Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Kasım '10

 
Kategori
Müzik
 

"Elfida", şarkısının hazin hikayesi!

"Elfida", şarkısının hazin hikayesi!
 

ELFİDA daha önce Haluk Levent'ten defalarca dinlediğim bir şarkıydı.
Ancak hikayesini bilmiyordum, aklımda kalan sadece sanatçının kendisine has ses rengi ve orkestrasıyla süslenmiş bir müzik olmasından ibaretti!
Bu gün ise tesadüfen bir başka sanatçıdan ve ilk defa dinledim bu parçayı!
Ve anladım ki ben hayatım boyunca hiç bir şarkıyı dinlerken bu kadar hüzünlenmemişim!
Çünkü adının Hozan Beşir olduğunu öğrendiğim bir sanatçı bozuk türkçesi ile Haluk Levent'ten çok daha farklı yorumluyor bu duygu yüklü parçayı!
Şarkıyı defalarca dinlemem sonrasında hemen hikayesini araştırma gereği duydum, ancak ulaştığım bilgiler çok daha acıklıydı!

Haluk Levent'in Kanser hastası 16 çocuğun bakımını ve tüm tedavi masraflarını üstlendiğini öğrenmiştim herşeyden önemlisi!
Ve hem de çok ilginçtir, bunu bir çok sanatçı bozuntusu gibi reklam malzemesi yapmadığını ve bunu yıllarca basından sakladığını!
Ve bu çocuklar arasında bulunan 9 yaşındaki Elfida'nın vefatıyla yıkıldığını ve bu acı kayıp nedeniyle kendini uzun bir süre evine kapattığını, göz yaşlarına boğulduğunu!
Bu bilgiler doğrultusunda sanatının yanı sıra kişiliğine duyduğum hayranlığın bin kat daha arttığını rahatlıkla söyleyebilirim!

En büyük teşekkürü hakedenin Haluk Levent olduğunu önemle belirtmekle birlikte, bu muhteşem ve etkileyeci şarkıyı birde Beşir Hozan adlı sanatçıdan dinlemenizi tavsiye ederim.
Müthiş ve alışılmışın dışında etkileyici bir sese sahip çünkü!!

Elfida şarkısının sözleri:

Yüzün geçmişten kalan, aşka tarif yazdıran
Bir alaturka hüzün, yüzün kıyıma vuran
Anne karnı huzuru, çocukluğumun sesi
Senden bana şimdi zamanı sızdıran

Şımartılmamış aşkın sessizliğe yakın
Kimbilir kaçyüzyıldır sarılmamış kolların
Sisliydi kirpiklerin ve gözlerin yağmurlu
Yorulmuşsun hakkını almış yılların

Elfida bir belalı başımsın
Elfida beni farketme sakın
Omuzumda iz bırakma yüküm dünyaya yakın
Elfida hep aklımda kalacaksın

Elfida sen eski bir şarkısın
Elfida beni farketme sakın
Omuzumda iz bırakma yüküm dünyaya yakın
Elfida hep aklımda kalacaksın.

Yüreğine sağlık Haluk Levent, Elfida şaheserin her ne kadar çoktaan müzik marketlerinin tozlu raflarına atılmış durumda olsa da, o kızcağız için gösterdiğin büyüklüğü asla unutmayacağız!

 
Toplam blog
: 1021
: 1607
Kayıt tarihi
: 19.10.07
 
 

Çok eski olmayan bir tarihte tıpkı sizler gibi Melek'lere gülümsermişim uykulu hallerimde!  ..