Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Temmuz '07

 
Kategori
ÖSYS
 

'Dünyanın en zeki insanı:"Türkiye'de okumak istesem ÖSS'yi kazanamam"

'Dünyanın en zeki insanı:"Türkiye'de okumak istesem ÖSS'yi kazanamam"
 

''Hoşçakalın

Cemal Hocam ben bütün bloglarımı sildim. Yarın ÖSS sonuçları açıklanacak bloğa devam etme imkanım yok. Size ve bir arkadaşıma açıklama yapma gereksinimi duydum. Kazanırsam 10 gün içinde tercih yapmak zorundayım. Burada duramam, eğer sınavı kazanamazsam kendimi hiç iyi hissetmem ve yeni bir dershane aramaya giderim. Yani her iki koşulda da burada olamayacağım. Sizi yeni tanımama rağmen çok seviyorum. Kendinize iyi bakın. Her zaman gülmeniz dileğiyle. Saygılar.'' Merve Yağlı (Milliyet Blog yazarı) 11.07.2007 Çarşamba 17.41.44

ÖSS'nin çocuklarımız üzerindeki duygu birikimini görüyor musunuz, ne sistemmiş; çocuklarımızın bazılarını güldüren ama çoğunu ağlatan bir sistem!..

''Her zaman gülmeniz dileğiyle...'' Çocukları, gençleri gülmeyen memleketimde ben nasıl güleyim?!..

Kızım ÖSS'yi kazanmış, o sevindi; ben sevinemedim. Sevinç herkesin ortak paydası olmayınca, nasıl sevinebilirim ki...

ÖSS'de 47 bin aday (0) çekmiş. Demek ki 47 bin çocuğumuzun tahsili lise düzeyinde değil. Robert Kolej sınava damgasını vurmuş. Toplam 1 milyon 615 bin 360 adayın sınavı geçerli sayılmış. Bu adayların 433 bin 150'si, bu yıl örgün öğretime yerleşebilecek.

''Moskova Beyin Araştırmaları Enstitüsü tarafından dünyanın en zeki insanı ilan edilen Profesör Doktor Nadia Camukova, ''Bugün Türkiye'de üniversiteye girmeye kalksam belki ÖSS'yi kazanamam'' itirafında bulunuyor. Türkiye'deki sınav sisteminin öğrencilerin kapasitelerini körelttiğini söyleyen Camukova , sınav sistemi ile ilgili ise şu yorumu yapıyor: ''Bir insanın hayatını 3 saate sığdırmak kadar yanlış bir şey yok. İnsan hayatını Milli Piyango'dan çekmiyor ki! Nadia Camukova, Einstein'ın Zeka testinden 200 puan üzerinden 199.37 aldı. 7 dil bilen Camukova, 25 yaşında dünynın en genç profesörü oldu.'' (Milliyet 08.01.2007)

Son dört beş yıldır yabancı dil öğretimi İlköğretim 4. sınıftan itibaren verilmeye başlandı. Sekiz yıl İlköğretim ve dört yıl da lise toplam 12 yıl. Bu kadar yılın sonunda lise mezunlarımız yabancı dili öğrenebiliyorlar mı? Bırakalım yabancı dili Türkçe'de acaba nasıllar? Demek ki sistemde büyük yanlışlık var. Okullara yıl eklemekle eğitimin kalitesi yükselmiyor.

Profesör Camukova'nın 7 dil bilmesi onun sadece zeki olmasıyla mı ilgili, bunu iyice bir öğrensin bakalım yetkililerimiz.

Bugün gülen çocuklarımız oldu, ama ağlayanlar daha çok. Benim aklım onlarda.

 
Toplam blog
: 323
: 2029
Kayıt tarihi
: 04.09.06
 
 

Yaşanan her hayat en iyi hayattır; yeter ki içinde kötülük olmasın!.. ..