Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Şubat '12

 
Kategori
Futbol
 

“Fenerbahçe’yi kurtaramayınca gitti” demiştim*

“Fenerbahçe’yi kurtaramayınca gitti” demiştim*
 

Olmadı..


TFF eski başkanı Sayın Mehmet Ali Aydınlar’ın istifa ettiği gün ‘Fenerbahçe’yi kurtaramayınca gittiğini’ yazdım, özellikle Fenerbahçe taraftarları itiraz ettiler.

Kendilerince haklı olduğu gerekçelerden biri, adı geçen tek kulübün Fenerbahçe olmadığı idi. Biz de dedik ki,“Bakmayın siz diğer kulüplerin de adının geçtiğine. Fenerbahçe olmasaydı hepsi çoktaaan bir alt lige düşürülmüşlerdi.”

Bu noktada Fenerbahçe’nin gerçekten çok büyük bir “güç” olduğunu kabul etmek gerekir. Her ne kadar yöneticilerinin bu gücü her geçen gün erittiklerini düşünsem de.

Kendilerince haklı olduğu gerekçelerden bir diğeri ve en önde geleni, FB’nin şampiyonlar ligine gönderilmemesiydi.

Ancak ben FB’nin ŞL’ne gönderilmemesi dâhil olmak üzere Sayın Mehmet Ali Aydınlar’ın yaptığı her harekette FB’nin menfaatlerini öncelik aldığını düşünüyordum.

Ki, aslında bunda çok da şaşırılacak bir durum yok. FB’nin başkanlığını hedefleyen, çok büyük miktarlarda sponsorluklar üstlenen bir kişinin farklı düşünmesi biraz zor.

Tabii ki dürüst bir insan olarak kimseye haksızlık yapmadan bu işi yapmaya çalıştı ancak bu FB’nin menfaatlerini korumaya çalışmak için son noktaya kadar uğraşmasına engel değildi.

Sayın Mehmet Ali Aydınlar Fenerbahçe’yi düşürmemek için elinden geleni yapmıştır. Hem de FB’nin yöneticilerinin şike yaptığını kabullendiği ve inandığı halde!

İtiraz etseniz de, bu durumu Kanal D’nin 32. gün programında “Fenerbahçe’yi düşüren başkan olarak anılmam” diye de açık açık itiraf etmiştir. **

Bakın başka neler söylemiş, birkaç tanesini yazalım:

“-Sayın Nihat Özdemir ile Ali Koç Türkiye Futbol Federasyonu'na geldi. Ben onlara, 'Etik Kurulu raporunu ben inceledim. Fenerbahçe'nin bu sene Şampiyonlar Ligi'ne gitmemesi menfaatine. Giderseniz çünkü Fenerbahçe çok daha büyük cezalarla muhatap olabilir' dedim. Kendileri de teşekkür etti.

-Fenerbahçe'nin bugünkü yöneticileri kulübü uçuruma götürüyor. Fenerbahçe, tedavisi mümkün olmayacak büyük kayıplarla karşı karşıya kalabilir.

-Herkesle kavgalılar. Sürekli taktik değiştiriyorlar.

-Fenerbahçe'nin müzesindeki en büyük kupayı ben getirdim. Fenerbahçe'yi düşüren başkan olarak anılmam.”

Bu konuşmaların bir teyidini de Rıdvan Dilmen şu açıklamasıyla yaptı:

“Mehmet Ali Aydınlar, 'Ancak Fenerbahçe'den puan silinmesi gerekecek' dedi. Aykut Kocaman niye diye sorduğunda, Kocaman'a 'Maalesef yöneticileriniz şike yapmış' diyerek cevap verdi.” ***

E biz ne demiştik:

“- Mehmet Ali Aydınlar, bir yandan medya ve taraftar gücü yüksek Fenerbahçe’nin baskısı altında kalmış, diğer yandan taraftarı olduğu, başkanlığının konuşulduğu kulübünü düşürme cesaretini gösterememiştir. Karar almak yerine zaman kazanmaya çalışmış, türlü hesaplamalarla Fenerbahçe'yi en az hasarla kurtarmaya çalışmıştır.

- Etik kurulu raporuna rağmen Mehmet Ali Aydınlar yönetimindeki TFF gereğini yap-a-mamıştır. Bu bir ceza hukuku değildir ve kanaatle bile gereği yapılabilecekken, bu açık rapora rağmen yan çizilmiştir.

- Sonuçta Mehmet Ali Aydınlar yönetimindeki TFF, ne İsa’ya ne Musa’ya yaranamamıştır.

- Fenerbahçe’yi etik kurul raporuna rağmen zamanında cezalandıramayan (ancak GS ile ilgili soruşturma açıldığı haberi medyaya yansıdığı ilk gün ‘GS’nin kupasını geri alırız’ diyecek kadar kararlı olabilen) ve en az cezayla kurtarmak için aylardır her şeyi yapan Mehmet Ali Aydınlar, 26 Ocak’ta “yaptırdığı” genel kurulda son şansını kullanmış ve başaramayınca istifa etmiştir.

 - Bütün bu yaşananlar zamanla çok daha iyi anlaşılacaktır.”

   Konu FB’nin suçlu olduğu ya da olmadığı değildi aslında. Konu, bir federasyonun başkanının bir kulübün (hatta bir çok kulübün) suçlu olduğuna inanmasına rağmen, futbolun geleceğini gerekçe göstererek gereğini yapmamasıydı. Bu konuda ne kadar haklı olduğunu da tarih bize gösterecektir.

Yazımı “Bütün bu yaşananlar zamanla çok iyi anlaşılacaktır” diye bitirmiştim ama bu kadar çabuk anlaşılacağını doğrusu tahmin edememiştim.

E zamanında, 3 Temmuz öncesinde, 6-20 Haziran tarihlerinde 4 bölümlük bir yazı dizisiyle “Fenerbahçe neden şampiyonluğunu çuvala sığdıramıyor?” diye yazdığımda da çok bağıran olmuştu.

Peki bugün yazdıklarımızın hangisine itiraz ediyorsunuz? Hangi gerekçeyle?

* http://my.sporx.com/blog/fenerbahceyi-kurtaramayinca-gittiSXBLQ12337SXQ

** http://www.sporx.com/futbol/genel/f-bahceyi-dusuren-baskan-olarak-anilmamSXHBQk 267661SXQ

*** http://spor.milliyet.com.tr/ridvan-dilmen-aydinlar-i-bombaladi/spor/spordetay/12.02.2012/1501328/default.htm

NOT: Sayın Mahmut Özgener’in istifa ettiği zamanki açıklamalarını bugün belki başka bir gözle okursunuz diye hatırlatmak istedim, ilgilenirseniz:

http://blog.milliyet.com.tr/mahmut-ozgener-in-mesajlarini-anlayabildik-mi-/Blog/?BlogNo=311681

 
Toplam blog
: 293
: 1063
Kayıt tarihi
: 07.11.08
 
 

Sporun bir kavgadan çok; ahlak, mücadele, eğitim, zeka ve dürüstlük olduğuna inanıyorum. Doğaya, ..