Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Temmuz '13

 
Kategori
TV Programları
 

‘Gökyüzünden Çağlayan‘ nefis bir bilim kurgu dizisi : ‘ Falling Skies ‘ … ( Dizi İzli – Yorum )

‘Gökyüzünden Çağlayan‘ nefis bir bilim kurgu dizisi : ‘ Falling Skies ‘ … ( Dizi İzli – Yorum )
 

Falling-Skies


Bir süredir yoğunluğum nedeniyle hiçbir diziyi adam akıllı takip edemiyordum… Ya bir süre izliyor yarım bırakıyor, ya da daha kaliteli yapımlar nedeniyle ara vermek zorunda kalıyordum…  Nerdeee o eski 30 – 40 diziyi aynı anda takip ettiğim medya çılgını günlerim, ara ki bulasın günde 3 filmi çifter çifter seyredip bitirdiğim sinema gecelerim…

Şu sıralar biraz boş vakit bulabildiğim için, bu kısır döngümü büyük oranda bir Steven Spielberg dizisi ile kırmış gibiyim… Benim en büyük medya kahramanlarımdan biridir Spielberg… Çocukluk, ilk gençlik ve ergenlik dönemlerimin taçsız kralıdır kendisi…

Bilim kurgu hastalığımın, uzaylı filmi sevdamın ve fantastik dizi alışkanlığımın yegane suçlusudur… Günlerimi, haftalarımı ve aylarımı az çalmamıştır üstad… O yüzden biraz geç de olsa, onun elinin değdiği bir dizi olan ‘ Falling Skies ‘ ı keşfedince, bir saniye bile beklemeden yılların o açlığı ile saldırdım sezonlarına…

falling-skies--tntTopu topu 2 sezonu varmış zaten… 10 ar bölümden 20 lik bir set… İnanın 1 hafta sürmedi bitirmem… Yıllardır süren bu dizi susamışlığımı, Türkiye’ de FX kanalında yayınlanan ve şuanda tatile girdiği için ara verilen ‘ Falling Skies ‘ ile gidermeye çalıştım, ne yazık ki dişimin kavuğuna yetmedi…

Ama geçmişi yad etmek anlamında hoş bir seda oldu hayatım adına… Gelelim dizinin her açıdan analizine… Tahmin ettiğiniz gibi, buram buram Amerikan propagandası soslu bir dizi ‘ Falling Skies ‘ … Her tür devasa belayı dünya adına Amerikjalılar yok etmeyi üstlenmiş durumdalar…

Aslanlar gibi savaşıp, gerçekleştirmedikleri kahramanlık destanı kalmıyor… Mandalda kül bırakmıyorlar kelimenin tam anlamıyla… Belki bu açılardan yaklaştığınızda, klasik bir Amerikan kahramanlık dizisi gibi gözükmekte ve biraz da abartılı gelmekte insan…

Falling-Skies-SkitterAma işin içine Spielberg‘ in üstadlığı girince, başkalarının elinde sıradan bir Amerikan bilim kurgusu olabilecek bu yapım, harika senaryo buluşları ve bunların kusursuz uygulanışları sayesinde, benim son dönemde izlediğim en güzel bilim kurgu dizisi nitelemesini hak ediyor…

Kahramanların oya inceliğinde ilmek ilmek işlenmesinden tutun da, ortaya çıkmasını beklediğiniz sorunların yerine, aklınıza hayalinize gelmeyecek karmaşıklıkta belaların, gerçeklik düzeyi son derece yüksek, çapı hiç de abartılmamış sade ama son derece gösterişli görsel efektlerle aktarılması beni hemen hemen her bölümde, diziye daha bir tutkuyla bağladı…

Her şeyden önce, izlediğim o görsel şölenle, sanki bir zaman makinesine binmişçesine, geçmişimin hülyalı gençlik günlerini ziyaret edip durdum bölüm  bölüm… Bir kere daha anladım ki, ne iş yaparsan yap, yaptığın işe tutku ile bağlı olduğunda, mükemmel işler koyabiliyorsun ortaya…

FALLING-SKIES-201Spielberg de ‘ Falling Skies ‘ ile, en iyi bildiği sularda, harika alet edavatlarla kendisinden beklenen üstün performansı, yeni nesil oyuncularla ‘ bir kurtuluş ütopyası ‘ anlatarak başarı ile gerçekleştiriyor… Spoiler niteliği taşımaması için ayrıntılarına pek girmek istemiyorum, ama konu son derece sade ama bir o kadar da bereketli…

Teknoloji anlamında alabildiğine donanımlı uzaylılar, galaksi galaksi gezip gezegenleri işgal ederken, dünyamıza da uğrarlar ve şöyle bir geçerken, dünyayı da ele geçirelim derler… Ama kahraman Amerikalılar ve dünyanın diğer azınlık kahraman milletleri buna izin vermez ve müthiş bir direniş mücadelesi başlar…

Başrol oyuncularını sayacak olursak, ilk akla gelecek isimler arasında Sarah CarterMoon BloodgoodSeychelle GabrielJessy SchramNoah Wyle gibi oyuncuları anabiliriz… Hikaye özellikle Noah Wyle etrafında şekillendirilmiş ve 3 oğlu ile sarmalanmış bir hikaye anlatılmış…

falling-skies-201-2Belki yazımın başından beri, biraz da benim ilk gençlik kahramanım olması sebebiyle, dizinin başarısını hep Steven Spielberg‘ e bağlamış gibi oldum… Ama yeri gelmişken, senarist olarak hikayeyi kotarmış üstat Robert Rodat‘ a da harika kurguları ve bağlantıları nedeniyle, değinmeden geçmek istemiyorum…

Çünkü bilim kurgu demek, teknolojik bir hikaye anlatmaktan çok, inandırıcı bir hikaye anlatabilmeyi becermek demektir… Burada Rodat‘ ın ‘ ‘ Er Ryan’ ı Kurtarmak ‘ ta ve ‘ Vatansever ‘ de layıkıyla yaptığı işi, ‘ Falling Skies ‘ da da üstün bir başarıyla devam ettirdiğini görüyoruz…

Uzun lafın kısası, bilim kurgu, gerilim ve aksiyon adına ne aradıysam, beni tatmin edecek düzeyde her tür örneğini bulabildiğim mükemmel bir dizi ‘ Falling Skies ‘ … Şu yazıyı yazdığım 9 Mayıs tarihinde, keyif veren bir rastlantı sonucu, dizinin ilk 2 saatlik 3. sezon başlangıcı özel reklamı ile karşılaştım Chicago Bulls – Miami Heat NBA Doğu KOnferansı 2. maçında…

Falling_Skies_MECH___final__Design‘ Falling Skies ‘ bir yaz mevsimi dizisi… Bu sebeple hayranları ve tabiki ben de yolunu dört gözle bekliyorduk… Sezon başlangıcının da yazının başlarında belirttiğim gibi Haziran ayına sarkacağını düşünüyorduk… Erken sona erecek özlem duygumuz nedeniyle, haydi gözümüz aydın diyorum ve önümüzdeki hafta içinde gerçekleşecek 3. sezon girişine şimdiden okkalı bir selam çakıyorum…

Sevgi ve Saygılarımla…

Fırat ÖÇAL ( Dizi İzli – Yorum )

Hayat ve İnsan – www.hayatveinsan.com - Hayatı ve İnsanı Anlatan Ciddi Yazılar

 
 
Toplam blog
: 700
: 694
Kayıt tarihi
: 24.03.11
 
 

Üniversite mezunu, eğitim alanında çalışıyor, yazı çalışmaları yapıyor, hayata ve insana dair cid..