Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Haziran '12

 
Kategori
İlişkiler
 

"Eski eşimin tacizine uğradım,” işte haklarınız karar sizin

 

“34 yaşında bir kadınım. Eski eşimden 2 yıl önce boşandım. Geçen yıl şimdiki eşimle evlendim.Eski evliliğimden, 5 yaşında bir kızım var.

Eski eşim, mahkeme kararına göre, kızımı her hafta Cumartesi günleri sabah saat 9.00 da alıyor, akşam da saat 18.00 de bırakıyor.

Geçen hafta Cumartesi, yine aynı saatlerde geldi. Kızımla birlikte evden ayrıldı. Geldiği gün, eşimin mesaisi olduğu için evde yoktu.

Aradan 3 saate yakın bir zaman geçtikten sonra kapının zili çaldı. Kapıyı açtığımda eski eşim karşımdaydı.

Hiçbir şey söylemeden içeri girdi. Ben de telaşla ‘Kızıma bir şey mi oldu?’ diye sordum. ‘Kızımız gayet iyi, babaannesine bıraktım,’ dedi.

‘O zaman burada ne işin var?’ demeye kalmadı, bana sarılarak öpmeye çalıştı.

Ben bağırınca korktu ve çıkıp gitti.

Ertesi gün bir de mesaj çekti. Mesajda ‘Naz yapmanı anlıyorum, bu iş yarım kalmayacak,’ diyordu.

Kaç günden beri çok üzgünüm. Aynı hareketi tekrar eder, diye çok korkuyorum.

Hayatımda ilk kez mutluluğu yakalamışken, bu olayla karşılaştım. Eşime söylemeye de çekiniyorum. Onu seviyorum ve üzülmesini istemiyorum.

Kızımın babasını görmeden büyümesine de gönlüm razı olmaz. Günlerdir üzüntüden bir lokma yemek bile yemedim. Ne yapacağımı bilemiyorum. Bana yol gösterin.”

***

Değerli okurum, mutluluğu tam yakalamışken böyle bir olayla karşılaşmanıza çok üzüldüm.

Ne yazık ki “Eşinizle konuşun veya konuşmayın,” diyemeyeceğim. Bu kararı siz vermelisiniz. Bu çok hassas bir konudur. Çünkü eşinizin nasıl bir tepki vereceğini siz bilirsiniz.

Ancak bu adamın size bir de mesaj çekmesi bu hareketi devam ettireceğini gösteriyor.

Eşinizin sizi anlayacağına ve yanınızda yere alacağına inanıyorsanız, hak arama özgürlüğünü kullanmanızdan yanayım. Bu adam birkaç yıl cezaevinde kalırsa aklı başına gelir.

Hak eden hak ettiği cezayı bulmalı diye düşünüyorum.

Bu durumu eşinizle konuşmasanız ve şikayetçi olmasanız bile, bu olayın tekrar olmaması için bazı önlemler alabilirsiniz.

Örneğin, eski eşiniz kızınızı almaya geldiğinde, ona “dışarıda beklemesini,” söyleyip dairenize kadar gelmesini engelleyebilirsiniz. Veya o geleceği gün eşiniz evde olmayacaksa, annenizin veya bir arkadaşınızın size gelmesini rica edebilirsiniz.

***

Şikayetçi olursanız işte eski eşinizin yargılanacağı madde:

*TCK: MADDE 102. -(1) Cinsel davranışlarla bir kimsenin vücut dokunulmazlığını ihlâl eden kişi, mağdurun şikâyeti üzerine, iki yıldan yedi yıla kadar hapis cezası ile cezalandırılır.

***

*Eşinizle konuşmaya karar verip, eski eşinize gününü göstermek isterseniz onun hakkında cinsel saldırı suçundan dolayı şikayette bulunabilirsiniz.

*Ayrıca bu eylemlerinden dolayı manevi tazminat davası da açabilirsiniz.

*Bunların dışında koruma tedbiri talebinde de bulunabilirsiniz.

*İsterseniz, bu gerekçeyle Aile Mahkemesine başvurarak kızınızla görüşme günlerinin değiştirilmesini ve azaltılmasını da talep edebilirsiniz.

***

Her şeyin hayalleriniz gibi olması dileğimle…

Cengiz Hortoğlu

 hortogludorduncubakis@gmail.com

http://twitter.com/cengizhortoglu

 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 924
: 4123
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

CENGİZ HORTOĞLU Cengiz Hortoğlu Gaziantep'te doğdu. İstanbul Hukuk Fakültesini bitirdi. Serbest a..