Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Haziran '16

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

“Faize bulaşma, bize ulaş” ı sevdim

“Faize bulaşma, bize ulaş” ı sevdim
 

Günümüzde bankaların faiz yükü altında ezilenleri, dağılan aileleri, cinnet geçiren insanları, parasal anlamda bankalara ipotekli olan insanları görünce; doğrusu bu sloganı çok sevdim.

“Faize bulaşma, bize ulaş”

Aslında ilk duyduğumda; faize bulaşma bana bulaş şeklinde anlamıştım, fakat işin aslı öyle değilmiş.

Hafta sonu FUZULEV ’imin Samos Otelde yapılacak olan etkinliğe, bizlere olan nazik davetlerini kırmayıp, kadim dostumuz Bilâl Karadağ beyle iştirak ettik.

Yüze yakın davetlinin ailece katıldığı yemekli etkinlikte, galiba yabancı olanlar, Bilal Karadağ, Mustafa Işıldak, Hasan Demir ve bendim.

Daha önce Eminev’im ’in olduğunu biliyordum; ama doğrusu pek de ne olup, olmadığını bilmiyordum. Sadece duymaktan öteye gitmediğim bir bilgilenmem vardı.

Sayın Mustafa Öztekin konuşmalarıyla her geçen dakika biraz daha peşinatsız, vade farksız, faizsiz, dedikleri mevcut sistemleri hakkında bilgileniyorduk.

Aslında düşündükçe, akla yatkın, mantıklı geliyordu söyledikleri. Bugüne kadar sayıları yüzlerle ifade edilen kişilerin ev ve araba sahip oldukları, hatta henüz olanların yaptığı bazı konuşmaları, müşteri memnuniyetini ön plana çıkardığından, gayet mantıklı ve “Faize bulaşma, bize ulaş” sloganını destekler nitelikteydi.

Bayanların kendi aralarında yaptıkları altın günlerini benzer şekilde hizmet sunan Fuzulev’im’in çalışma sistemi, pek karşılaşılan bir durum değildi. Faiz verilmeyecek, olağanüstü durumlarda ödemelerin ötelenmesi kolaylığı sağlanacak, fark verilmeyecek, bütçenize göre ödeme yapılacak… gibisinden uygulamalara ve sistemlere Fuzulev’im ve benzeri birkaç organizasyon dışında fek fazla görülmemektedir. Bu da “Faize bulaşma, bize ulaş” sloganın haklı çıkarmaktadır.

Tanıdığımız insanların aldığı ev ve arabalar ile ilgili olarak karşılaştıkları kolaylıkları ve müşteri memnuniyetliğinin ön planda tutulduğuyla ilgili konuşmaları, insanların ikna edilmesine yeterli oluyordu.

Henüz Adıyaman da 2. yılında olmalarına rağmen, yüzlerce kişiye ev ve araba sahibi yaptıklarını söyleyen Bölge Müdürü Mustafa Öztekin, gayet kendinden emin, gayretli ve deneyimli olduğu her halinden belli oluyordu. Hele yapılan etkinliğe, küçükten büyüğe bütün aile efradıyla katılması güvenirliliğini daha da perçinleştiriyordu. Anlaşılan Öztekin dersine çok iyi çalışmıştı.

Etkinlik esnasında katılımcılara birer kapalı zarf dağıtılmıştı. İçinde yapılacak olan çekilişe esas olmak üzere numaralar vardı. Bu numaralara denk gelenlere, “karınca kararınca,” “çam sakızı çoban armağanı” sayılabilecek hediyeler verecekleri söylenmişti. Bendenize de yaptırılan bir çekilişte, 400’e yakın zarfın olduğu ve ancak 1/400 olan ihtimalinden, 204 sayısının bana isabet etmesi, yani kendi numaramı çekmiş olmam, o güzel etkinliğin en güzel sürprizi oluyordu.

“Faize bulaşma, bize ulaş” şeklindeki sloganı Mustafa Işıldak ağabeyimizin konuşmasında; “keşke, bu “faize bulaşma bize yanaş” şeklinde olsaydı daha güzel olurdu” demesi, tebessümlere vesile oldu.

Sonra ki şanslı kişiyi tespit eden, gazeteci kardeşimiz Mehmet Aslancirit’in babası ve benim de yakinen dostum olan Zeynel Aslancirit’in; “ben de çekeyim bakalım, Kerim bey gibi kendi kendime çekebilecek miyim?” dediği esprili çekişilişiyle, gülüşmeler yaşandı.

Başka yerlerde var mı bilemiyorum, ama Adıyaman ‘da  Fuzulev’im gibi faizsiz sitemle çalıştığı bilinen Eminevim olduğunu biliyorum.

Faiz yükü altında beli bükülen ve bütün yaşamı ipotekli olan bankalardan sonra, kısmen de olsa faizsiz bir sistemle ev ve araba olacakların ihtiyaçlarını gidereceği, Fuzulev-Fuzuloto gibi benzer oluşumların çoğalması en güzel dileklerimizdendir.

Faize bulaşmayan da, neye yanaşırsanız, neye bulaşırsanız, neye ulaşırsanız ulaşın. 

Kerim BAYDAK

kbaydak61-artan@hotmail.com

 

 
Toplam blog
: 1022
: 214
Kayıt tarihi
: 06.11.12
 
 

Kerim BAYDAK 01.01.1961  ADIYAMAN  doğumlu.. 2003 yılında Anadolu Üniversitesi  İşletme Fakultesi..