli okurlarım, güven duyarak her konuda yazdığınız mailleriniz için çok teşekkür ediyorum.

Sağlıklı ve mutlu kalın

Cengiz Hortoğlu

 
Toplam blog
: 924
: 4123
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

CENGİZ HORTOĞLU Cengiz Hortoğlu Gaziantep'te doğdu. İstanbul Hukuk Fakültesini bitirdi. Serbest a..