Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Mart '16

 
Kategori
Engelli Eğitimi
 

"Engel Olma Destek Ol" kitabının yazarı Mustafa Epik ile

"Engel Olma Destek Ol" kitabının yazarı Mustafa Epik ile
 

Mustafa Epik


“Engel Olma Destek Ol  Kitabının Yazarı” Mustafa Epik : “Engelli olsun olmasın herkesin sosyal hayatı iyi anlayarak yaşaması gerekmektedir . “

SORU-  Bize kısaca kendinizi    tanıtır mısınız? Hangi okullarda okudunuz bugüne kadar?  Nerelerde calıstınız?

 

MUSTAFA EPİK- İsmim Mustafa EPİK , 02.09.1981 Sivas dogumluyum , 11 yaşında işitme engelli oldum , ilk , orta ve liseyi sivasta okudum , Eskişehir Anadolu Üniversitesi Engelliler Entegre Y.O mezunuyum . Cerrahpaşa Tıp Fakültesi , Cumhuriyet Üniversitesi ve Sivas Belediyesinde görev yaptım .


SORU- “Engel  olma destek ol “ kıtap fikri, naısl ortaya cıktı?

 

MUSTAFA   EPİK- Hep başarı hikayelerinin anlatıldıgı bir zamanda bu başarılar ne gibi zor şartlarda geldi , engelliler neler yaşıyor konularını gündeme getirmediğimizi fark ettim ve büyük bir eksiklik giderecegini  düşünüyordum , bu nedenle yazmaya karar verdim 

 
SORU-Kitabı kısa zamanda yazdınız sanırım ne kadarda yazdınız?

 

MUSTAFA  EPİK-  Kitabın yazımı kısa zaman olsa da içerikleri yılları bulmaktadır . Bu nedenle bu kitabı kısa sürede yazdım diyemeyecegim . Yıllardır yaşamış ve görmüş oldugum olayları yazdım .

 


SORU- Kitaba  beklenen ilgi oldu sanırım.  Peki bu kıtabı  okuyanlara ne değişecek?

 

MUSTAFA EPİK- Beklediğimden fazla ilgi oldu , bunun nedeni bu olayları bizzat yaşadıkları için ilgi çektiğini düşünüyorum . Örnek verecek olursam bir çok insan işitme engelliler de beni anlasın diye bağırıyor , bunu kitapta yazdım , bu komik gibi görünse de acı bir gerçek oldugunu biliyoruz . Bu gibi acı gerçekleri içinde barındırdığı için ilgi çektigini düşünüyorum.

 


SORU-Kitabınızın  sorunlara ne kadar care  bulmasını dilersınız?

 

MUSTAFA  EPİK -Sorunlara çare bulmamız için sorun nerede olduğunu anlamak zorundayız , bu nedenle ben sorunların nerede oldugunu yazdım , okuyup anlayarak hareket eden bireylerin çoğalması ile sorunlar çözülecek inşallah 


SORU- Engellilere sizce  destekten cok köstek mı olunuyor? Bu  kitapta   anlaşılan biraz da  o.

 

MUSTAFA EPİK- Engellilere destekler yerinde olduğunu düşünüyorum , ancak temel ihtiyaçlardan önce başka anlamda ihtiyaçların talep edilmesi sorunların çözümüne engeldir . Sadece engellilerin degil hayatın her kesiminde sorun vardır , öncelikli ihtiyaçlarımızı belirlersek sorunları nerede diyerek anlatırsak kolay olacağını düşünüyorum , Tabii ki engellileri zayıf gören ve önemsemeyenlerde var. Bunu engellemek için yayınlarımızın artması engellilerin var oldugu hatırlatılması gerekmektedir . 


SORU-Hayatta   engellıler gerecgı gıbı desteklense neler olacak?

 

MUSTAFA  EPİK-  Engelliler toplumun bir parçasıdır . Sosyal devlet anlayısı olmazsa huzur sağlanması biraz zordur . Bu nedenle sosyal hayata ayak uydurmak demek devletimizin geleceği demektir . Engelli olsun olmasın herkesin sosyal hayatı iyi anlayarak yaşaması gerekmektedir . 

 

SORU-  Başarılı engellileri  özellikle de   sisin gibi çok başarılı olanları kıskanan cok oluyor neler hısedıyorsunuz?

 

MUSTAFA EPİK-Ben kıskanma konusunu hiç düşünmedim , ancak bazı konularda zorluklar görüyorum , mesala yazdıgım kitap 96 sayfa , bana neden 200 sayfa yazmıyorsun dediler , bende roman yazmıyoruz gerçek yaşanmış hikayeleri anlatıyorum ve bu kitapta çözüm bekleyen 41 konu var dedim . 41 konu çözülsün biz kitabımızı 200 sayfa yapmaya gayret gösterelim.


SORU-Engellıler bılınclenınce hayat daha mı rahat oluyor sızce?

 

MUSTAFA EPİK - Engellilerin bilençlenmesi toplumun yararınadır , bir köşeye engellileri bırakmak demek hayatı yok etmek demektir . Yarın ne olacagını bilmediğimiz için kendinizin engelli olarak köşelerde bekletilmesini düşünün asla kabul etmeyeceginizden engellilere engel olmayıp destek olmanız gerekmektedir . 

 


SORU- Bu konuda başka ne anlatacaksınız?

 

MUSTAFA EPİK- Engelliler anlayıp onlara gereklı destekleri vermenizi beklıyorum .Hher engel grubu farklı sorunlar içerisindedir. Bunu kavramak neler yapmak gerekıyor gıbı dusuncelerde saglıklı insanları yanımızda görmek  ıstıyoruz. 
 

 

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..