Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Şubat '13

 
Kategori
İlişkiler
 

“Eşimin sevgilisi kim biliyor musunuz? Şoktayım" Büyük haksızlık

 

“27 yaşında genç bir kadınım. Eşimle eski eşinden boşandıktan sonra tanıştık. Kısa bir süre arkadaşlıktan sonra evlenmeye karar verdik. 2 yıldan bu yana da evliyiz.

Eşimin eski eşinden 5 yaşında bir kızı var. Hafta sonları bazen bizde kalıyor.

Eşim eşinin evine kızını almaya giderken düğüne gider gibi hazırlanması dikkatimi çekiyordu, ama aklıma kötü bir şey gelmiyordu.

Akşam eve geldiğinde de gününün ne kadar güzel geçtiğini anlata anlata bitiremiyordu.

Evliliğimizin ilk aylarından sonra dışarı çıktığımız sayılıdır. Her hareketimi eleştiriyor, hatta yaptığım yemekleri bile eşinin yaptığı yemeklerle kıyaslıyordu.

Bu davranışlarının beni rahatsız ettiğini konuşmaya kalktığımda dinlemediği gibi sadece bağırıyordu.

Son zamanlarda ‘Evlendiğim adam bu mu?’ diye düşünüp duruyordum.

Bir akşam eşimin telefonu çaldığında o banyoda olduğu için telefona ben baktım. Arayan eski eşiydi. Kadın benim sesimi duyunca telefonu yüzüme kapattı.

Ben de şüphelenip eşime ondan gelen ve onun gönderdiği mesajlara baktım.

Okuduklarım karşısında şaşkına döndüm. Bunun üzerine uzun süre tartıştık. ‘Mademki eşini bu kadar seviyordun, neden boşandın? Neden benimle evlendin?’ dedim.

O da ‘Evet, seni sevdiğimi zannettim, ama aslında eski eşimi seviyor muşum. Her an onu özlüyorum,’ dedi. Eski eşiyle ilişkisi olduğunu da kabul etti.

Aradan 10 gün geçti. Ancak ben o günden beri gözüme uyku girmiyor. Her şey aklıma gelirdi de eşimin eski eşiyle sevgili olacağı akılma gelmezdi. Şoktayım. Ne yapacağımı bilemiyorum. Bana yol gösterin."

***

Değerli okurum, gerçekten size karşı yapılan büyük bir haksızlık. 5 yaşında çocuğu olan ve eşini seven bir adam neden yuvasını yıkar? Genç bir kadının hayalleriyle neden oynar? Bunları anlamam mümkün değil.

Ancak ben hiç kimseye bu kadar önemli bir konuda ne yapacağını söyleyemem.

Sadece haklarınızı anlatacağım, ne yapacağınıza siz karar vermelisiniz. Ayrıca yaşadıklarınız, yeterince tanımadan evlenmeye karar verenlere ders olsun.

***

Dava açmaya karar verirseniz, işte haklarınız:

*Eşinize zinadan dolayı boşanma davası açabilirsiniz.

*Bu davada, nafaka ile birlikte maddi ve manevi tazminat talebinde bulunabilirsiniz.

*Davanızı zinadan açacaksanız, olayı öğrenme tarihten itibaren 6 ay içinde açmak zorundasınız. Yoksa dava açma hakkınız düşer.

*Dava sırasında aldatıldığınızı kanıtlarsanız, Mahkeme, edinilmiş mallara katılma rejimi gereği, eşinize düşecek payın bir kısmının veya tamamının da size verilmesine karar verebilecektir.

*Sizinle evli olduğunu bile bile eşinizle birlikte olan eşinizin eski eşine karşı da manevi tazminat davası açma hakkınız vardır.

Bunların dışında Ailenin Korunması Ve Kadına Karşı şiddetin önlenmesine Dair Kanuna göre, eski eşinizle ilgili olarak uzaklaştırma talebinde de bulunabilirsiniz.

Değerli okurum, ancak tüm bunları yaparken hafta sonları sizde kalamaya devam ediyorsa eşinizin küçük kızına iyi davranmaya devam edin.

Onun yanında bu tartışmalara sakın girmeyin. Onun bu olaylardan etkilenmesine neden olmayın. Çünkü onun olanlardan dolayı hiçbir günahı yok.

***

Değerli okurlarım, bana güvenerek yaşadığınız sorunları benimle paylaştığınız için çok teşekkür ediyorum.

Her şeyin hayalleriniz gibi olması dileğimle…

Cengiz Hortoğlu

 hortogludorduncubakis@gmail.com

http://twitter.com/cengizhortoglu

 

 

 

 
Toplam blog
: 924
: 4123
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

CENGİZ HORTOĞLU Cengiz Hortoğlu Gaziantep'te doğdu. İstanbul Hukuk Fakültesini bitirdi. Serbest a..