Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Mayıs '07

 
Kategori
Müzik
 

"Farklı bir grup farklı bir tat"

"Farklı bir grup farklı bir tat"
 

Bu yazının ilham kaynağı , yazılarını çok severek okuduğunuzu düşündüğüm sevgili aşk yazarı namı değer Melda.

Bahsettiği muhterem grup , Grup Vokaliz 3 sene önceden kendilerinden haberdar olduğum, bildiğim bir gruptu.

2004 yılında kurulan ve iki tenor, iki bariton ve bir bas vokalden oluşan Vokaliz 'i kuruldukları sene bir alışveriş merkezinde yılbaşı aktivitesinde çalışırken, yılbaşı zamanına kadar her gün bir iki saatlik bir perfomans sergiliyorlardı. İşte o zamanlarda, onlar hakkında benim de bilgi sahibi olma ve izleme şansım oldu. 17 günlük yogun bir stand aktivitesinde her gün onların çıkacağı zamanı beklerdim diğer iş arkadaşımla. Elimizde bir fotoğraf makinesiyle çalıştığımız için onların bir dolu fotoğrafını çekmiştik, bir kısmını da gidip içlerinden perfomansını ve kendisini en çok beğendiğim kişiye vermiştim. Öyle bir hoş anı işte. O zaman da tüm elemanların ayrı bir mesleği ve sahne aldıkları bi çok yer vardı. İçlerinden bir tanesi bir süre öncesine kadar benim de çalıştığım yerde çalışıyordu, şimdi anlıyorum neden ayrıldığını, malum yeni çıkan albümleri ve onların promosyon çalışmaları.Sevgili Melda sayesinde yeni bir albüm çıkardıklarını ve bir çok televizyon programında çıktıklarını öğrendim ve hemen onun verdiği adrese girip şu meşhur İbrahim Tatlıses şarkısı ''yalnızım'' ı dinlemeye koyuldum. Bu arada çıktıkları tüm televizyon programların vidolarını youtube'dan izleyebilirsiniz. Yüzümde kocaman bir tebessümle keyiflene keyiflene izledim kliplerini. Arabesk formatındaki bu parçayı zaman tünelinden geçirip klasik başlangıcından günümüz hiphop modasına gelene kadar çeşitli türlerde yorumlaymışlar Sevgili Vokaliz grubu.

O kadar farklı, o kadar eğlenceli olmuş ki , daha önce de böyle eğlene eğlene dinlerdim onları. Diğer şarkıları nasıl yorumlamışlar gerçekten merak ediyorum. Bir İstanbul'lu olarak ben de en yakında Melda'nın bahsettiği yere gidip mekanlarında onları dinlemeyi arzu ediyorum.

Tek enstrümanları sesleri olan ve hepsi profesyonel olarak müzikle ilgilenen Cengiz Ünal, Gökçer Alp, Tolga Gülen, Atakan Güçlü Yörük ve Kerem Seven'den kurulu grup "Her alana açığız. Arabesk, pop, rock, klasik… Önemli olan Doğulu olmanın verdiği vokal özelliklerini, komalı sesleri vokal müziğine kazandırmak" diyor...

Sizde Dünyanın İlk Acebella topluluğu "Vokal müziğinde Doğu'nun markası olacağız" diyecek kadar iddialı olan ''Vokaliz'' topluluğunu en yakın zamanda izleyin derim , hiç pişman olmıcaksınız eminim.

 
Toplam blog
: 61
: 1257
Kayıt tarihi
: 24.08.06
 
 

  Bir şair, bize Güzellikten Söz Et, dedi. O da yanıtladı: ''Nerede arayıp, nerede bulacaksınız g..