Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Ocak '21

 
Kategori
Eğitim
 

“Eğitim Her Engeli Aşar”

“Eğitim Her Engeli Aşar”

Türkiye Beyazay Derneği 1988 Yılında bir gurup görme engelli kitap okumak için bir araya geldiler. Bu okumalar onları dernekleşmeye kadar götürdü. Dernek içinden milletvekili yazarlar öğretmenler ve farklı alanlarda topluma değer katan engellileri yetiştirdi.

Gelişen ve değişen ihtiyaca göre tüzük değişti önce görme engellilere yönelik çalışmalar yürütürken tüm engelli ve engelsizlerin bir araya geldiği bir yapı oldu bu yapılanma toplumun tüm sorunlarını konuşur ve tartışarak çözümlerini toplumla paylaşan Uluslararası bir dernek oldu. Derneğimiz yurt içi ve yurt dışında şubeleri olan uluslararası bir dernektir.

Cumhurbaşkanlığı Bakanlıklar belediyeler ve farklı sivil toplum kuruluşlarıyla projeler ve etkinlikler düzenledi. Gerek akran zorbalığı ve farklı nedenlerle engelliler eğitime yeterince dâhil olamıyorlar. Bu dâhil olamayışların en büyük nedenlerinden biride yeterli araç gereç donanımlarının olmayışı.

 Az gören tahtayı göremiyor. Hiç görmeyen ekran okuyucu programlarla Çalışan bilgisayar ve telefonlar olmayınca ödevlerini yapamıyor. Araştırma okuma ve diğer konularda zayıf kalınca yeterli eğitimi alamayıp mezun olmak zorunda kalıyor. Yeterli eğitim alamayan görmeyen yâda diğer engelli öğrenciler açılan sınavlarda yeterli puanları alamıyor.

Bizler engellilerin yeterli eğitimlerini alarak hem kişisel gelişimlerine katkı sunmak hem de açılan sınavlarda başaralı olarak çalışan üreten bireyler olmalarını istiyoruz. Aynı zamanda dünyayı tanıyan ve kendini yaşanılan olaylara göre konumlayan toplumdan kopmayan bireyler olmalarını istiyoruz.

Engellilerin istenilen düzeyde başarılı olamamaları engellerinden değil gerekli araç ve gereçlere sahip olamadıkları için istenilen başarıyı elde edememektedirler. Ben inanıyorum ki derneğimizin bu Kampanyası sonunda araç gereçler ve burslar engelli öğrencilerle buluşunca engellilerin başarı oranı hissedilir düzeyde artacaktır.

Türkiye Beyazay Derneği ‘nin 2860 sayılı Yardım Toplama Kanununun 6.maddesi doğrultusunda izin almadan yardım toplayabilecek kuruluşlardan sayılması, Cumhurbaşkanlığının 10.06.2020 tarih ve 2650 sayılı kararı ile uygun görülmüştür.

Bu yetkiden hareketle Türkiye Beyazay Derneği, engelli bireylerin eğitimine destek olmak için ‘Eğitim Her Engeli Aşar’ kampanyasını başlatmıştır. Engellilerin önündeki en büyük engelin eğitimsizlik olduğu gerçeğinden hareketle başlatılan kampanya ile engellilerin eğitim görebilecekleri ve sosyal yaşamın her alanında etkin olabilecekleri konusunda toplumumuzun tüm kesimlerinin bilinçlenmesi amaçlanmıştır. Türkiye genelinde 1 yıl süre ile yardım toplanacak olan bu kampanya kapsamında toplanması planlanan 20 milyon TL’lik bir bütçe, 7104 engelli öğrencinin eğitime dâhil olabilmesi için kullanılacak ve engelli bireylerin hayatlarına dokunulacaktır.

Kampanya ile sunulacak imkânlar

1- 500 engelli öğrenciye eğitim bursu

( 10 ay boyunca 150 lise - 350 üniversite öğrencisine eğitim bursu)

2- 3920 engelli öğrenciye eğitim materyali yardımı

(a) 500 ilkokul-500 ortaokul öğrencisine tablet yardımı

(b) 500 lise-500 üniversite - 100 master/doktora öğrencisine Laptop yardımı

(c) 50 lise - 50 üniversite öğrencisine yazılım yardımı(yazılımlar; görme engelliler için ekran okuma programı, az görenler için ekran büyütme programı, işitme engelliler için işaret dili dönüştürme programı)

(d) 20 anaokulu-20 ilkokul-20 ortaokul-20 lise-20 üniversite öğrencisine IOS veya Android işletim sistemli görme, az gören, işitme engelli ve otistikler İçin akıllı telefon yardımı

(e) 10 ilkokul-20 ortaokul-20 lise öğrencisine bedensel engelli bireylerin fizik tedavi ihtiyacını karşılayacak Kınect Cihazı yardımı

(f) 10 ilkokul-10 ortaokul-5 lise-5 üniversite-5 master/doktora öğrencisine büyüteç yardımı

(g) 10-ilkokul-10 ortaokul-5 lise-5 üniversite-5 master/doktora öğrencisine mercek gözlük yardımı

(h) 500 ilkokul-500 ortaokul-500 lise öğrencisine kabartma materyal seti (3’lü set küre-harita-matematik mlz. Olmak üzere her kişiye set halinde)

3- 120 engelli öğrenciye tekerlekli sandalye yardımı

(20 anaokulu-20 ilkokul-20 ortaokul-20 lise-20 üniversite -20 master/doktora öğrencisine tekerlekli sandalye yardımı)

4- 40 engelli öğrenciye akülü sandalye yardımı 

( 10 ortaokul-10 lise-10 üniversite-10 master/doktora öğrencisine akülü sandalye yardımı)

5- 60 engelli öğrenciye işitme cihazı yardımı 

( 10 anaokulu-10 ilkokul-10 ortaokul-10 lise-10 üniversite-10 master/doktora öğrencisine işitme cihazı yardımı)

6- 100 öğrenciye akıllı baston yardımı

(40 lise-40 üniversite-20 master/doktora öğrencisine akıllı baston yardımı)

7- 1000 engelli öğrenciye baston yardımı 

(300 anaokulu-300 ilkokul-200 ortaokul-100 lise-100 üniversite öğrencisine baston yardımı)

8- 200 engelli öğrenciye kabartma ekran yardımı 

(50 ilkokul-50 ortaokul-50 lise-50 üniversite kabartma ekran yardımı)

9- 130 engelli öğrenciye yurt bursu

(10 ay boyunca 100 üniversite-30 master/doktora öğrencisine yurt burs desteği )

10- 450 engelli öğrenciye servis ücreti bursu

(9 ay boyunca 50 anaokulu-100 ilkokul-100 ortaokul-100 lise-100 üniversite öğrencisine servis bursu desteği )

11- 200 engelli öğrenciye rehabilitasyon yardımı

(6 ay boyunca 50 ilkokul-50 ortaokul-50 lise-50 üniversite öğrencisine rehabilitasyon hizmeti yardımı )12- 10 eğitmen için eğitim bursu

 (engellilere yönelik geliştirilen teknik ve yöntemlerin eğitiminin verileceği eğitimcilere yönelik 1 haftalık eğitim bursu )

13- 250 engelli öğrenciye zihinsel engelliler kaynaştırma eğitim seti yardımı 

(150 ilkokul-100 ortaokul öğrencisine olmak üzere zihinsel engelliler için 26 parçadan oluşan kaba ve ince motor geliştirici görsel, dokunsal eğitici oyunlar, şekiller ve beceri arttırıcı eğitim seti yardımı)

14- 120 engelli öğrenciye ortez-protez yardımı

(10 anaokulu-10 ilkokul-10 ortaokul-10 lise-10 üniversite-10 master/doktora öğrencisine ortez yardımı, 10 anaokulu-10 ilkokul-10 ortaokul-10 lise-10 üniversite-10 master/doktora öğrencisine protez yardımı)

15- 4 engelli öğrenciye yurtdışı yüksek lisans ve doktora bursu

(4 master/doktora öğrencisine tek seferde verilmek üzere yurtdışı yüksek lisans ve doktora eğitim desteği. Tüm operatörlerden; DESTEK yaz 7392 ye gönder.Türkiye Beyazay Derneği İzmir şube Başkanı Salih Arıkan, Tel: 0506 514 96 93

Eğitim Her Engeli Aşar

https://www.youtube.com/watch?v=4V--Qc9ATrg

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..