Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Şubat '07

 
Kategori
Özel Günler
 

"Bugün benim doğum günüm"

"Bugün benim doğum günüm"
 

Kafa kağıdım öyle söylüyor.

Ama benim bir doğum günüm yok.

Daha doğrusu ne zaman doğduğumu bilen yok.

Çok isterdim, inanmadığım burçlarıma bakmayı.

Dünyaya ilk kez hangi ayın, hangi günün, havasını soluyarak geldiğimi.

Beni de elbette bir ana doğurdu, hem de anaların en güzeli.

Annem seksen beş yaşında. On çocuk doğurmuş. Ben üçüncü numarayım.

On çocuktan ancak yedisi tutunabilmiş yaşama. İşte bunlardan biri karşınızda.

Anneme her uğrayışımda soruyorum. Anne beni ne zaman doğurdun diye...

- "Oğlum söylemiştim, ya sana yoncaların birinci biçim zamanıydı. Yok yok öyle değil, bizim boz dana yoncalamıştı, işte o zaman doğdun".

Her sorduğumda, başka bir ayda doğurmuş olduğunu söyler annem. Her defasında da bilmez olur muyum diyerek.

Ne yapsın anneciğim on çocuk doğurmuş, okuma yazma yok. Köy gibi yerden, nüfusa gidip zamanında kaydettirme yok.

Yoksulluğun diz boyu olduğu yıllar. Herkesin bir birine benzediği yoksul dağ köyü.

Ahşap masaya adımın ve doğum tarihimin yazılmış olduğunu, rahmetli babam söylemişti.

Masa, kendini uzman sayan başta kardeşlerim olmak üzere herkes tarafından incelenmişti. Doğum tarihimin yıl bölümünün son iki rakamı kalmıştı.

Zaman silip süpürmüştü, ayı günü. Günü önemli değildi ayı kurtarabilseydi zaman, ne sevindirecekti beni. Hiç değilse doğum yılımı biliyorum diye teselli ediyorum. Kafa kağıdıma göre bir yıl daha yaşlıyım aslında.Bu da iyi bir haber!

Evet bugün benim doğum günüm, ama sahte.

Keşke sahte olduğunu bilmeseydim. Her şeyi bilmek araştırmakta iyi değil aslında. İnsanı mutsuz ediyor.

Bir de pasta siparişi verdim kendime. Sanal olarak.

Yine de bu sahte doğum günümde, beni kutlayanlara teşekkürler ediyorum.

 
Toplam blog
: 1410
: 1053
Kayıt tarihi
: 04.11.06
 
 

Emekli öğretmenim ve  emeklemeye devam ediyorum.  Emeklilik yaşamın sonu değil, yaşama yeni amaçl..