Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Temmuz '12

 
Kategori
İlişkiler
 

Evliliğin dinamiti niyet okumadır, sık yapılan 13 hata

 

Evliliklerde eşin niyetini okumaya çalışma, olumsuz yorumlamalar ve genellemeler yapma adeta evliliğin dinamitidir.

Yaptığım araştırmalar da bunu kanıtlamıştır.

Evlilikte ilk yapılması gereken güven duymasını bilmektir. Şüphelerle, kuşkularla ve olumsuz tahminlerle evlilik yürümez.

Bu hataları yapanlar evliliklerini farkına varmadan bitirirler

Eşlerden birinin diğerini empatiyle dinleyip anlamadan, yargılaması, suçlaması ve tanımlaması evliliklerde sevgiyi bitiriyor.

Oysa güven duyulan, değer verilen insanlar kolay kolay hata yapmazlar.

İşte sıklıkla yapılan hatalı niyet okumalar:

1)Sıkışık trafikte saatlerce kalan eşine “Yine neredeydin, bir kadınlaydın değil mi?”

2)İşleri nedeniyle stres altında olan eşine “Sürekli yüzün asık, artık beni sevmediğini anladım.”

3)Aile bütçesi el vermediği veya ay sonu yaklaştığı için istediği elbiseyi alamayan eşine “Her zaman olduğu gibi yine cimriliğin tuttu değil mi?”

4)O gün dışarı çıkmak yerine evde dinlenmek isteyen eşine “Benim senin yanında değerim yok ki… Değerim olsa bunu yapmazsın.”

5)Akşama kadar çamaşırı, ütüyü ve yemeği yetiştirmeye çalışırken yorgun düşen eşine “Beni görünce yüzün asılıyor, bana karşı hiç mi sevgin yok?”

6)Toplantıda olduğu için telefonu kapalı olan eşine “Neden telefonun kapalı?  Telefonu kapatmanın nedeni bir başkası mı?”

7)İşteki sorunları evine yansıtmak istemediği için, gelen bir iş telefonu nedeniyle masadan kalkan eşine “Telefon çalınca masadan kalktığına göre benden bir şey gizliyorsun, ben senin kiminle konuştuğunu tahmin ediyorum. Senden ne zamandır şüpheleniyordum.”

8)O hafta sonunu sadece eşiyle ve çocuklarıyla geçirmek isteyen eşine“Ben senin annemi de babamı da sevmediğini, onları bu evde istemediğini biliyordum.”

9)İşlerinin yoğunluğu nedeniyle evlilik yıldönümünü unutan eşine “Bizim evliliğimiz bitmiş, artık hiçbir şeye önem vermiyorsun.”

10)Ailesini daha iyi yaşatmak için gece gündüz çalışan eşine “Her gece geç geliyorsun, uzun zamandır beni sevdiğini dahi söylemedin, demek ki başka biri var.”

11)Kilosuna ve giyimine dikkat eden eşine “Son zamanlarda görünümüne ve giyimine çok özen gösteriyorsun. Bunu kimin için yapıyorsun?”

12)Patronuyla tartıştığı için morali bozuk olan, bu nedenle tartışırken sesini yükselten eşine “Ben senin için saçımı süpürge ettim. Beni kimler istemedi ki? Benim senin yanında değerim yok ki… Senin yanında biraz değerim olsa bu şekilde davranmazsın.”

13)Maç izleyen eşine “Ben senin önemli olsam, benimle dizi izlersin.”

Eşler, sürekli olarak en olumsuz senaryoları yazarak birbirlerinin niyetlerini okumaya kalkarlarsa farkına varmadan, birbirlerine ve birlikteliklerine zarar verirler, hatta dinamitlerler.

***

Değerli okurlarım, bana güvenerek yaşadığınız sorunları benimle paylaştığınız için çok teşekkür ediyorum.

Her şeyin istediğiniz gibi olması dileğimle…

Cengiz Hortoğlu

 hortogludorduncubakis@gmail.com

http://twitter.com/cengizhortoglu

 

 
Toplam blog
: 924
: 4123
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

CENGİZ HORTOĞLU Cengiz Hortoğlu Gaziantep'te doğdu. İstanbul Hukuk Fakültesini bitirdi. Serbest a..