Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Nisan '08

 
Kategori
Aile
 

"Emzirme Yardımı"

Benim eşim emekli, kırk yedi yaşında…

Karşıma aldım dün, yarından tezi yok bir çocuk doğurmasını istedim..

Dalga geçiyorum zannetti..

Oysa dalga geçenler başkalarıydı..

Sosyal Güvenlik Yasa Tasarısından bahsettim kendisine..

Hani şu AKP’nin çıkartmaya çalıştığı ve çalışanlar ile emekli olmak isteyenlere “büyük haklar” veren yasadan bahsettim..

"Ne alakası var", der gibi yüzüme baktı..

Gülmemek için zor tuttum kendimi, olabildiğince ciddi görünmeye çalışıyordum..

Olayın keyfini sonuna kadar devam ettirmeye kararlıydım..

Hiç olmazsa bir iki saat bozulmasın istiyordum, kurduğum kumpas..

Bir on onbeş dakika sustum, olayı anlayamadığını anlayınca..

Ve sonra yine söyledim ısrarla..

-Hemen bir çocuk doğurmalısın..

Şaka mı, gerçek mi ikilemi içindeki şaşkın yüzüne baktım..

-Ne diyorsun sen be ?... “Ciddi olamazsın” demeyi bile gereksiz görüyorum… diye tepki gösterdi..

-Hayır, çok ciddiyim.. Hem RTE en “az üç çocuk yapın” demiyor mu ?.. diye ekledim..

-Bizde iki çocuk var.. Üç olsa kötümü olur ?..

-Bak fetva da “yüksek makamdan”..

-Türbana, çarşafa bürünmüyorsun, mukabelelere, tarikat toplantılarına gitmiyorsun, daha geçen gün komşumuz sekiz numara ile böyle toplantılar yaptıkları için tartıştığını duydum..

-Bu hükümete hiç yardımcı olmuyorsun.. Görmüyor musun, “zavallılar” zor durumdalar..

-Üstelik kızımızı da kendin gibi yetiştirdin..

-Hiç olmaz sa “fetva”yı dinle, üçüncü çocuğu doğur.. Belki bizi de görürler AKP zenginleri içinde yerimizi alırız. Gıda, kömür yardımları da gelir…

-Gazetelere bile çıkarız “RTE’nin fetvasını dinleyip kırk yedisinden sonra çocuk sahibi olan emekli hemşire” diye…

Bak çok ciddiyim çalışanlara verilen emzirme yardımını emeklilerle de vereceklermiş.. Çalışma bakanı, bilmem kim söylüyor.. dedim.

Demez olaydım hemen dalga geçtiğimi anladı..

-Sen git dalganı insanlarla alay eden AKP’lilerle geç..Çalışma Bakanı’na (insanlarla alay ettiği için) duyduğun öfkeyi, benim vaktimi alarak çıkardığını mı sanıyorsun, Kendileri süper emekli, niçin çocuk doğurup süper emzirme yardımı almıyorlar ?..Bunlar insanlarla alay ediyorlar.. Yazıklar olsun…

Otuz yıllık eşimden ağzımın payını almıştım.. O da AKP’ye duyduğu öfkeyi, bu olayı bahane ederek ve beni bir güzel azarlayarak belli etmişti..

Bu konunun bir şaka olduğunu söyledim ve bir daha açmamak üzere kapattım..


Saygılar..

 
Toplam blog
: 243
: 760
Kayıt tarihi
: 26.03.07
 
 

1957 Kars doğumluyum. Emekliyim. Gazi Üniversitesi İİBF İşletme bölümü ön lisans mezunuyum. Yazı ..