Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Temmuz '13

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

"Erkeğin İki Kaşığı Varsa Birini Kıracaksın"

"Erkeğin İki Kaşığı Varsa Birini Kıracaksın"
 

İşte günün Atasözü:  “Erkeğin iki kaşığı varsa birini kıracaksın”! Değerli büyük büyük büüyyüüüüüükannelerimizden kalma bir Atasözü bu. Ben de bu sözü duyduğumda ilk önce çok anlam verememiştim, insan sevdiğine zarar verir mi, bu nasıl bir mantık diye düşünmüştüm  ama büyüdükçe anladım ki  da haklılar mı ne!:)

Neden mİ? Hemen anlatayım bu sözden anladıklarımı. İlk önce şunu söyleyeyim ki, benim safça anladığım şekilde erkeğe maddi zarar vermek değilmiş, kaşığın birini kırma fikri!

Şöyle bir bakınca etrafıma; nerede kocası için saçını süpürge etmiş, bir anda adamı alıp baş tacı etmiş,  eksilerini görmeyip, hatta her eksiyi kendi çabasıyla  artıya çevirmiş,  aşka gelip her hoşluğu dile getirmiş, adama bulunmaz hint kumaşı muamelesi yapmış, övüp egosunu şişirmiş hemcinsimi görsem anlıyorum ki bu Atasözümüz çooook doğru. Kadın tüm bunları yaparken, kendinden fazlaca ödün veriyor, verdiği değer artarken, gördüğü değer azalıyor. Demek ki, yapmamalı,  kadın  her iki övgüsünün birini söylemeli, diğerini yutmalı,  fazla pohpohlamamalı erkeğini! 

Sonra bir bakıyor adam,  ben neymmişim yav, bende ne cevherler varmış havalarına giriyor. Zavallı hemcinslerimde kendi değerlerini unutup, aşka gelip bir bir sıralıyor   gördüğü görmediği tüm hoşlukları. Farkında değil hemcinsim. Haa bir de harcadığı emek karşısında değer görmek şöyle dursun,  beklentilerini söyleyince de alay ediliyor, inciniyor kırılıyorlar.  Adam da bana tapan bir kadınım var,  kuş kafeste nasıl olsa modunda bir gülümseme ile hayatına devam ediyor yıllarca.

Uyan sevgili hemcinsim uyan… bak ne güzel söylemiş yüzyıllar öncesinden sevgili Atalarımız:) tekrar edelim mi hep birlikte: Erkeğin İki Kaşığı Varsa Birini Kıracaksın!!!

Aslında sözün özü şu: acımayacaksın erkek milletine! Ne kadar kırar dökersen, iter kakarsan o denli kıymetlisin, biline.)

Mutlulukla, sevgiyle kalın dostlar.

Ve günün şarkısı:))

http://www.youtube.com/watch?v=KegKMZbELk8

 
Toplam blog
: 184
: 2109
Kayıt tarihi
: 11.03.07
 
 

1974 Bremen doğumluyum. Hayatın Med-Cezir'lerle dolu olduğuna inanırdım; yaşaya yaşaya anladım ki ö..