Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Kasım '12

 
Kategori
Etkinlikler / Festivaller
 

“Duy Beni” diyor, Mürsel Adıgüzel

“Duy Beni” diyor, Mürsel Adıgüzel
 

         

 

 

                  Mürsel Adıgüzel : Hece şiirinin ritmi bireylerin ıslığında, çobanın kavalında, zurnanın nefesinde, davulun tokmağında ve nicelerinde kendini bulmaktadır.”

                 Derken, Cahit Külebi, bu konuda şöyle diyor : “Şiir, insanın kendi ana dili çalgısında söylenen bir türküdür." 

                                                                                          *

          Ad bağlamında birbirimizi tanımamıza karşın bir şiir dinletisinde yan yana oturduk, tanıştık ve karşılıklı kitaplarımızı imzaladık Adıgüzel ile. Sonrasında iletişim sürdü..

          Elimde eğitimci yazar arkadaşımın adıma imzaladıkları iki özgün şiir kitabı var. Birisi Şairler Atışma Antolojisi diğeri Duy Beni

          Birincisi, Anadolu Kültür Sanat ve Mozaik Derneği Şairler Grubu Atışma Yıllığı olarak yayınlanarak okurlarına ulaşmıştır. Yoğun emek ürünü...432 sayfa içerikte yaşamın her alanındaki konular, tema olarak işlenmiştir. Okurken insan coşuyor doğrusu! Örnek mi? İşte örnek:

          Her gün her saat özler, sana varmak isterdim / İkimiz de bilirken ben sana yol gösterdim / Dünya telaşı bitti, yalnız sen oldun derdim / Her zaman kolay değil, bu defa biraz zordum. - Meryem Maman

          Dileğim yaratandan ömrün hep mutlu geçsin / Gülmek sana yakışıyor, yüzünde güller açsın / Mizani’ye aldırma, bırak naralar saçsın / Gerçekse sevinirim, rüyümda mutlu gördüm.-Taner Karataş

         Geçtiğimiz günlerde Sirkeci-Emin Otel’de düzenledikleri etkinliğe sözlü ve yazılı olarak çağrıda bulundu ve orada oldum. Çağrıya konu olan etkinlik, önceden programlanarak ulaştırıldı. Hasan uğur Taşçı, katılanlara şairi tanıttı. Mürsel Adıgüzel, adının ve yüzünün güzelliğini davranışlarına yansıtan bir hece şairi…Anlatımı halk ozanı biçemindedir(üslup).  Ali İhsan Öztürk’te Adıgüzel ile söyleşide bulundu ve 6. şiir kitabı Duy Beni’den yorumladığı şiirlerle şairini tanıttı. Mavi ve tonlarının baskın olduğu dokuz formalık kapak arasında değişik şiirler ve atışmalar yer almaktadır.

          Ardından Duy Beni’nin imzalama etkinliği sürdü. Aynı masada Hadiye Öztoksoy Arslan, arkadaşımız S. Galip Nakipler'in önsözünü kaleme aldığı Nart Ateşini Yakan Çerkez Kızı’nı okurlarına imzaladı. Türk sanat müziğinden yorumladığı seçkin eserleriyle izleyenlerinden bol bol alkış aldı!  Kimi ortamlar anlatılmaz, yaşanır. 

         Okuyanın yeterince olmadığı topluluğumuzda yazanları kutluyor ve onlara esenlikler diliyorum.

         Dilerseniz Mürsel Adıgüzel’in başarıyla yorumlanan ve kitaba ad olan Duy Beni adlı şiirini sindire sindire birlikte okuyalım:

                                                     Güven duyup arkasından gidenler
                                                     Sürünüzde kuzucuğun say beni
                                                     Fırat’ın da kenarında güdenler
                                                     Kurt kuzuyu götürüyor duy beni.

                                                     Anam ağlar, bacım ağlar olana
                                                     Çalıp giden hayıflanır kalana
                                                     Akşam sabah söylediği yalana
                                                     El âleme rüsva ettin vay beni.

                                                     Kader saydın, gerçekleri görmedin
                                                     Hak adalet dedin, ama vermedin
                                                     Arpa boyu bir menzile varmadın
                                                     Neden duymak istemezsin hey beni.

                                                     Balık oldum ağa baba ağında
                                                     Irgat oldum bahçesinde bağında
                                                     Neferiydim en ücra köy dağında
                                                     Varım bitti, taşımıyor bay beni

                                                     El kaldırdım, ellerimi tuttular
                                                     Ses çıkardım, zindanlara attılar
                                                     Haremiler, varım yoğum sattılar
                                                     Her gün öldüm, ağlayan yok oy beni. 

                                                                            *

                                                 İletişim: Mürsel Adıgüzel,  0532 7714792 

 
Toplam blog
: 782
: 1295
Kayıt tarihi
: 18.08.08
 
 

Kırşehir Erkek İlköğretmen Okulu'nu, İzmir Buca Eğitim Enstitüsü Türkçe Bölümünü, İstanbul Çapa M..