Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Şubat '13

 
Kategori
Felsefe
 

"Felsefe bir sevinçtir" diyen Afşar Timuçin hoca

"Felsefe bir sevinçtir" diyen Afşar Timuçin hoca
 

Ahmet hocadan bahsedip de Afşar Timuçin hocadan bahsetmeden geçilmez ki! Sanıyorum hala Kocaeli üniversitesinde felsefe bölüm başkanı kendisi. Manisa Akhisarlıdır aynı zamanda. Kendisi bir zaman kitaplarıyla yatıp kalktığım bana özellikle mitolojiyi sevdiren bir yüce gönüllü hocadır.

Hatırlıyorum üniversite ikinci sınıftayken tanışmıştım kitaplarıyla. O zamanlar İnsancıl yayınlarından çıkan “Düşünce Tarihi” isimli bir kitabı vardı bende. Kocaman kalın mı kalın bir kitap. Ama ben o kitabı 2,5 ay içinde durmadan dinlenmeden büyük bir heves ile okudum. Altını çize çize. Daha sonra kitap kalın olduğu için sanırım Bulut yayınları tarafından 3 cilt olarak piyasaya sürüldü. O büyük kitap bittiğinde hissettiğim hazı anlatamam...

Ama yarım kalmıştı. Mytolojik çağ – ilk çağ- orta çağ- rönesans- sanayi devrimi - Frankfurt okulu - varoluşçular derken son kısım eksik kalmıştı, kuantum kısmı..

İzmir'de kitap fuarında karşılaştım Afşar Hocayla. O zamanlar eşi yeni vefat etmişti. Ben de yolda ısrarlarına dayanamayıp bir çocuğun aldığım ufak nazar boncuğunu ona hediye etmiştim. Benim gözümdeki ender Türk filozoflardandır kendisi ve her türlü düşünceyi sorgulaya sorgulaya bugüne gelmiş bir eğitimcidir.

Kitaplarını okumak son derece lezzetlidir. Felsefe bir sevinçtir kitabı mesela küçükcük ama bir o kadar derin bir kitaptır. Ya da özgür Prometheus..

Nazım Hikmet ile ilgili ödüllü bir kitabı da var hocanın.

Şiirleri de var bu arada. Hatta bestelenmiş şiirleri var

Mesela;

Papatyadır elinde
Yazla yeşeren sıra dağlar.
Bir şarkıdır dilinde
Günden güne seni saran sonbahar....
Bir umuttur güldüğün,
Bir tutkudur sokaklar
Her gün seni çağırır,
Der ki;
Sokaklardan geçmesen hayal olur uzaklar...
Ben senin şarkınım der,
Beni her gün başka söyle.
Bazen biraz tutkulu, bazen acılı biraz
İçinde sarı güller bulunsun......
Ben bir yolum, sen de benim yolcumsun.
Sakın geçme benden inanmayarak.
Sen benim savaşçımsın, gözü pek çocuğumsun
Sen güzelsin, en güzel.
Denizlerden daha güzel,
En güzel çiçeklerden ve seslerden.
En güzel denizlerden.....

Aşk olsun

Bektas

 
Toplam blog
: 8
: 367
Kayıt tarihi
: 17.01.13
 
 

Müziği seviyorum, bir de geriye kalanları müziklendirmeyi.. ..