Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Ocak '10

 
Kategori
Güncel
 

"Entellektüellik" şekil değildir

"Entellektüellik" şekil değildir
 

Hayat, yaşanması için hataları kabul edemeyecek kadar ciddi bir durumdur.Bilgi birikimi sağlamak için hayatı gerçek anlamda yaşamak ve okumak, kendine ve yaşamına verdiğin ya da kazandırdığın en önemli hediyelerden bir tanesi olur.Dolayısıyla bilgi birikimi sağlamak için araştırmaya merak etmek ve araştırdığın içerikleri kritize etmek seni "Entel" sıfatına ya da statüsüne sokar.

Böylece hayat felsefeni ortaya koyarak atalet içinden çıkıp araştırmaya, araştırdığını sorgulamaya sorguladığını da akıl süzgecinden geçirip onay vermeye yönelerek kendi yaşamını inşaa etmiş olursun. İnşaa etmiş olduğun bu yaşam senindir. Artık "Entel" bir kişiliksindir ve her alanla ilgilenmek istemektesindir.

Aslında bu daha bir başlangıç olup, seni bu yolda sürükleyen en güzel duygu durumudur. Daha çok merak etmeye ve araştırmaya, öğrenmeye yönelten bu duygu kişisel tarzına da yansıyarak farklı tecihlere de yönelmene alternatif sunar. Fikirlerinde başlayan bu değişim, hayat duruşunla beraber beden duruşunu ve kıyafetlerini de değiştirir. Bu bence entel olacağım diye gerçekleşen ya da özenilerek yapılan değişim değilidir. Bu "Entel" olmanın bir sonucudur.

Çünkü böyle insanların hayat felsefesi geniş perspektife yayılmıştır. Görüşleri daha geniştir. Onlara anormal gelen hiç bir durum yoktur. Örneğin Hülya Avşar: “Sırf entelektüel olacağım diye ağzımda pipom, kıllı bacaklarıma giydiğim etekle dolaşamam. Neymiş efendim ‘Ayda bir yaptırırım ağdamı... Çünkü ben entelektüelim kafam çalışıyor.’ Belki de ben böyle takılanlardan daha entelektüel bir beyine sahibim ama dış görünüşüm nedeniyle asla o gözle görülemem. Görsel olarak entelektüel olamam.” dedi.

Evet belki de öyle görüntüsüyle onlardan daha birikimli ve kültürlü olabilir. Bunu da kimse kestiremez. Ama çizmiş olduğu "Entellektüel" portresi ya da karikatürü doğru değil. Ya da edinilmiş olan izlenim yanlış.

Hatta Avşar şunları da söylemş: “Entelektüel olmaktan korkuyorum” diyor, “Hatta onlarla arkadaşlık bile edemiyorum, çünkü konuşurken sıkılıyorum.”
Türkmax’taki programını da bu yüzden bıraktığını söylüyor. “Ölüyorum sandım. Popülerlikten, şamatadan uzak kalmak beni çok sıktı. (...) Popüler oluşum entelektüel olmama engel sanki. Çok hoş bir kadına entelektüel bakamıyorsun. Ben belki hepsinden daha çok entelektüelim ama tipim izin vermez.”

Demekki "Entel" kişilerle konuşurken o iletişim seviyesini yakalayamamış, kendisinin de onlardan belki de daha üstün olduğunu belirtmiş ama bunu kendinde hissedemeyince kılık ve kıyafet karikatürünü zihninde çizmiş ve çizmiş olduğu bu karikatüre kendisi de inanmış.

Popüler olması, bilgili olmasına ve her konuda cevap vermesine de engelmiş. Evet çünkü Hülya Avşar popüler bir insan yaşam felsefesi bu, hayatına anlam ve süreklilik katan bu. Bu yüzden "Popülerlik ve "Entellektüellik" birbiri arasında çatışma yaşayınca böyle cevaplar vermesi kaçınılmaz oluyor.

Sonuç olarak bütün "Entel" insanlar tasavvur etmiş olduğu şablonda değildirler...

 
Toplam blog
: 2
: 807
Kayıt tarihi
: 10.01.10
 
 

İzmirliyim. Ege Üniversitesi Gazetecilik bölümü öğrencisiyim. Yaşama anlam ve süreklilik katan herşe..