Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Aralık '11

 
Kategori
İlişkiler
 

“Eşimden 11 ayda soğudum, boşanacağım,” zor boşanırsın, işte eşinizin hakları

 

Değerli okurlarım, aşağıda sizinle paylaşacağım maili, şaşkınlık, üzüntü ve ibretle okudum. Evlenirken lütfen dikkat edin!

“Ben varlıklı bir ailenin tek oğluyum. Eşimle büyük bir aşkla evlendik. Onu çok seviyordum. Evliliğimizin ilk ayları güzel geçti.

Sonra, eşim, korunması için uyardığım halde hamile kaldı. Geçen ay bir oğlumuz oldu. Ama ben artık eşimden çok soğudum.

Eski hareketli günlerimi arıyorum. Arkadaşlarla, her gün iş çıkışı barlara giderdik. Sabahlara kadar eğlenirdik. Ben sıkıldığımda sevgili değiştirirdim.

Ne zaman bir akşam geç kalsam, hanımefendi yüzünü asıyor. Bir akşam bir kadın arkadaşım aradı. Ben de biraz samimi konuşunca bizimkinin canı sıkılmış. 

Bana surat yapmaya, ‘Beni aldatıyor musun?’ diye hesap sormaya kalkınca birkaç tokat atmak zorunda kaldım.

Lohusa bir kadına tokat atmak beni çok üzdü. Ama mecbur bıraktı. Saatlerce ağlayıp durdu.

Ona  ‘Seninle evlendim,’ diye arkadaşlarımla eğlenemeyecek miyim? Başka kadınlara bakamayacak mıyım?Ben erkeğim,’ dedim. Ama anlamıyor.

Altında arabası, cebinde kredi kartları var. Lüks bir villada oturuyoruz. İki yardımcısı onun bütün işlerini yapıyor.

Ben ona bu imkanları sağlamışken, bana minnet duyacağına hesap soruyor.  Bu bir nankörlük değil mi? Biraz görmezden gelseydi evliliğimiz yürürdü.

Ben bu kadından ayrılmak ve çocuğumun velayetini kesinlikle almak istiyorum. O benden ayrıldığı anda beş parasız kalacak. Bana nasıl bir yol izlemem gerektiğini söyler misiniz? ”

***

Ne yazık ki, siz evliliğin ne olduğu hakkında bilgi sahibi değilsiniz.

Evliliği sadece eşinize maddi olanaklar sağlamak olarak görüyorsunuz. ‘Ben evlenirim, istediğim gibi bir hayatı da yaşarım;’ diyorsunuz. Böyle bir evlilik olmaz.

Evlilik, sadakat, paylaşmak, sevmek ve sevdiğini üzmemektir. Sizin ona yaptıklarınızı o size yapsa ne hissederdiniz?

Bunu bir düşünün, nasıl üzülürdünüz değil mi? İşte o da böyle üzülüyor. Empati kendinizi karşınızdakinin yerine koymaktır.

Sözünü ettiğiniz kadın eşiniz ve oğlunuzun annesi…

***

*Siz, haksız ve ağır kusurlu olduğunuz için açacağınız boşanma davası reddedilecektir.

*Ama eşinizin size karşı, tazminat ve nafaka talepli boşanma davası açma hakkı doğmuştur.

*Velayet konusuna gelince, parasal zenginliğiniz velayetin kime verileceği konusunda kriter değildir.

*Mahkeme, sizin kusurlarınızı ve çocuğun anne şefkatine olan ihtiyacını göz önüne alarak velayeti anneye verecektir.

*Siz de mademki çok zenginsiniz, anne ve çocuk için yüksek miktarda nafaka ödeyeceksiniz.

*Aldatmaya gelince aşağıdaki maddeyi dikkatle okumanızı öneriyorum.

MEDENİ KANUN: MADDE 236.-Her eş veya mirasçıları, diğer eşe ait artık değerin yarısı üzerinde hak sahibi olurlar. Alacaklar takas edilir.

Zina veya hayata kast nedeniyle boşanma hâlinde hâkim, kusurlu eşin artık değerdeki pay oranının hakkaniyete uygun olarak azaltılmasına veya kaldırılmasına karar verebilir.

***

Değerli okurlarım, mail yoluyla gönderdiğiniz soru ve görüşleriniz için çok teşekkür ediyorum.

Sizlere mutluluk ve başarı dolu günler diliyorum.

***

hortogludorduncubakis@gmail.com

http://twitter.com/cengizhortoglu

 

Cengiz Hortoğlu

 

 
Toplam blog
: 924
: 4123
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

CENGİZ HORTOĞLU Cengiz Hortoğlu Gaziantep'te doğdu. İstanbul Hukuk Fakültesini bitirdi. Serbest a..