Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Ocak '12

 
Kategori
Yılbaşı
 

"Güle güle yavrum, iyi eğlenceler!"

"Güle güle yavrum, iyi eğlenceler!"
 

İyi yıllar!


Arkadaşının evinde toplanacaklar yılbaşı gecesi... "Mercimek köften güzel oluyor" demişler; bir akşam önce iş dönüşü, köfte için gerekli ama evde eksik malzemeler ve bir sürü hazır mezeyle, nefes nefese eve geldi.

- Ayy, çok yoruldum anne! Çok üşeniyorum şunu yapmaya!

Bir taraftan taze soğanı, maydonozu, ince bulguru tezgaha çıkarıyor...

- Hadi git, üstünü değiştir, ellerini yıka. Ben bunları ayıklar, yıkar, senin için hazırlarım! Yemek yedin mi sen?

Akşam yatmadan, sabah hemen yoğrulacak hale gelmişti köfte içi. Sabah taze taze karıştırıp şekillendirecek, akşam için de hazırlanıp saat 9.30'daki iş toplantısına yetişecekti.

Sabah ben uyandığımda, bütün hazırlıklarını tam zamanında bitirmiş, giyinmiş, makyajını, saçını mükemmel yapmıştı.

- Gidiyorum anne! Hadi hoşçakal!

- Güle güle yavrum! Ne güzel olmuşsun! İyi eğlenceler!


O'nu öptüm uğurladım. Eli kolu dolu, telaşla çıktı evden...

*******
- Yılbaşı için programın var mı oğlum?

- İki grup var. Önce Kızılay'da toplanacağız, oradan başka arkadaşın evine gideceğim.


Sabah evde oyalandı biraz, akşamüstü hazırlandı. Ev toplantısına giderken içki ve kuruyemiş götürecekmiş.

- Anne, ben gidiyorum!

- Bereni de al oğlum! Gece üşürsün, hastalanma!

- Tamam, alıyım bakalım.

- Güle güle yavrum! Ne yakışıklı oldun! İyi eğlenceler!


O'nu da öptüm uğurladım. Bereyi sırt çantasına tıkıştırıp acele çıktı evden...

****

Gençliğimde, henüz evlenmeden önce, hiç arkadaşlarımla yeni yılı karşılamadım. Tamam, ailemle çok mutlu, eğlenceli yılbaşı kutlamaları yaptık. Tombala, fırdöndü, patlamış mısır, közlenmiş kestane fasılları... Şakalar ve danslar büyükler arasında yaşanırken, onlara zevkle katıldım; ben de güldüm ve eğlendim. Evlendikten sonra da, katıldığımız kalabalık toplantılar oldu. Ama delikanlı çağımda, arkadaşlarımla beraber olamadım hiç bir yılbaşı gecesi... Hazırlanıp evden çıkacak olup da, şu iki cümleyi duymadım: " Ne güzel oldun! İyi eğlenceler!"

Gençliğimde eksikliğini duyduğum sözleri çocuklarıma söylerken içim doygun... Umarım güzel geçer akşamları ve yeni yıla mutlu girerler!...

****

Bu sene evde eşimle, özenli bir sofra, sağlığa ve mutluluğa kaldırdığımız kadehlerimiz ve televizyonda izlediklerimizle geçirdik yılbaşı akşamını.

Esasen bizim için herhangi bir haftasonundan farkı yoktu bu akşamın... Geçen senenin ağırlığını atmaya çalışır gibi, "İyi bir yıl olsun!  Şerefe!" dedik birbirimize...

Keyifli ve dinlendirici... PijamaTerlikTelevizyon derler ya, öyle... Bütün istediğimiz buydu...

****

Umarım 2012 herkes için güzel bir yıl olur! Umarım...

 
Toplam blog
: 33
: 3988
Kayıt tarihi
: 07.06.09
 
 

İyi bir okurum. ..