Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Mayıs '10

 
Kategori
Edebiyat
 

"Dostlar beni hatırladı"

"Dostlar beni hatırladı"
 

<ı>Gün ikindi akşam oldu

<ı>Gör ki başa neler gelir

<ı>Veysel gider, adı kalır,

<ı>Dostlar beni hatırlasın.

Böyle söylüyor ünlü halk ozanı Âşık Veysel. İnsan bu fani dünyada yaşadığı müddetçe kimi zaman hatırlanmak ister.. Anılmak ( hatırlanmak ), insanın doğasında var olan bir düşüncedir. Hiç kimse bu dünyada kalıcı değildir. Ama dostları, arkadaşları ve sevenleri arasında hatırlanmak ve anılmak ta ayrı bir olgudur, ayrı bir duygudur.

Âşık Veysel, Sivrialan köyünde ki evlerinde duvarda asılı duran emektar sazını kucağına aldığında “<ı>Dostlar Beni Hatırlasın<ı> “ sözleriyle ölmeden önce dostlarına bir mesaj gönderiyordu. Sırası gelmişken sevgili ozanımızı saygıyla ve rahmetle anıyorum.

Konya Selçuk Üniversitesi’nde uzun yıllar öğretim görevliği ve Fen Edebiyat Fakültesi’nde Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü'nde Dekanlık yapan Prof. Dr. Saim Sakaoğlu’nun bana imzalı olarak " DOSTLAR BENİ HATIRLADI " adını taşıyan kitabını gönderiyor.

Kitaplığımda Sayın Sakaoğlu’nun en az 15 kitabı vardır. “ <ı>Dostlar Beni Hatırladı ” adını taşıyan bu kitaplardan biridir. Bu kitapta Sayın Sakaoğlu’na armağan edilen ve onun anısına yazılan şiirler yer aliyor. “ Dostlar Beni Hatırladı “ kitabı 2009 yılında Konya’da basılmıştır. 144 sayfadan ibarettir. Sayın Sakaoğlu bu kitabının giriş bölümünde yazılan şiirler için şunları yazıyor:

“ Aşıklar ve şairler benim için hep güzel şeyler yazdılar.(…. ) onlara ne kadar teşekkür etsem azdır.Bir merhum Kul Gazi’yi, bir Halil Karabulut’u, bir Ali Karaosmanoğlu’nu, nasıl unuturum ben.? Ya dillere destan, olan 67 dörtlükten oluşan “ Saim Hoca “ Destanı”nı yazan Nuri Şahinoğlu’na ne demeli? O şiir özel olarak incelenmeli, toplum eleştirisi açısından değerlendirilmelidir. “ diyor. ( s.13).

Şimdi Aşıklar diliyle yazılan şairlerin adını veriyorum: Sivaslı Aşık Kul Gazi, ( Gazi Kurt), Sivaslı Aşık İsmeti ( İsmet Namlı ), Çıkrıkçı Ali Çiftçi, Karamanlı Aşık Yetimi ( Mustafa Kartal), Kadirlili Aşık Ayşe Çağlayan ( Ayşe Çağlayan), Kadirlili Aşık Garip( Ali karaosmanoğlu), Kadirlili Aşık Halim Karabulut, Emirdağlı Aşık Yoksul Derviş( Şemseddin Kubat), Yeniceobalı Nufal Ufacık, Bayburtlu Aşık Şaşkuni ( Nevzat Karaoğlu), Aşık Ataroğlu ( Mehmet Atar), Öksüz Ozan( Ahmet Yıldırım), Aşık Kadoğlu( Fehmi Kadıoğlu), Aşık Haydari ( Haydar Ateş) ve şairlerden Abdülkadir Güler ve Saffet Arıcı’nn şiirlerine bu kitapta yer vermişlerdir.

Yine kitabın bir başka bölümünde Sakaoğlu’nun ailesi için yazılan şiirlere yer verilmiştir. Kitabın son bölümünde ise Prof. Dr. Saim Sakaoğlu’nun özgeçmişi, hakkında bilgi veren kaynaklar, Kitaplar, Dergiler ve Ansiklopediler.Aşık Edebiyatı ile ilgili yazılanlardan seçmeler, toplu eserler gibi Sayın SAKAOĞLU hakkında kalıcı bilgiler yer aliyor.

Prof. Dr. Saim Sakaoğlu’nun Türk edebiyatına kazandırdığı eserlerin sayısı 100'ü geçmiştir. Ayrıca bir o kadar katıldığı sempozyumlar ve sunduğu bilimsel bildirileri vardır. Sayın Sakaoğlu başlı başına bir kültür deryasıdır. Özellikle halk bilimi ( Türk folkloru konusunda uzmandır). Bu alanda yurtiçinde ve yurtdışında birçok ödülü vardır.

1939 Konya doğumlu olan Sakaoğlu, uzun yıllar üniversitelerimizde öğretim görevlisi ve Dekanlık yaptıktan sonram 20 Mart 2006 yılında yaş haddinden dolayı onurlu bir şekilde emekliye ayrılmıştır. Emekli olmasına rağmen eserleriyle ve katıldığı bilimsel programlarıyla Türk kültürüne, Türk edebiyatına var gücüyle hizmet veriyor.

Sayın Sakaoğlu’na uzun ömürler ve sağlıklı günler diliyoruz. Şimdi adı geçen " Dostlar Beni Hatırladı " adını taşıyan kitabında benim de bir şiirimi beğenip bu itabında yer vermişlerdir. Beni de hatırladıkları için ayrıca teşekkür ediyorum. Sayın Prof.Dr. Saim Sakaoğlu'na armağan olarak yazdığım "SELÇUK’YA " adını taşıyan şiirimi burada da sizler de paylaşmak istiyorum, buradan Sayın Prof.Dr. Saim Sakaoğluna selam ve saygılar sunuyor, sağlıklı günler diliyorum.Bu yazımı okuyan herkese aynı dileklerimi tazeliyorum efendim...

SELÇUKYA’DA

Konya’da selam güncedir

Selçukya’ da bilmecedir

Folklorda hece hecedir

Hocam Saim Sakaoğlu

*** ***

Erce, Yunusça, Mevlâna

Bilgece durmuş divana

Bildiri sunmuş dört yana

Hocam Saim Sakaoğlu

*** ***

Konya’nın Meral Bağı’nda

Hoca Yesevi çağında

Halk kültürü ışığında

Hocam Saim Sakaoğlu

*** ***

Ders verir şimdi Konya’da

Adı bilinir dünyada

Bayburt, Niksar, Sakarya’da

Hocam Saim Sakaoğlu

*** ***

Türk dilinin Şehriyar’ı

Türkistan, Özbek diyarı

Konya’mızın iftiharı

Hocam Saim Sakaoğlu.

Abdülkadir GÜLER

1- Aydın Bakış gazetesi / Kültür. Sanat Köşesinde / 07 Mayıs 2005

2- Dostlar Beni Hatırladı / Prof.Dr. Saim Sakaoğlu Konya 2009.s.64.

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..