Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Mayıs '08

 
Kategori
Basın Yayın / Medya
 

'Deli', çok iyiydi...

'Deli', çok iyiydi...
 

Grubumuz ve gururumuz: Mor ve Ötesi...


Mor ve Ötesi’ni yıllardır biliyoruz. Aslına bakarsanız, şarkılarının bu kadar etkileyici olduğunu bilmiyordum. Birkaç ay önce fark ettim.

Deli, gerçekten muhteşem bir parça. Mor ve Ötesi’nin diğer parçaları da çok hoş. Ancak ‘ritim’ olarak Deli’yi daha çok beğendiğimi söyleyebilirim. Kaç kere dinlediğimi dahi hatırlayamıyorum.

Ancak bu kadar ‘muhteşem’ bir parça, nasıl olur da ilk üçe giremez, onu da belirteceğim. Aslına bakarsanız, soru şu şekilde olmalı:’Sertap Erener, nasıl oldu da birinci oldu?’ Gerçekten imkânsızlar başarılmış. Bence, oylamaların %55’i şarkıya göre veriliyor. Öyle ki; ilk başlarda ilk üçü ya da dördü, kimseye bırakmıyorduk. Sonradan komşularımızın Ermenistan’ a büyük oylar vermesinden sonra düşüşümüz başladı. Diğer kalan %45’lik bölümü biliyorsunuz zaten: Siyasi… Belki bu oran daha fazladır. Ancak Ermeniler ve Kıbrıs Rum Kesimi, Yunanlılara verdi. Onlar da onlara. İlk başta İngiltere’den gelen 8 puan, Türkiye’yi umutlandırdı. Hatta ilk ülkelerde küçük küçük puanlar verince, bende bir umuda girdim doğrusu.

Benim umudum oylamalar başlamadan önce daha fazlaydı. Hatta ‘ilk üç garanti’ diyordum. Çünkü ben siyasi olarak düşünmemiştim. Geçen sene ki Eurovision’u izleyemedim. O gece evde değildim. O yüzden ondan önceki seneden de aklımda pek bir şey kalmamış doğrusu, oylama hakkında. Ancak bir kez daha gördüm ki; oylar siyasi…

Deli, gerçekten çok iyiydi. Hatta, Sırplılar dahi coşmuştu salonda. Ancak beklenen olmadı.

Bir de bazı kesimler de şunu diyor(bu kesime gerici kesim diyeceğim, alınmasınlar.):’Bir işi de beceremediler.’ Bunu diyenler arasında ‘öz’ kardeşim de var. Ancak onun yüzüne karşı da söyledim: Gericisiniz. Gerici derken, şunu ima ediyorum; kıt düşünüyorlar. Yani bunun ‘siyasi’ olabileceğini düşünmüyorlar. Şarkının muhteşem olduğunu da görmüyorlar. Tamam, zevkler ve renkler tartışılmaz. Ancak ‘yazık oldu’ yerine ‘beceremediler’ teriminin kullanılması, beni kızdırdı. Bu makalemi yazmamın sebebi de bu. Final gecesini izleyemeyenler ve tekrar izlemek isteyenler için, makalemin sonunda link de vereceğim. Tabii, Youtube kapalı. Ancak biliyorum ki, siz bu videoyu izlemenin yolunu bulacaksınız. Bu da başka bir mesele zaten. Bu kapatmalarla ilgili ‘Sanal Provokasyonlar’ başlıklı makalemi(blogumda var) okumanızı da tavsiye ederim.

Son Söz…
Grubumuz ve gururumuz Mor ve Ötesi’ni tebrik ederim. Sonuncu olsalardı, yine de tek söyleyeceğim bu olurdu. Çünkü benim beğendiğim şarkı, isterse tüm dünya tarafından oylansa ve sonuncu olsa, yine de tebrik ederim.

Ayrıca Rusya ve Ukrayna’yı da tebrik ediyorum. 4 senem Rusya’da geçti. Bu yüzden Rusya’ya ayrı bir tebrik göndermek istiyorum.

Son bir not…
Bu, benim yayında olan 50. makalem… Yayınlamadığım, zamanının gelmediği ve bu gidişle de yayınlamayacağım makalelerim de var. Ancak Milliyet’e, Milliyet Blog’a ve Milliyet Blog üyelerine teşekkürler, saygılar, sevgiler…

Başka bir makalemde görüşmek dileğiyle…

Deli, final gecesinden: http://www.youtube.com/v/XDh6ZRVCcIo&hl=en


 
Toplam blog
: 89
: 3439
Kayıt tarihi
: 10.11.07
 
 

Tesekkurler ..