Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Temmuz '11

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

“Eşim çok iyi ama ben mutsuzum,” mutlu olmanın 17 kolay yolu

hortogludorduncubakis@gmail.com

“Eşim çok iyi ama ben mutsuzum,” mutlu olmanın 17 kolay yolu

“Evlendiğimden bu yana 11 yıl geçti. İki de çocuğumuz oldu. Eşim harika bir insan.

Bana ve çocuklarıma çok değer veriyor. Ama ben ne yapsam mutlu olamıyorum. Bu duruma eşim de çok üzülüyor.

‘Eşim beni bir gün aldatır,’ diye korkuyorum. Çocuklar okuldan gelirken biraz gecikse kaygı duyuyorum.

Bir komşumun sözü, beni günlerce üzebiliyor. Yeni bahçeli bir ev yaptırıyoruz. İnşaatta çıkan sorunlara kızıyorum

Çocuklar biraz ses yapsalar, onlara bağırıyorum. Tatile gitsek orada da onlarca sorun buluyorum. Hayattan keyif alamıyorum.”

***

Değerli okurum, aslında mutlu olmak o kadar zor değil. Mutluluk, her an yanınızdan yeşil bir nehir gibi akıp gidiyor. Aramanıza gerek yok. Yeter ki farkında olun.

***

İşte benim basit mutluluk yollarım:

1)Her sabah uyandığımda, her şey için şükrettiğimde,

2)Sabah serinliğinde, yürüyüş yaparken güneşin doğuşunu izlediğimde,

3)Sevdiklerimle, yaseminler ve sardunyalar arasında, zeytin ve çökelekle kahvaltı yaptığımda,

4)Misafirlerimle bahçede keyifle kahve içtiğimde,

5)Bir patikada bisikletle dolaştığımda,

6)Bir dağ başında kır çiçekleri arasında atla gezdiğimde,

7)Dostlarımla birlikte, yeşil soğan ve ayranla bulgur pilavı yediğimde,

8)Bir dostumun veya hiç yüz yüze gelmediğim bir insanın sorunlarına çözüm bulduğumda,

9)Domateslerin meyveye durduğu, çilek kokularının, su nanesiyle karıştığı bahçeyi suladığımda,

10)Bir vapurun güvertesinde martıları izlediğimde,

11)Gün batımında, bir simit ve buruk bir çayın buğusunu hissettiğimde,

12)Eminönü iskelesinde, yanında soğanla, balık ekmek yediğimde,

13)Yeni bir kitap okuduğumda,

14)Dostlarımın başarıları ve mutluluklarına ilişkin haberler aldığımda,

15)Gecenin en karanlığında, kadife gökyüzünde pırıl pırıl parlayan yıldızları izlediğimde,

16)Değerli okurlarımın değerlendirmesine sunacağım bir kitabı başlayıp, bitirdiğimde,

17)Sizinle paylaşacağım bir yazıyı yazdığımda,

Çok mutlu olurum.

***

Mutlu olmak için apartmanlara, arabalara, daha çok paraya gerek yok.

Mutlu olmak için ihtiyacınız olan; karşılık beklemeden vereceğiniz daha çok sevgi, çiğ taneleri, kır çiçekleri, yıldızlar, yakamozlar ve dostluklardır. Yani hayatın farkına varıp, yaşamayı seçmektir.

***

Değerli okurlarım, sizlere sınırsız sayıda mutluluk nedenleri diliyorum.

Cengiz Hortoğlu

 
Toplam blog
: 924
: 4123
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

CENGİZ HORTOĞLU Cengiz Hortoğlu Gaziantep'te doğdu. İstanbul Hukuk Fakültesini bitirdi. Serbest a..