Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Mayıs '20

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

“Dilencilik mi Ticaret mi?

“Dilencilik mi Ticaret mi? “Milletimiz yolda kalmışa yetime yoksula engelliye elinden geldiği ölçüde yardımcı olmaya çalışır. Bazen bu yardımlar zorla ve izinsiz olunca incitici olabiliyor. Örneğin dostlarınızla birlikte yemek yiyorsunuz ve hesabı engelli olduğunuz için biri size sormadan ödüyor. Sadece iyilik olsun diye peki o arkadaşın duygu durumu ne olur. Çoğu zaman aşağılanmış hisseder kendini. Türk filmlerinde bile ağlayan insanlarımız var yardımı teklif edersiniz arkadaş kabul etmese özür diler yolunuza devam edersiniz. Yardım Etmeyin demiyorum çünkü gerçekten yardıma ihtiyacı olanlarda olabilir. Onada engelli olduğu için değil ’de gerçekten yardıma ihtiyacı olduğu için destek olmak gerek.

 

Ramazanda Engelli Arayanlar. Bizim Beşir arkadaş vardı pek dinle ilgisi yok ramazanlarda sakal bırakır köy köy dolaşır cebini şişirirdi. İşte tam burada asıl sıkıntılı konumuza geliyoruz.

 

Dernekler Kanunu Değişti. Yedi kişi bir araya gelip engelli derneği kurabiliyor. Engelli yâda yakını olması gerekmiyor. İşte bizim toplumumuzun yardım duygusunu da çok iyi biliyorlar. Bir arkadaş vardı Fakültede okurken berberler odasıyla görüşüp tıraşı bedavaya lokantacılar odasıyla görüşüp yemeği bedavaya getirdiğini anlatmıştı.

 

Okul dönemimizde hepimiz burslar aldık ama aldığımız burslarla ev yaptırmadık. Toplumuda engelliğini kullananlar ve engelli çocuğu üzerinden parayı toplayan aileleri biliyoruz. Hatta sen evladım evde otur bakım ve engelli maaşı alalım diyenler var.

 

Çocuğu memur olur çocuk haklı olarak evlenmek ister ailesi parasını yemek için sürekli çocuğuna eş beğenmiyormuş gibi yapar. Neler var neler.

 

Asıl biz toplumsal yara kısmına geçelim. Dernek kuruluyor iktisadi işletme açılıyor. Yani ben ticaret yapıyorum diye yola çıkıyor gazete dergi kırtasiye ve farklı ürünler satıyorum der. Ama size geldiği zaman derki biz engellilere tekerlekli sandalye alıyoruz yâda şunu bunu alıyoruz diyorlar. Bir arkadaş hızını alamamış görmeyenleri evlendiriyoruz bile demiş. Onlar resmiyette ticaret yapıyorlar ama sana bana gelince dileniyorlar. Bu paralar ticareti yapana ve personeline gidiyor. Yani bu ticaret adı altındaki dilencilik faaliyeti engellilere hiç bir fayda sağlamıyor. Daha çok engellilerin yardıma ihtiyacı olan kişiler algısını güçlendiriyor.

 

Toplum engellilere yardım ediyoruz diye bu paraları ödüyor ve bu paralar şirketin karı oluyor lütfen bu tezgâhı bozalım ve bu tarz organizasyonlara yardımcı olmayalım. Bu yazımızı toplumu  bilinçlenmesi için gerekli yerlere ulaştıralım. Kanuni olarak bir sorun yok tezgâh sağlam ama sizler Kamuoyu olarak bu ve benzeri tezgâhları bozabilirsiniz. Salih Arıkan, Tel: 0506 514 96 93

 

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..