Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Kasım '09

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

"Devlet ve ben "

"Devlet ve ben "
 

biz büyüdükçe , hayallerimiz küçülüyor.... ne tuhaf değil mi....


bugün
kendin için
ne yaptın ?


Bize ne kadar da ” yabancı” bir soru cümlesi öyle değil mi ?

Sahi bu soruyu kendinize hiç sordunuz mu?
ya da ne kadar sıklıkta sordunuz?
Cevaben ne aldınız peki kendinizden?

Sırf kendimi rahatlatmak için soruyorum size bu soruları :(

Sanki çoğunuz aynı yanıtı verirseniz içim rahatlayacak....

" Bir teselli ver " durumu yani .....

*

Bugünlerde canım fena halde kendime sıkılıyor.

<ı>Bir devlete benzetiyorum kendimi.
İşim gücüm bitmiyor.
Plânlar içinde geçiyor ömrüm,
Başlayıp tamamlayamıyorum.

Ve çalışmak hayatımızı tüketiyor. Üstelik çoğumuz da (en iyi ihtimalle çoğumuz); başkaları için çalışıyorken – hep kendimiz için çalıştığımızı zannediyoruz.

Üstelik , yaşam çok kısa... Hayatımızın uzunluğunu kendimiz de belirleyemiyoruz..

Ne kötü değil mi?

Aristoteles bir yazısında ırmakta yaşayan küçük canlılardan söz eder:
Ömürleri bir gündür.Bunlardan sabah 8'de ölen genç ölmüş sayılır; akşam 5'te ölen ise yaşlı...

Montaigne ünlü "Denemeler"inde sorar:
"Bu kadarcık bir ömrün bahtlısını, bahtsızını hesaplamak hangimize gülünç gelmez?

Sonsuzluğun, dağların, nehirlerin, yıldızların, ağaçların yanında bizim hayatımızın uzunu - kısası da böyle gülünçtür."

*

Dedim ya ;

Bu günlerde canım fena halde kendime sıkılıyor.

Bir devlete benzetiyorum kendimi.
İçimdeki hükûmetin gidişini anlamıyorum.
Yıllar ötesini düşünür düşünmez
Hemen mesud ve zengin oluyorum.
Nedense geçmiş günler unutuluyor.
Tarih kitabı gibi hatıra defterlerimi okuyorum…

kasım-2009-haticeatalay

İtalik satırlar Ö.Asaf'a aittir.

 
Toplam blog
: 206
: 1273
Kayıt tarihi
: 24.09.08
 
 

Don Kişot, Matematikçi, Öğretmen, Öğrenci ..