Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Nisan '18

 
Kategori
Eğitim
 

"Görme Engellilerin Sınavları"

"Görme Engellilerin Sınavları"
 

Salih Arıkan


ÖSYM şu kadar görme engelli okuyucu işaretleyici hizmetinden faydalandı diye haber yapmış.

Bence şu haberler de olmalı. Sınava giren görme engelli sınavdan ağlayarak çıktı. Çünkü kendisine iyi okuyan okuyucu verilmedi.Şok şok şok sınava giren görme engelliye okuyucu olarak Suriyeli bir arkadaş verildi. Yâ da kopya çekmesin diye alanı bilmeyen ve okuyamayan okuyucu verildi. Okulun teknisyeni okuyucu olarak verildi.

Benim sınavımın birine bir yaşlı hoca geldi. Dur evladım ben şu gözlüğümü bir takayım. Kredi ve yurtlar sınavında işitme engelli bir okuyucu verildi. İşaretleyicilerin kaydırma sorunlarından bahsetmiyorum.

Yaşatılan bir sürü mağduriyet var.Oysa çözümler belli isteyenler ekran okuyucu programlarla sınava girebilmeli. Yâ da sadece işaretleyici verilip soruları bilgisayar yâda farklı bir sistemle önceden kaydedilen soruları dinleyebilir. Dileyen okuyucu ve işaretleyiciyle sınava girer. Ama okuyucular alanı bilen olacak. Çünkü adam teknik terimleri bilmiyor. Matematik sınavına beden eğitimi hocası girerse olur mu?

Yabancı dil sınavları zaten apayrı bir sorun.Türkçeyi düzgün okutamıyoruz.Yabancı dil sınavını düşünmek bile istemem. Öyle rakamları açıklayarak sorunu çözemeyiz.

Salih Arıkan, Tel: 0506 514 96 93

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..