Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Ağustos '11

 
Kategori
İlişkiler
 

Eşim benimle beraber olmak istemiyor

hortogludorduncubakis@gmail.com

 

“Cinsel ilişkiden kaçınan eşime boşanma davası açabilir miyim?”

16.08.2011

“Ben 35, eşim ise 45 yaşında olup 10 yıllık evliyiz. 2 yıldan bu yana eşimle cinsel ilişkimiz neredeyse hiç kalmadı.

İlk zamanlar çeşitli bahanelerle benden kaçıyordu. Uyuma numarası yapıyor veya yorgun olduğunu bahane ediyordu.

Önceleri her şeyin düzeleceğini umut ederek hiçbir şey söylemedim.

Ama 4 ay kadar önce, ‘Nasıl olsa aramızda bir şey yok,’ deyip yatağını ayırınca, bu konuyu onunla konuşmaya karar verdim.

‘Genç bir kadın olduğumu, bu sorunu çözmemiz gerektiğini söyledim.

Bana ‘Ben halimden memnunum, aslanlar gibi de sağlıklıyım, benim hiç bir sorunum yok,’ dedi.

Ben de, ‘Madem ki sağlıklısın yataklarımız neden ayrı? O halde beni aldatıyorsun,’ dedim.

Bana, ‘Ben seni asla aldatmadım. Bu konuyu konuşmak istemiyorum. Kapat artık! Belki de sorun sendedir,’ dedi

Ben de ‘Sağlıklı bir kadın olduğumu, sorunun kendisinde olduğunu, bu nedenle bir uzmana görünmesi gerektiğini, ama isterse kendisiyle birlikte gelebileceğimi,’ söyledim.

Bana, ‘Bunları konuşmaya utanmıyor musun!’ deyip saldırdı.

Ertesi gün, gördüğüm şiddet nedeniyle rapor aldım. Ama kendisi hakkında şikayetçi olmadım.

Daha sonra da ne zaman bu konu açılsa hakaret ederek konuyu kapatmaya çalıştı.

Her akşam, yemekten sonra çıkıp gidiyor, gece geç saatte sadece yatmaya geliyor.

Eşimle, aynı evi paylaşan iki pansiyoner gibiyiz. Bu nedenle boşanma davası açabilir miyim?”

***

Eşinizin cinsel ilişkiden kaçınması boşanma nedenidir:

Evlilikte, sadakat, sevgi ve saygı evliğin temelidir. Ancak sağlıklı bir cinsel ilişki, evliliğin olmazsa olmaz zorunlu koşuludur.

Bunun sağlanamaması durumunda eşler arasında tartışmaların çıkması sevgi ve saygının tehlikeye girmesi, soğuklukların yaşanması kaçınılmazdır.

Eşlerin ruhsal ve fiziksel anlamda tamamlayan cinsel birlikteliktir. Aksi durum ruhsal bütünlüğü bozar.

Evliliklerde, cinsellikle ilgili bir sorun yaşanması ve çözüm aranmaması evlilik birliğini temelinden sarsar.

Bu durum kısacası şiddetli geçimsizlik nedenidir.

Evliliklerde bazen bu sorunlar yaşanabilir. Önemli olan eşlerin birlikte çözüm aramalarıdır. Çözümden kaçınan eş kusurludur.

***

Değerli okurum, anlattıklarınıza göre, sizin yaşadığınız olayda sadece cinsel ilişkiden kaçınma yok. Aynı zamanda hakaret ve şiddet de var.

Anlattıklarınıza göre her iki nedeni de ileri sürerek evlilik birliğinin temelinden sarsılması nedeniyle boşanma davası açabilirsiniz.

Ayrıca, davanızla birlikte maddi ve manevi tazminat ve nafaka talep edebilirsiniz.

Değerli okurlarım, gönderdiğiniz maillerin çokluğu nedeniyle cevaplarımın gecikmesinden sizlerden dolayı çok özür diliyorum. Gösterdiğiniz yoğun ilgiye çok teşekkür ediyorum.

Sağlıklı ve mutlu kalın.

Cengiz Hortoğlu

 

 

 
Toplam blog
: 924
: 4123
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

CENGİZ HORTOĞLU Cengiz Hortoğlu Gaziantep'te doğdu. İstanbul Hukuk Fakültesini bitirdi. Serbest a..