Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Ekim '08

 
Kategori
Blog
 

“bugün en çok okunanlar” olmak

“bugün en çok okunanlar” olmak
 

MB’ye üye olduğumdan beri 1 yılı çoktan geride bıraktım. Bloglarımın toplamı henüz özel bir parti ile kutlamayı düşünüğüm 100’ e ulaşmadı ama , MB’nin beni yazmaya motive etmesi anlamında çok faydalı olduğunu söylemeliyim. Yazmak için yüzlerce konu ve neden var. Bu ülkede gerçekten konu sıkıntısı çekilmez ve günde 3 blog çok rahat yazılır.

Bugün benim için farklı bir gün, çünkü ilk kez “bugün çok okunanlar” listesinde adım çıktı. Bu nedenle çok okunan olmanın sırrını tesadüfen de olsa çözmüş bulunuyorum. “en çok okunan “ olmak, ilk üyelerden olmamam nedeniyle benim için artık çok geç belki. Ancak bundan sonra “bugün en çok okunan” olmam o kadar da zor değil. Şaka bir yana, bu yazının bu kadar hit alması benim için bir tesadüf oldu çünkü hiçbir yazımı bu amaçla yazmıyorum. En önemli amacım belli konulardaki göelem ve düşüncelerimi akıcı bir dille yansıtmaya çalışmak. Ama gelgelelim sonuç bu olunca benim sayfamı tıklayan kişi artık benim "en çok okunan" bloğumda bu boloğu görünce biraz şaşıracak haliyle.

2 günde 3000 in üzerinde hit alan bu yazım tabi ki ne edebiyat, ne felsefe ne de sinema ne de gezi ile ilgili. Esasında şov dünyası ile ilgili. Böylece bu ülkenin gerçeğini bir kez daha anlamış bulunuyorum.

Bütün işlerimi, diplomalarımı bir kenara bırakıp magazin ve tv dünyası hakkında yorum ve yazı yazsam diye düşünmeye başladım. Ayrıca bir internet gazetesinde “en çok okunan” olmanın ticari olarak nasıl bir avantajı ve kime ne faydası var bunun cevabını arıyorum .

Google aramalarında çıkarak MB’nin tıklanıyor olması reklam gelirleri olarak önemli bir fayda sağlar Milliyet ailesine. MB’nin tanıtımı yapılarak yeni üyeler kazandırılması sağlanır ek olarak.

Peki biz blogçulara ne kazandırır?

Bugün en çok okunan olmam diğer yazılarımın okunmasını sağlar mı? Hayır.

Çok okunan bir yazı yazıp, altına bazı blogçuların yaptığı gibi sivil toplum örgütleriyle ilgili linkler ve çağrılar eklemek bir şeyler sağlar mı? Evet

Blog yazmak gelir getirici bir katkısı olmamasına rağmen, daha çok kişisel bir tatmin sağladığı, bazılarına adını duyuma imkanı verdiği, bazen de ( kimi bloglarda okuyorum) toplumdaki olayları ve gidişatı etkileme gücü verdiği için tercih ediliyor olsa gerek.

Öyle veya böyle ben blog yazmayı seviyorum.( Biz blogçuları yakından ilgilendirdiğini düşündüğüm yazım: http://blog.milliyet.com.tr/Blogum.aspx?BlogNo=137591)


 
Toplam blog
: 144
: 1429
Kayıt tarihi
: 12.09.07
 
 

ODTÜ İşletme mezunuyum, felsefe bölümünde master eğitimi aldım, uzun yıllar bankacılık ve finansm..