Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Aralık '12

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

'Çocuk Gelin' sayımız niye artıyor?

'Çocuk Gelin' sayımız niye artıyor?
 

Ülkemiz, 90 yıllık Cumhuriyet tarihinde, hala feodalitenin kucağında çırpınıyor…

Ülkemizin bir sürü kanayan yarası var. Bu yaralar sözde ‘İleri demokrasi’ lafları ile maalesef tedavi edilemiyor.

Her gün ileri gitmeyi beklerken, gittikçe geriye gittiğimizi artık herkesin bir şekilde fark etmesi gerekiyor. İnsanların giyimiyle, kuşamıyla uğraşanlar, aslında göz boyuyorlar. Onların demokrasi ile ilgili bir sorunları yok. Onlar demokrasi’yi bir araç olarak görüyorlar. Onun için feodaliteye hep göz yumuyorlar.

İşte feodal yapının en önemli göstergelerinden birisi, yeni bir araştırmayla ortaya çıkartıldı. Bu öylesine bir araştırma ki; herkesin bu araştırmadan ders çıkarıp, demokrasi’yi araç olarak kullanmaktan vazgeçmesi, gerçek demokrasi için adım atması gerekiyor.

İşte o araştırma ve konusu:

Türkiye'nin en büyük sosyal yaralarından biri olan 'çocuk gelinler'in yüzde 72'sinin rızası olmadan evlendirildiği, yüzde 30'undan fazlasının ise eşini daha önce hiç görmemiş olduğu yapılan bu araştırma ile ortaya çıkıyor.

Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi Kadın Sorunlarını Araştırma ve Uygulama Merkezi'nce yapılan araştırma 'çocuk gelinler'le ilgili çarpıcı sonuçlar ortaya koydu.

Merkez, 7 ay süren araştırmasında 300 kadınla yüz yüze görüşmüş.

Yüzde 73'ü okuryazar olmayan ve çoğunluğu yeşil kart sahibi olan kadınlarla tek tek evlerinde yapılan görüşmeler ortalama 45 dakika sürmüş.

Anket formunda; kadınların demografik bilgileri, evlilik kararı, evliliğin gerçekleşmesi, çocuklar, yaşanan sorunlar ve sorunlarla başa çıkma stratejileri, aile içi ve kadına yönelik şiddet, gelecek beklenti ve kaygıları, 'çocuk gelin'e ilişkin düşünceleri, tutumları ve önerilerine yönelik sorular yer almış.

Araştırmada, 'çocuk gelinler'in yüzde 91'inin kardeş sayısının 9 ve üzerinde olduğu tespit edilmiş. Araştırmaya katılan psikologlardan Serap Çapraz, bu durumu "Çocuk gelin olgusuna kalabalık ailelerde, yoksul ailelerde ve eğitim düzeyi düşük ailelerde daha yüksek oranda karşılaşıldığını gösteriyor. Evlendirilme sebeplerinden biri de 'evden bir boğaz daha eksilir' düşüncesi" şeklinde yorumlayarak, gerçeği gözler önüne seriyor.

'Çocuk gelinler'in başlarından geçen ilginç olaylara da yer verilen araştırmaya katılan kadınlardan birinin "İlk gece hastanelik oldum. O, 70 yaşındaydı ben 13 yaşındaydım. Ona çocuklarıyla birlikte ben de baba diyordum daha sonra kumam beni uyararak, ismiyle hitap etmemi istedi fakat bunu yapamayınca 'şişşt' diye seslenmek zorunda kaldım" şeklindeki sözlerinin 'çocuk gelinler'in durumunu en iyi anlatan örneklerden biri olduğu gerçeği, maalesef ülkemizin gerçeği olarak öne çıkıyor.

Bu tip araştırmaların daha fazla yapılarak, gerçeklerin ortaya çıkartılması, ortaya çıkan sorunların çözümü yönünde çaba harcanması ülkemizi bir adım daha ileriye götürecektir.

Gerçi bölgesel farklılıklar bu durumu körüklüyor.

İktidar partisi ve terör örgütü ile onun uzantıları, Doğu ve Güneydoğu’daki feodal yapıyı savunarak ve sömürerek bu günlere geldiler.

Terör örgütünün okul yakması, öğretmen kaçırması bu yüzden! Yeni eğitim sisteminin ve kıyafet yönetmeliğinin dayatılmasının sebebi de bu feodal düzenin sürmesi için yapılan çalışmalardan bazıları…

 
Toplam blog
: 3842
: 3093
Kayıt tarihi
: 23.03.08
 
 

Antalya'da 1956 yılında doğdum. Emekliyim, Üniversite mezunuyum. Evliyim, bir oğlum var Mimar. Gü..