Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Mayıs '08

 
Kategori
Mizah
 

“Çarşıya vardım, erikten aldım.”

“Çarşıya vardım, erikten aldım.”
 

Erciyes ve Sultan Sazlığı... Kaynak: http://www.develi.bel.tr


Evden çıktığımda nasıl olduysa oldu, ağzıma dolandı…

<ı>Çarsıya Vardım Erikten Aldım,

<ı>Yârin Haberini Everek'ten Aldım.

<ı>O Yar Uzun Boylu Ben Kısa Kaldım,

<ı>Nideyim Nideyim Nerelere Gideyim,

<ı>O Yar Camdan Bakıyor Ben Nasıl Edeyim.

<ı>

Kayseri’li bağlama üstatlarından Emin Aldemir’in TRT repertuarına kazandırdığı bir Kayseri türküsü bu…

Daha devamı da var. Erikten sonra Kayısı alıyor pazardan, haberi de dayısından… Sonra gidiyor bir de armut alıyor ama haberi bu kez Mahmut’tan alıyor.

Dediğim gibi, hoş bir kayseri türküsüdür…

<ı>Çarsıya Vardım Erikten Aldım,

<ı>Yârin Haberini Everek'ten Aldım.

Sizde de olur mu bilmem ama bende bu sık olur. Kafam bir yere takılır, hiç ilgisiz bir de türkü takılır…

Gittiğim yerde söyler dururum…

Aynen bunun gibi…

<ı>Çarsıya Vardım Erikten Aldım,

<ı>Yârin Haberini Everek'ten Aldım.

Sonra bir ilgi kurarım…

Ben şimdi nereye gidiyorum?...

Çarşıya…

Ne yapacağım çarşıda?...

Düşünebiliyor musunuz, gittiğiniz amacı unutup, çarşıdan manava uğrayıp erik, kayısı ve de armut alıp eve dönüyormuşsunuz.

Ne ilginç olur ama!...

Eve geldiğinizde de sorarlar…

- Bunlar ne?...

- Erik…

- Bu ne?...

- Kayısı…

- Peki bu ne?...

- Yahu… Görmüyor musunuz, o da armut…

- Güzel mi bari?...

- Yarim mi?...

- Hangi yarin…

- Everek’deki…

- Everek nere?

- Develi…

- Develi nere?

<ı>“Şimdi ben senin…” diye başlayan bir cümle kurmadan, kendimi sakinleştirmeliyim…

- Everek, Kayseri’nin ilçesi Develi’nin ilk kuruluş adı… Erciyes dağının Güney Batı tarafına düşer, ilk <ı>“Everek” olarak anılmaya başlandığında, Erciyes dağına sırtını dayamış. Sonra yerleşim yeri aşağı inmiş. Olmuş mu sana Yukarı Everek ve de Aşağı everek… Kenarında da ünlü kuş cenneti <ı>“Sultan sazlığı” var…

- Sen şimdi Evereği bir tarafa bırak da <ı>“Yarin”e gel…

- Ne yari?...

- Soruyordun ya <ı>“Yârim mi” diye… O aklından geçen yârine gel…

- Ne yâri ya… Erik…

- İşte şu…

- Peki ötekiler?...

- Onlar da kayısı ile armut…

- Neden adın, nereden adın?...

- Çarşıya gittim, Everek’ten alım…

- Eeee… Sonra n’oldu?

- Dayısı ile Maaamudu da gördüm…

- Kimin?

- Everk’in…

- Everek’in dayısı da mı var?

- Bilmem, var ha zahir…

Neyse… Böyle olmadı tabi… Çarşıya gittim, alacağımı aldım geldim, bir de <ı>“Sayısal” oynadım…

Galiba aklımın bir köşesinde vardı ki <ı>“Sayısal” oynamak, oradan paracıklar çıkınca Everek’e gider, erik de alırım, kayısı da alırım, armut da… Yârimin haberini de alırım Dayısıyla Mamut’dan diye düşünürken mi geldi acaba bu türkü aklıma?

Olabilir, belki…

Nasıl olsa <ı>“Hayal dünyasında” yaşamaya alıştık… Onu da gittik <ı>“Sayılara” bağladık…

Şaşırdık, erik, kayısı ve de armut aldık…

Armut da güzel olaydı bari…

Tam bizlik…

<ı>24 MAYIS 2008

 
Toplam blog
: 1104
: 918
Kayıt tarihi
: 28.01.07
 
 

Emekliyim ama “Tekaüt” değilim. 1961 yılından beri değişik “Anadolu” gazetelerinde yazdım. 1984-8..