Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Ocak '08

 
Kategori
Edebiyat
 

"En arka sıradan bir parmak"

"En arka sıradan bir parmak"
 

Güya okurum. Gazete, dergi, kitap okurum. Ama bilmem işte bir Ece Ayhan'ı bile, bilemem; çünkü bende eksik kalırım, daha sırada kimler yok ki; korkarım cahilliğimden.

"....
Maveraünnehir nereye dökülür?
En arka sıradan bir parmağın tek ve doğru karşılığı:
Solgun bir halk çocukları ayaklanmasının kalbine! dir.
...."

Dize dize, dura dura anlamaya çalışıyorum önce dünyayı, sonra bu şehri ve şu şehir içi beni şiir şiir tanımaya...

En arka sıradan bir parmak tek ve doğru o parmak, o parmağın sahibi olmak isteyenler lütfen şöyle sıraya geçiniz ki...

Biz dökülüyor muyuz her ne varsa, tümden?

Solgunların kalbine, hey nasıl bir yolculuktur buuuu!?

"....
Her çocuğun kalbinde kendinden daha büyük bir çocuk vardır
...."

Baktım kalbime, kendimden daha küçük bir çocuk vardı oramda; vay anam vayyy!...

"Duyduk ki
Kuş getirmek sınıfa
İntihar olmuş cezası
Hâl ve gidiş tüzüğünde biz kuşları tutmuyoruz ki
Kapıda koyveriyoruz
Dönüp onlar cebimize giriyorlar
N'apalım?"

Cebim kuş dolu vapur vapur dolaşıyorum Marmara'da; hadi biraz cesaret, okyanus az ötemizde; nasılsa şiirlerimiz bizde, bizden yana; yola devam, şiire devam; devam devam!...

"Efendiler!
Eşekler susabilirler
Ne yani çocuklar hiç gülmeyecekler mi?"

1.Not: Ece Ayhan anlaşılmazdır diyorlardı şiirlerinde, a ha işte; anlıyorum!

2.Not: En arka sıradan bir parmağın tek ve doğru karşılığında asılı kaldım çok zaman.

3.Not: Kalbimdeki büyük çocuğu arıyorum; Türkiye'de kapısını çalmadığım şehir kalmadı, içinde şair ve aşk ve aşık; yok yok yok! Ece Ayhan, aydınlığın bitişiğindeki karanlıkta muhabbetteyiz, bilmem beyaz masa kalabalığını sever misin, kuşlarla, kuşlarınla; dokunmasın istiyoruz efendiler, eşeklikleri susamışlar!
 
Toplam blog
: 650
: 412
Kayıt tarihi
: 07.06.07
 
 

İzmir.  Aşk ve Şiir. Müzik. Kitap. Varlık ve Sözcükler ve .... ..