Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Eylül '18

 
Kategori
Müzik
 

"Fundarabesk"

"Fundarabesk"
 

Bu yıl sağdan soldan gelen albümler kimileri tarafından baygınlık geçirtiyor, kimileri de rağbet görüp ilgi odağı oluyor.. Geçtiğimiz yıllarda bu tür projelerle karşımıza binlerce isim çıktı.. 
 
Bu işten en son başarılı çıkan Işın Karaca oldu.. Hatta iyi bir tiraj yaptı kariyerinde.. 
Bu sefer sürpriz bir şekilde Funda Arar çıkıverdi karşımıza.. Geçtiğimiz günlerde DMC etiketiyle servis ettiği 12 eserden oluşan ve 12. Albümü ile “Arabesk” ya da benim tabirimle "Fundarabesk"
 
On iki rakamının uğuruna mı inandı acaba, yoksa tesadüf mü bilinmez.. 
Albümde herkesin bildiği, sevdiği şarkıları bu sefer çok farklı bir tat ile dinliyoruz..
İbrahim Tatlıses’in kült olmuş şarkıları; (sözleri Tahir Peker, müziği Burhan Bayer) A1 “Mutlu Ol Yeter” beni pek tatmin etmedi desem yeridir.. Ben gerekli efeliği duyamadım hissedemedim, ama (sözleri Fethi Demir, müziği Burhan Bayar) “Bir Kulunu Çok Sevdim” de bunu bariz duyabiliyoruz.. 
 
Henüz piyasaya çıkmadan önce youtube kanalında bir akustik video yayınlayarak ilk sinyalleri vermişti.. Cengiz Kurtoğlu’nun ölümsüz şarkısı olan (sözü ve müziği Sezgin Büyük) “Duyanlara Duymayanlara” en dikkat çeken yorumu oldu diyebilirim.. 
 
Bu albümde sıfır bir şarkı yer alıyor.. Sözü ve müziği Eypio’ya ait, “Sor”..
Allah allah yanlış mı okudum diye de kendimi sorguladım.. Eypio olması hem şaşırttı hem de sevindirdi.. Sıfır bir şarkıyla çıkış yapması iyi bir hamle olduğunu düşünüyorum en azından cover’la çıkış yapmamış..
 
Albümde tabi efkarın dibine vuracak şarkılar yok mu var tabiki.. Bunlardan biri “Ölüyorum Kederimden” (sözü ve müziği Mustafa Sayan; bu şarkıyı da önce Gönül Akkor;  1978, Zeki Müren;  1991, Ebru Gündeş;  1996 ve daha bir çok sanatçı seslendirdi)
Bu şarkı da resmen “Hadi bakiiim er meydanıysa er meydanı” der gibi bir vokal performansı var.. Yoo abartmıyorum, bi’ dinleyin ne demek istediğimi hemen anlayacaksınız ;) Aynı şekilde "Huzurum Kalmadı" da sezeceksiniz.. (sözü ve müziği Ferdi Tayfur tarafından 1980 yılında seslendirdi) "İşte Bu Bizim Hikayemiz" de resmen uçurmuş benden söylemesi.. (sözleri Ülkü Aker'e, müziği Coşkun Sabah'a ait)
 
Hemen hemen her sanatçı bu şarkıyı coverlamıştır ve herkeste bayağı bayağı altından kalktığını görüyoruz.. Hangisi mi, "Yıkılmışım Ben" (sözleri Tahir Peker'e, müziği Burhan Bayar ve İbrahim Tatlıses'te 1986 yılında seslendirmiştir) Funda Arar'ın performansını da sevdim gerçekten.. Ama 
Bu albümde ilginç bir detay var; ilk olarak ön siparişe açıldığında ben de fark ettim.. 
 
"Tanrı İstemezse" i Tunes'ta var, fakat CD'de yok? Acaba neden? Öğreniyorum ki; telif engeline düşmüşler maalesef CD'ye koyamamışlar.. İşte bende sevmiyorum bu durumları lakin çıkıveriyor pürüzler.. 
 
Mustafa Sarıkaya imzalı fotoğraflarıyla albümün konseptini başarılı bir şekilde yansıtılmış..
Kısaca; o güzel sesi ve bir sonraki projeleriyle nam salmaya devam edecektir.. 
 
 
 
Toplam blog
: 140
: 151
Kayıt tarihi
: 20.08.16
 
 

Popular Culture ..