Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Kasım '09

 
Kategori
İzmir
 

"Çocuk okuru olmayanın, büyük okuru olmaz!"

"Çocuk okuru olmayanın, büyük okuru olmaz!"
 

Muzaffer İZGÜ, gülmece yazarlığına ünlü Akbaba Dergisinde başlamıştı.


“Dünya Çocuk Kitapları Haftasında” gülmece yazarı ve çocuk dostu Muzaffer İzgü, çocuklarla bir araya geldiğinde “beni; sizin gibi pırıltılı, ışıltılı, pırıl pırıl gözlerle buluşturduğu için Başkan Kocaoğlu’na teşekkür ederim” dedi.

Türkiye’nin en üretken ve önemli yazarlarından, Türkiye’de olduğu gibi Dünya çapında kazandığı ödülleriyle tanınan Muzaffer İzgü, Kâzım Karabekir İlköğretim 6 ncı sınıf öğrencileriyle, İzmir’in tarihi Havagazı Fabrikasında buluştu.

B. Şehir Belediyesi tarafından çocuklara hediye edilen kitapları imzalayan İzgü, çocukken çektiği sıkıntıları, çocuklara anlattı ve “Evimiz tek odalıydı. Üşüdüğümüzde kardeşlerimle zıplayarak ısınmağa çalışırdım. Adana Halkevi Kütüphanesi olmasaydı, karşınızda Muzaffer İzgü bulunmayacaktı şimdi” dedi. Ayrıca hayatını anlatan “ zıkkımın Kökü” isimli film de çocuklara gösterildi

Kendisiyle konuştuğumuzda çok sevinçliydi. Bunu şöyle izah etti. Aydında eşimle birlikte 32 yıl öğretmenlik yaptık. Toplam 64 yıl eder. Aydınlılara hizmet ettim. Aydınlılar kadirşinastır. Unutmamışlar bizi. Yıkılan hapishaneye Kültür sarayı yaptıklarında, Tiyatro Yazarı Dr. Hidayet Sayın ve Muzaffer İzgü, sahneleri yaparak perdelerini sanata açmışlar. Çok gurur duydum bundan” dedi.

İzgü ayrıca, “Çocuk okuru olmayan bir toplumun, büyük bir okuru olmaz!” dedi. Çocuklarda da okuma oranlarının küçükken iyi, büyüdükçe futbola, internete, test’te kayıyorlar, unutuyorlar okumayı” diyerek de sözlerine ilâve etti.

Kendisiyle de bir anım vardır. Her karşılaştığımız yerde “ Okuyor musun?” diye sorardı. Zira bana, uzun bir kitap listesi vermişti.

Aydında öğretmendi, Gazeteciler Cemiyetine pek uğramazdı. Bir gün bisikletten terfi ederek motor taktırmıştı. “ İşi ilerletmişsin” demiştim. Bundan sonraki hedefinin motosiklet olacak demişti. Sonraları onu da aldı. Günlerden bir gün vos-vos’da gördüm onu. Aldı beni gittik uzaklara. Arabayı sazlıklar arasına sürdü. Çıkardı daktilosunu. Şakır şakı kaldığı yerden devam etti yazısına. Sordumdu “ Her yerde, kolay yazarım” demişti. Arabanın, insanın ufkunu açtığına inanır ve bunu söylerdi daima.

Öte yandan aynı yerde de kitaplarını imzalayanlar arasında Milliyet Bloglardan tanıdığımız Nergis Suzan Şanlıalp’ (Nar Çiçeği) “Bu Dünyadan, Sen de Geçtin” isimli hikâyesini tanıtıyordu. Arkadaşımıza başarılar dileriz…

 
Toplam blog
: 1616
: 918
Kayıt tarihi
: 13.08.06
 
 

Hayatın dikenli yollarından geçmenin  sırrı, aralarından çabuk geçmektir. Ümit, naylon çorap giyd..