Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Ocak '15

 
Kategori
Magazin
 

‘BU TARZ BENİM’ DÜELLOSU OLACAK MI?

‘BU TARZ BENİM’ DÜELLOSU OLACAK MI?
 

Televizyon dünyası bir gariptir… Ucuza maliyetle, çok tutan iş oldu mu benzerlerine girişme veya aynı yapıma kanalında yer verme hevesi de çığ gibi büyür. Kimi, ünlendikçe parasını az bulan programı transfer yolunu seçer… Buna karşılık kimi de çareyi, isim hakkını saklı tutup yeni bir kadroyla yola devam etmekte bulur. Yani anlayacağınız gözde programların kanal değişimi, tam bir düello yaratır. Show TV ile FOX arasında paylaşılamayan ‘Güldür Güldür’ olayı bir misal…

Ali Sunal’ın sunduğu BKM yapımı, 2013’te FOX’ta başladığı ekran macerasını aynı yılın Eylül ayında Show TV’ye geçerek sürdürmeyi seçmişti. FOX’taki süreçte ve yeni kanalındaki başlangıçta umduğunu bulamayan programın zamanla toparlanarak Show TV’de yıldızının parladığı kesin. Yıldızı parlayınca gelsin FOX’taki tekrarlar… Ve hangi kanalın ‘Güldür Güldür’ü karmaşası! İzleyiciye farkı hissettirmek için çare de, Şubat 2014’ten itibaren Show’dakinin adının ‘Güldür Güldür Show’ değişimi.

Eski kanalın havlu atıp meydanı yenisine bıraktığı ‘Güldür Güldür’ hallerini geçip ekranların yeni program çatışmasına gelecek olursak… Bilindiği üzere şimdinin kapışılamayanı, yayınlandığı günlerde kendi saatinde en büyük reytingi alan ‘Bu Tarz Benim’ yarışması!

 

YAYIN OLAYI TAM BİR MUAMMA

Hayli patırtılı gürültülü bir finalle galibini seçen, jürisinden yarışmacısına abartılarla dolu bir renklilik sergileyen moda programı ‘Bu Tarz Benim’, Show TV’de yakaladığı başarısını taçlandırmak için yeni rotalara yelken açmak isteyince mahkemelik olmuştu malumunuz…

Yarışma, final bölümünün banttan yayınlanması ve sonucun açıklandığı canlı bölümde de jürinin bulunmamasıyla Show TV ekranındaki macerasını sansasyonel bir biçimde noktalarken, gerek kanaldan gerekse yapımcıdan karşılıklı açıklamalarla bir söz düellosu da yaşatmıştı. Ardından bir dolu laf karmaşası sürekli pompalandı televizyon gündemine.

Ancak bundan önemlisi, finalindeki bu aksaklıklarla izleyicisinde büyük hayal kırıklığı yaratan ‘Bu Tarz Benim’in Acun’un yeni dizi ve programlarla atağa geçirmek istediği, TV 8’e transfer olduğu yönündeki haberlerle gösterdi kendini!

Acun, gerçekten ciddi ciddi ilgilenmiş miydi? Yoksa bir gönül gezdirme durumuna medyanın verdiği gazdan mı ibaretti transfer olayı?

Show TV’nin yaşanan mağduriyeti dile getirirken ‘Programın yeni sezon hazırlık bölümlerinin yayını bile devam ederken, yapımcı, sözleşmeyi, finale günler kala, hukuka aykırı bir şekilde feshetmiştir’ şeklindeki beyanıyla perde arkası aralanan ‘Bu Tarz Benim’ düellosu ne zaman gerçekleşecekti?

Büyük büyük beyanlarla hem televizyonculuğun izleyiciye karşı sorumluluk olduğu bilinci bir kez daha hatırlatılmış, hem de yarışmanın tıpkı ‘Güldür Güldür’de olduğu gibi iki farklı kanalda birden yer bulacağının işareti verilmişti verilmesine ya… Gelinen noktada sonuç?

Yapımcı şirket tarafından ‘doğal’ görülen ancak Show TV tarafından ‘eşi görülmemiş rezalet’ şeklinde tarif edilen ‘Bu Tarz Benim’in, ödenmeyen alacaklar ve icra takibi haberleriyle gelişen yol ayırımında bundan sonra yaşananlar tam bir muamma… Seyreyle gözüm…

 

TV 8 CEPHESİNDE ‘BU TARZ BENİM’ BELİRSİZLİĞİ

Yeni binasına taşınma telaşındaki TV 8’in ‘Bu Tarz Benim’ olayı, şu sıralar kafaları kurcalayan büyük bir soru işareti durumunda. Acun’un programı aldığı haberleriyle popülerliğini artıran yarışma cephesinde görünen o ki, cezai müeyyideler henüz aşılmış değil.

Dolayısıyla ilk etapta 29 Aralık Pazartesi günü başlayacağı ve hafta içi her gün 15.30’da canlı yayınlanacağı haberi medyaya düşen, daha sonra ekran günü 5 Ocak 2015 olarak yayılan ‘Bu Tarz Benim’ yayın durumuyla kendini sorgulatmayı sürdürüyor.

Ben de bu konuyu köşeme taşırken daha sağlıklı bilgi verebilmek amacıyla kanaldan yetkililerle görüşmek istedim. Ancak nafile bir çaba oldu. TV 8’in her iki binasında da ne yazık ki karşıma, ‘Bu Tarz Benim’le ilgili doğrudan bilgi verebilecek, yayın tarihini daha doğrusu bu programın yayınının gerçekleşip gerçekleşmeyeceğini netleştirecek yeterlilikte birisi çıkamadı. Kanalın taşınma kargaşasından olsa gerek, deme iyi niyetiyle karşılayalım bari.

Konuştuğum görevlilerden aldığım cevaplarsa, henüz stüdyosu dahi hazır olmayan ‘Bu Tarz Benim’ yarışmasına dair şu an için bir çalışma yapılmadığını işaret eden türden!

Zaten Hazal Kaya ile Aras Bulut İynemli’nin birlikte rol aldığı yeni dizinin müjdeciliğini yapan TV 8 sitesindeki program skalasında ‘Bu Tarz Benim’in var olmayışı da, yarışmanın kanaldaki belirsizliği hakkında söylenenlerin samimiyetini doğrulamakta.

Kim bilir belki de mahkemelik olup isim hakkını Show TV’ye kaptıran ‘Bu Tarz Benim’ için yeni bir isim düşünülüyordur… Ya da iki yapım arasında bir kısır rekabet yaratılıp riske girmemek adına içerikte de değişimlere gidilme gereği hissedilip yeni formatla çıkartılacaktır karşımıza…

Nihayetinde; aşağılama ve şiddet içerdiği gerekçesiyle en çok şikâyete maruz kalıp RTÜK’ten iki kez ceza yiyen ‘Bu Tarz Benim’in başında sallanan cezai müeyyidelerin kılıcını da hesaba katmak lazım.

Bu nedenle, transferle ilgili telaffuz edilen büyük rakamların, medyada kopartılan onca fırtınanın boşa gitmesi… Ve 2014 Dünya Kupası maçlarının yayınından, yaz aylarındaki düşük reklam gelirleriyle maliyeti karşılanamayacağı için vazgeçen TV 8’in aynı şekilde getiri-götürü dengesi kurup ‘Bu Tarz Benim’ demekten cayması da ihtimaller dâhilinde tabii! Ya kısmet…

 

SHOW’UN ‘TARZ’I NASIL OLACAK?

İsim hakkı kendilerinde kalan ve eski bölümlerin tekrarlarını oynatan Show TV açısından duruma baktığımızdaysa... Programa, Büyük Risk yarışmasını hazırlayan Joker Yapım’la devam kararı alan Show TV’nin sitesinde yeni sezonla ilgili net bilgiler bulunmasa da, ‘Bu Tarz Benim’in 19 Ocak’ta ekrana gelmeye başlayacağı haberler arasında.

İkinci sezon hazırlıklarının son sürat devam ettiği söylenen yarışmayı Ebru Akel sunacakmış. Yeni Sezon eleme ve tanıtım gecesinde 17 yarışmacıyı podyuma çıkartacak olan ‘Bu Tarz Benim’in yeni jürisini oluşturan isimler de hayli rekabetçi ve renkli… Ünlü modacı Cemil İpekçi, tasarımcı-model Umut Eker ve stil danışmanı Sibel Arna… Giden ağam, gelen paşam…

Tartışmaya açık bir finalle sezonu noktalayan ‘Bu Tarz Benim’den dolayı, ilk bakışta mağdur taraf gibi algılanabilme durumundaki Show TV’nin, yarışmanın yeni haliyle eskisini aratmamak için elinden geleni yapacağı kesin.

Ancak şu da gerçek ki programın beğeni toplaması, Türkiye’nin en tarz kadını olabilmek için yüzlerinde maskeyle podyuma ilk adımı atmanın ardından sayısı 13’e düşerek 100 bin TL kazanma uğruna rekabet düellosuna girecek olan yarışmacıların şov gücüne ve yeni jürinin tarz geliştirip halkı etkileme taktiklerine bağlı!

Bu detaylardaki becerilerin hangi oranda gerçekleşeceğini Show TV’nin ‘Bu Tarz Benim’ini yayına sokmasının ardından göreceğiz.

Kanallar arası düello ise tamamen TV 8’in ‘Bu Tarz Benim’de karara varmasıyla ilgili bir durum. Bu gidişle, onun değerlendirmesi için de çok bekleyeceğiz gibi görünüyor. Televizyon dünyasının rekabetçilik düellosunda herkesin ‘Tarz’ı kendine, diyerek koyalım noktamızı.

 

Anibal GÜLEROĞLU

guleranibal@yahoo.com

www.twitter.com/guleranibal 

 
Toplam blog
: 1210
: 1542
Kayıt tarihi
: 10.04.10
 
 

İstanbul'da başlayan yaşamım, eski İstanbullu ailemden edindiğim kültürle gelişti. Birinciliklerl..