Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Ağustos '14

 
Kategori
Faizler
 

"Faiz yasaklansın" diyenlere bir sorum var

"Faiz yasaklansın" diyenlere bir sorum var
 

"Faiz, kapitalizmin en büyük sömürü aracıdır, tamamen yasaklanmalıdır" diyenlere bir sorum var :

Diyelim ki çeşitli masraflarınız için örneğin evinizin tadilatı, çocuklarınızın okul masrafları, vergi ve bir çok diğer giderleriniz için 25 bin Türk Lira harcamak zorundasınız ve bu paranız var. Tam bunu harcamak üzereyken ben sizden 25 bin TL borç istiyorum ve diyorum ki "çok masrafım var Allah rızası için bana 25 bin TL borç verin bir yıl sonra size geri öderim. " Siz de iyi kalpli bir dost olarak beni kırmıyor evinizin tadilatını bu yıl yaptırmaktan ve diğer masraflarınızı ödemekten vazgeçerek yani fedakarlık yaparak bana bir yıllığına 25 bin TL borç vermeyi kabul ediyorsunuz. 

Derken bir yıl geçiyor ve ben sizden bir yıl önce aldığım 25 bin TL borcu aynen size 25 bin TL olarak geri ödüyorum. Kabul ederim diyorsanız faiz aynen dediğiniz gibi derhal yasaklansın. 

Ama size 25 bin TL'yi geri ödediğimde kabul etmeyip bana :" geçtiğimiz yılda Türkiye'de % 12 enflasyon oldu, etin kilo fiyatı şu kadar artti, benzinin litresi şu kadar, ev kiraları, çocuklarımın okul masrafları şu kadar arttı, TL enflasyon yüzünden değer kaybetti, bir yıl öncesine göre TL'nin satın alma gücü yüzde 12 azaldı, ben 25 bin TL ile blr yıl önce satın alabildiğim mal ve hizmetten çok daha azını bugün aynı para ile satın alabilirim çünkü herşeyin fiyatı arttı. Benden bir yıl önce aldığın 25 bin TL için bugün en az 30 bin TL ( yüzde 16,6 faiz) ödemelisin " derseniz Ben de size " faiz kapitalizmin en büyük sömürü aracıdır faiz tamamen yasaklanmalıdır " sözünüzü hatırlatır ve neden bir yandan faizlerin yasaklanmasını savunurken diğer yandan bana ödünç verdiğiniz para için benden faiz talep ettiğiniz hakkında çok iyi bir açıklama isterim. 

Rasih Bensan
22 Ağustos 2014

 
Toplam blog
: 368
: 2280
Kayıt tarihi
: 05.05.12
 
 

BİLİM özellikle astronomi ve çeşitli konularda araştırmacı ve yazar Amatör fotoğrafçı, Ka..