Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Eylül '13

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

"Endişeliyim” Peşin peşin üzülmeyi bırakın

“26 yaşında bir kadınım. Eşimle bundan 2 yıl önce evlendik. Zaman zaman tartışmalarımıza rağmen mutlu bir evliliğimiz var.

Ancak eşimin bazen eve geç saatlerde gelmesi beni endişelendiriyor,

Arkadaşlarımla da bu konuyu ne zaman konuşsam eşimin beni aldattığı kanısına varıyorum.

Çünkü onlar ‘Eşin bu kadar geç kalıyorsa mutlaka bir sevgilisi vardır,’ diyorlar.

Bu durumu eşimle detaylı olarak hiç konuşamadım. O sadece geç kalacağı zaman beni arayıp ‘İşlerim uzadı, gecikeceğim,’ diyor.

Belki de vereceği cevapların beni tatmin etmeyeceğinden  korkuyorum. Çoğu zaman bu nedenle çok gergin oluyor.

Eşim de bana “Neden surat asıyorsun? Neden bu kadar mutsuzsun?” diye soruyor.

Kaygılıyım, onun başka kadınlarla olduğunu düşündükçe çıldırıyorum, ne yapmalıyım?"

***

Değerli okurum, ortada belki de hiçbir şey yokken biraz da arkadaşlarınızın dolduruşuyla evliliğinizde tehlike yaratıyorsunuz. Evlilik karşılıklı güven demektir.

Eşinizin ara sıra geç kalmasının nedeni onun söylediği gibi işleri de olabilir. Siz bu soruyu eşinize sorarak öğrenmek yerine arkadaşlarınızla olumsuz senaryolar üretiyorsunuz.

Bu durum sizi rahatsız ediyorsa, yargılamadan ve herhangi bir imada bulunmadan eşinizle konuşun, olumsuz senaryolar yazarak peşin peşin üzülmeyin, düzgün giden evliliğinizi de tehlikeye atmayın. İyimser olun. Bir olumsuzlukla karşılaşırsanız, o zaman ne yapacağınızı düşünürsünüz. Yani peşin peşin  üzülmeyin

***

Hayatta yapılan en büyük hatalarda birisi yaşanan herhangi bir olumsuzluk yokken endişeler ve kaygılar yaratarak peşin peşin üzülmektir.

Peşin peşin üzülmenin iki önemli sonucu vardır. Bunlardan birisi hiç olmamış ve belki de asla olmayacak bir olay için önceden üzülmeniz, diğeri de olmasını istemediğiniz bir olayı zihninizde canlandırarak o olayın başınıza gelme olasılığını arttırmanızdır.

Çünkü gelecekte yaşayacaklarımızın birçoğu zihnimizde kurduğumuz olumlu veya olumsuz düşüncelerimizin sonucudur.

Bu nedenle aklımızdan geçenlerin hayatımızı ne kadar etkilediğinin farkında olmak ve zihnimizi olumlu düşüncelerle donatmak kendimize çok daha güzel bir hayat armağan etmek demektir.

Mutluluk ve sağlık dileklerimle…

Cengiz Hortoğlu

hortogludorduncubakis@gmail.com

http://twitter.com/cengizhortoglu

 

 

 

 
Toplam blog
: 924
: 4123
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

CENGİZ HORTOĞLU Cengiz Hortoğlu Gaziantep'te doğdu. İstanbul Hukuk Fakültesini bitirdi. Serbest a..