Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Ekim '12

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

"Güzel gören güzel düşünür, güzel düşünen de hayatından lezzet alır."

"Güzel gören güzel düşünür, güzel düşünen de hayatından lezzet alır."
 

"Güzel gören güzel düşünür, güzel düşünen de hayatından lezzet alır."

Geçenlerde genç bir tanıdığım dostla, iftar sonrası bir çay bahçesine gittik. Çayımızı yudumlarken sohbet ettik. İşler nasıl, dedim. Celal abi, herşey o kadar bozulmuş ki, dünyada yaşamak artık zevk vermiyor, dedi. Evleneceğim ama korkuyorum, çevreme bakıyorum, genç kızlar da artık ahlaksızlık hat safhada. İnsanlara bakıyorum, çoğu devleti dolandırarak vergi kaçırma derdinde, heryıl bir ev, araba alıyorlar. Ben valla bir aydır maaş almadan çalışıyorum, dedi. 

Evet abicim, sen yıllar önceki benim halim gibisin. Ben bir ara, senin gibi bir ruh halindeydim. Her şeyi çok kötü, memleket bitmiş, dürüst insan kalmamış, ...vs düşünürdüm. Peki ben nasıl toparladım biliyormusun.

Bir hacı amca komşumuza bu durumumu anlattım. Dedi ki, Celal evladım Bediüzzaman diye bir alim der ki:

"Güzel gören güzel düşünür, güzel düşünen de hayatından lezzet alır." Nasıl amca bu ne demek, dedim.

Şimdi şurdaki su şişesine bak, ne görüyorsun, dedi. Su dedim. Evet ama bakış açısı, dedi. Olumlu bakan şişenin yarısı dolu, der. Olumsuz bakan ise yarısı boş, der. Yani herşey bakış açısında gizli, dedi. Herşeye iyi, güzel, olumlu, faydalı, tarafından bakan güzel görür. Güzel gören insanlarda mutlu olurlar demek, dedi.

Aslında olayın özü şu abicim: Ben olumlu bakmayı öğrendim. Olumsuz şeyleri ise görmemezlikten geliyorum. Haber izlemiyorum. Akşamları radyoda beni rahatlatan TSM gibi müzikleri ve sohbetleri dinliyorum. Radyodan kısa haberleri dinleyip gündemden haberdar oluyorum. Facebookta olumlu şeyler paylaşıp, faydalı sayfalara abone oluyorum. Beni geren yazı, resim okumuyorum. En az bir kaç dini siteyi beğendim. Günlük birkaç ayet ve hadis öğreniyorum.

Televizyonda beni üzen kanal, dizi, haber, film izlemiyorum. Hayata Allah'a iman penceresinden bakıyorum. Mesela ben o dediğin ahlaksız gençlere üzülüyorum ama takmıyorum, görmemezlikten geliyorum. Namazlarımda dua ediyorum. Ülkemizde namaz kılanlar, oruç tutanlar, cumaya gelenler, zekatını verenler, içkiye sigaraya zinaya tövbe edenler her sene artıyor. Belki onlar da ilerde tövbe ederler.

Yani ben güzel görüyorum ve olumsuzluklardan uzaklaşıyorum. Komşularımızla öyle muhabbet kurduk ki komşuculuk bitmiş diyenler gelip görmeli. Abicim sende inşallah herşeyi güzel görerek güzel düşün, ve de böyle güzel düşünerek de hayatından lezzet al.

Sıkma canını kardeşim Takma Kafana !
Şöyle bir ALLAH de, bir SALAVAT getir için açılsın.

C. Çelik / Ankara ( Konya-Ereğli )

 
Toplam blog
: 455
: 812
Kayıt tarihi
: 04.09.12
 
 

1973 Konya Ereğli doğumluyum. Selçuk üni. MYO Elektronik bölümü mezunuyum. 1993'e Friedreich Atak..