Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Şubat '10

 
Kategori
Siyaset
 

"Fişleme sırası bizde." dedi, düşününce “Maksadımı aştım.” dedi!...

"Fişleme sırası bizde." dedi, düşününce “Maksadımı aştım.” dedi!...
 

Kolay gelsin!


Düşünmeden, konuşmak zorundaymış gibi konuşmak, bize özgü olsa gerek.

Söyleyecek “laf”ı olmayınca da, söylenenler sadece “konuşma” olarak kalıyor.

İçerik!

Ona bakan mı var?

Sözcükleri evele gevele, demagoji yap, yeter!

Tepki görünce de...

“Yanlış anlaşıldım.”, “Maksadımı aştım.” de, kıvır; herkesi kör, alemi sersem san!

Oysa “laf”, ağızdan çıkmadan önce, iyi düşünmeli.

Kuşkusuz, düşünmek için de, düşünmeyi bilmek gerekli!

Yani slogan şu olmalı:

İki düşün bir söyle; bir söyleyip iki düşünme!

Bu sloganda vurgulanan mantığa uyamayan, söylediklerinin arkasında duramayan AKP’nin öğretmen kökenli milletvekili Avni Doğan’ın şu söylediklerine bakalım:

“...biz birazcık tökezlersek bu Ergenekoncular falan halktan bu defa çok kötü intikam alır. Bu memlekette kimin kızının başı örtülü, hepsini fişlemişler. Kimin çocuğu İmam Hatip'e gidiyor hepsini fişlemişler. Kim muhafazakar, kim ramazanda oruç tutuyor hepsini fişlemişler. Eee, şimdi biz onları fişliyoruz. 40 sene onlar bu halka yaptı, inşallah sıra bizde. Yapmaya çalıştığımız bu arkadaşlar.”

Avni Doğan, ne denli “boş” konuştuğunu anlamış olmalı, ya da üstlerinden uyarı gelmiş olmalı ki, çark ediyor:

“‘Şimdi de biz onları fişliyoruz’ cümlesindeki maksat, 40 yıldır fişleme yapanları deşifre ettiğimizi açıklamaya çalışmaktı. Kastım buydu, ancak cümle maksadını aşmıştır.”

*****

Avni Doğan, öğretmen kökenli bir milletvekili. Karşısında bir kalabalık bulunca, öğretmen olduğunu anımsamalı, ağzından çıkanı kulağı duyacak biçimde konuşmalıydı.

Sözcükleri özenle seçmeliydi!

Seçmeliydi ki, sonradan çark etmemeli; sözünün arkasında durmalıydı.

Avni Doğan, ne yazık ki, “kıvırma”yı sanat edinenleri bir kez daha örnekledi.

*****

Avni Doğan, bilinçaltını boşaltmış!

Böylesi “boşaltma”lar olmalı, Avni Doğan’lar konuşmalı!

“Maksadımı aştım.” denmesine gerek yok!

Gerçekleri, gerçek niyeti, herkes öğrenmeli!

 
Toplam blog
: 2458
: 2418
Kayıt tarihi
: 10.11.08
 
 

24 Kasım 1944'te İspir'de doğdum. Ankara Kurtuluş Lisesi'ni, Dil ve Tarih - Coğrafya Fakültesi Tü..