Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Eylül '17

 
Kategori
Basın Yayın / Medya
Okunma Sayısı
222
 

"Gençlik Başımda Duman" Duman Oldu!

"Gençlik Başımda Duman" Duman Oldu!
 

Gençlik Başımda Duman stüdyoda çekilen Kısmetse Olur'un; beach, cafe, ev gibi dış mekanlarda çekilmiş hali. Yani aslında hala ayı şeyi izliyoruz. 


Kısmetse Olur'dan devşirilerek yapılan Gençlik Başımda Duman, Cumartesi günü ilk bölümüyle TV8 ekranlarında yayınlandı!

Öncelikle şunu belirtmeliyim ki bu proje aslında bir dizi değil.

Dizi kılığına girmiş bir program.

Kanal D'de stüdyoda çekilerek yayınlanan "Kısmetse Olur"un; beach, cafe, otel, kuaför, ev gibi dış mekanlarda çekilmiş hali.

Yani aslında hala ayı şeyi izliyoruz.

Yayıncı kanal TV8 de bu durumu doğruluyor ve Gençlik Başımda Duman'ın dizi olmadığını, program klasmanında yer aldığını kabul ediyor.

Zira kanalın internet sitesine baktığınızda bahsi geçen projenin programlar bölümünde yer aldığını göreceksiniz.

Bu noktada açıkcası RTÜK'ün sezon başındaki çıkışının biraz yalan olduğunu düşünüyorum.

Esra Erol ve Seda Sayan'ın programlarında hala eski izdivaç programlarında işlenen evlilikler ve ilişkiler masaya yatırılıyor.

Kısmetse Olur sadece isim ve mekan değiştirerek ekran yolculuğuna devam ediyor.

Yani bir iki kanalın geri adım atması dışında yayınlanan her şey için eski tas eski hamam dememin sanırım bir sakıncası yoktur.

Sadece rekabet azaldı, bu da sonuç olarak bazılarına yaradı, net bilgi.

Neyse biz dönelim Gençlik Başımda Duman'a...

İzlerken anladım ki, bu cast ajans orijinli "oyuncumsu" arkadaşlar doğaçlamada ve tek mekanda daha iyilermiş.

Zira kapalı alanda birbirlerine saldırmaları çok daha kolaydı.

Ve o kavga anlarında da; kendilerini olaya kaptırıp, gerçek ile kurguyu karıştırarak gaza geliyor ve bu sayede de daha gerçekçi duruyorlardı.

Ayrıca günün 12 saatini kapalı bir mekanda, aynı insanlarla geçirmeleri de psikopata bağlamalarını destekleyen bir durumdu.

Zaten izlenirliklerini de; bu arada derede duruma, ne tam olarak gerçek ne de tam olarak kurgu denilememesine borçlulardı.

Yani ekran karşısında ayşekadın ayıklarken izleyen teyzeler; uydurma olduğundan şüphe duyuyor ama diğer yandan da "yok bu kadar da rol yapamazlar" diyerek ikna oluyorlardı.

Oysa Gençlik Başımda Duman'da kapalı alanda değiller.

Dolayısıyla da sabit kameralar yok.

Bir çekim planı var.

Set ekibi var.

Hal böyle olunca da, mekanlara göre olayları yönlendiren yapım ekibi söz konusu.

Yani uyduruk çatışmaların devam edebilmesi için karakterlerin ellerine "senaryomsu" bir şeyler tutuşturuyorlar.

Dolayısıyla da Kısmetse Olur'da, o dar alanda kendi problemlerini yaratırken, şimdi birilerinin kurdukları problemleri oynuyorlar.

Ayrıca Kısmetse Olur'da hayatları sadece programdı zira dışarıda başkaları ile görüşmeleri yasaktı.

Nereye gitseler insanlar fotoğrafları çekip programa gönderiyor, sosyal medyada paylaşıyorlardı.

Bu da ciddi bir baskıya neden oluyordu.

Oysa burada öyle bir dert yok.

Dolayısıyla agresiflik de yok.

Bu arada bölüm başında programda geçen hikayelerin "hayal ürünü" olduğu uyarısı yapılıyor.

Bu uyarının nedeni tabi ki de aslında aynı şeyi yapıyor olmaları.

Uçuk bir örnek olacak ama tabiri caizse Kısmetse Olur yasaklandı "merdiven altına indi" ve Gençlik Başımda Duman oldu kafası.

Zira  yine yalandan kavgalar oluyor, kıskançlıklar yaşanıyor.

Sonra akış kesiliyor ve karakterler olayları yorumluyor, kısa röportajlar veriyor.

Aynı Kısmetse Olur'da olduğu gibi.

Ayrıca karakterlerin aşkları, davranışları, ilişkileri bakımından da bir fark yok.

Ama diğer yandan da  "hayal ürünü" uyarısı sayesinde; kavga ettiler, Türk aile yapısına uygun değil gibi şikayetlerden de sıyrılabiliyorlar.

Tabi yersek...

Ve Reytingler

Cumartesi ve Pazar günleri saat 16:00'da yayınlanan Gençlik Başımda Duman reytinglerde çakıldı desem yeridir.

23 Eylül 2017 Cumartesi günü AB grubunda 0.68 reyting ile 77. sırada, totalde ise 0.67 reyting ile 79. sırada yer aldı.

24 Eylül 2017 Pazar günü reytinglerde AB grubunda ilk 100'e giremeyen Gençlik Başımda Duman, totalde 0.69 reyting le 82.sırada yer aldı.

********************************************************

Televizyon, sinema, yaşam, patiler, ilişkiler ve sokaktaki hayat üzerine diğer yazılarımı okumak istiyorsanız, http://www.bibaksana.com.tr adresli bloguma uğramayı unutmayın. :)

********************************************************

Bana ulaşabileceğiniz linkler:

Bibaksana: http://www.bibaksana.com.tr/

Bibaksana facebook sayfası: https://www.facebook.com/bibaksanablog

Bibaksana instagram sayfası: https://www.instagram.com/bibaksanablog/

Bibaksana Twitter sayfası: https://twitter.com/bibaksanablog

Bibaksana Google+ sayfası: https://plus.google.com/+BibaksanaTrblog

Bibaksana pinterest sayfası: https://tr.pinterest.com/bibaksanablog/

Bibaksana linkedln sayfası: https://www.linkedin.com/in/bibaksanablog/

Bibaksana tumblr sayfası: https://www.tumblr.com/blog/bibaksana

 

 

 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Öncesi daha iyiydi, bu saçma...Bence bozan şey dizi düşüncesi. Aynı format mekan farkıyla verilmeli.Bence hatta daha güzel olur.Bu format yasaklanamaz çünkü bu bir evlilik programı değil aşk programı.Birilerinin rahatsız olması böyle bir programa hazır olmamalarından kaynaklanıyor.Devrim gibi bir şey bu, onlara fazla geldi.TV'ler bu formatı bırakmamalı.

Kerim Korkut 
 26.09.2017 17:38
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 172
Toplam yorum
: 15
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 1809
Kayıt tarihi
: 08.06.06
 
 

Okur, gezer, izler ve yazar...                 ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster