Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Temmuz '11

 
Kategori
İlişkiler
 

“Eşimden nefret ediyorum, sadece bu nedenle boşanabilir miyim?”

hortogludorduncubakis@gmail.com

“Eşimden nefret ediyorum, sadece bu nedenle boşanabilir miyim?”

Eşimle bundan 8 yıl önce severek evlendik. Bundan 3 yıl önce aldatıldım.

Bir akşam arkadaşlarla yemekteydik. Bir kadından mesaj geldi. ‘Eşinle, bir yıldır birlikteyiz. Birbirimizi seviyoruz. Aramızdan çekil. Senin mail adresine bazı resimler gönderdim. Bunlar aşkımızın belgesi,’ diyordu.

Birden neye uğradığıma şaşırdım. İnanamadım. Lokantanın bilgisayarından kendi mail adresime girdim.

Kadından gelen maili ve ona ek olarak gönderilen resimleri gördüm. Resimlerin tamamına bakmaya yüreğim yetmedi.

Kadının dedikleri doğruydu. O an şok geçirdim. Neye uğradığımı şaşırmıştım. Rahatsız olduğumu söyleyip, taksiyle eve gittim.

Sonra eşim de geldi. O akşam kavga ettik. Beni aldattığını inkar edemedi. Evi terk ettim.

Günlerce yalvardı. Sonunda iki çocuğumun hatırına onu affettim. Ama içimde ki nefret ve kin hiçbir zaman geçmedi.

Öyle ki onunla aynı yatakta olmak beni tiksindiriyordu. Aradan geçen yıllar nefretimi daha da arttırdı.

Artık bu adamla aynı çatı altında olmak istemiyorum.

Boşanmak istiyorum ama bütün resimleri de sildim. Yani elimde beni aldattığına dair hiçbir kanıt kalmadı.

Ben sadece onu sevmediğim, ondan nefret ettiğim için boşanma davası açabilir miyim?”

***

“Ben eşimden nefret ediyorum, onu sevmiyorum,” gerekçesiyle açacağınız boşanma davası reddedilir.

Boşanma davası açabilmek için davanın Medeni Kanun’da belirtilen bir boşanma nedeniyle açmalısınız. Ayrıca, eşinizin kusurlarını, delilleriyle birlikte mahkemeye sunmanız gerekiyor.

Aldatıldığınızı öğrendikten itibaren 6 ay içinde dava açmadığınıza göre artık zinadan dolayı da dava açamazsınız.

***

İşte size önerilerim:

*Eşinizi affettiğinize göre onu yeniden kabullenebilmek için geç de olsa bir uzmana başvurabilirsiniz

*Ancak bunu yapmak istemezseniz, Ona açıkça “Bu evliliği yürütmek istemediğinizi, ayrılmak istediğinizi,” söyleyebilirsiniz.

Ben onun da kendisini sevmeyen bir eşle, yaşamak isteyeceğini zannetmiyorum. Bu durumda anlaşmalı boşanma davası açabilirsiniz.

*Bunları yapmak istemez veya yapıp da sonuç alamazsanız, bu durumda evlilik birliğinin temelinden sarsılması nedeniyle boşanma davası açmanızdan başka çareniz kalmıyor.

Aldatılmanız nedeniyle, yaşadığınız bunalımları ve üzüntülerinizi dilekçenizde belirtin. Ayrıca, bunun aile içinde şiddetli geçimsizliğe neden olduğunu da belirtin.

*Siz her ne kadar mailleri silseniz de bilgisayarınızda, o bilgilerin bir bilgisayar uzmanı tarafından bulunabileceğini sanıyorum. Ayrıca bu olayı bilen tanıkları da dinletebilirsiniz.

*Bütün bunlara rağmen açtığınız dava reddedilirse, davanızın reddinin kesinleşmesinden itibaren, (Eşinizden ayrı yaşamanız koşuluyla) 3 yıl sonra açacağınız davada şiddetli geçimsizliği kanıtlamanız gerekmeyecektir. Açacağınız dava kabul edilecektir.

Sağlıklı ve mutlu kalın

Cengiz Hortoğlu

 
Toplam blog
: 924
: 4123
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

CENGİZ HORTOĞLU Cengiz Hortoğlu Gaziantep'te doğdu. İstanbul Hukuk Fakültesini bitirdi. Serbest a..