Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Mart '17

 
Kategori
Şiir
 

"Haiku"larını çok sevdim

O güzel şair
Orhan Veli der ki bir şiirinde
“Eskiler alıyorum
Alıp yıldız yapıyorum”
Ben, ne eskiler alıyorum
Ne de eskilerden 
Yıldız yapıyorum
Zaman zaman eskilere dalıp
Can dostları, arkadaşları, gönlümdeki yıldızları
Anlatıyorum
Bugün kim mi anlatacağım kişi
Anadolu bozkırının küçücük bir ilçesinde
Mucur’da
Işık saçan birİ
Muzaffer Yıldırım, emekli öğretmen
Hep güzellikler üretmektir işi
Zekâ ürünü yazdığı haikular
Haiku ne mi
Beş yedi beş heceli
Japon şiirleri
Az söz, derin anlam
Bugün anlatacağım kişi de
Bu şiirlerin en güzellerinİ yazan adam
Böyle dedim ama
İnandırıcı olmak için de
Alın size iki örnek:
“dertlidir yürek
ömrün kara kutusu
açma dökülür”
“topla çıkar çarp
hayat matematiktir
son/uca doğru”
……………………..
Kırk yıldır sürer dostluğumuz
Sınırlı, saygılı, ölçü içinde
Her gidişimde 
Mucur’a
Alır götürür beni bahçesine bağına
Ağaçlar, çiçeklerle donanmış bir bahçe
Eteğini dayamış dereye
Doyum olmaz sohbeti bir yana Muzaffer öğretmenin
Tadı hâlâ damağımda
Kulübesinin önünde yediğimiz
Tulum peyniriyle
Fırından yeni çıkmış pidenin
Şimdilerde aştı yetmiş duvarını
Görüp konuşsanız
Giyimi, kuşamı, hayata bağlılığıyla
Sanki delikanlı
Umurunda olmadı geçirdiği rahatsızlık
Eski eşyalara merak sardı
Yüz, iki yüz yıllık antikalarla
Müze oluşturdu bir odalık
Uğrayın yolunuz düşerse oraya
Hangi birini sayayım
Hayran olusunuz
İbriğinden tut, yüz yıllık kocaman kağnıya
Bir gidişimde dedi ki bana:
“Müzedir, bağdır,bahçedir
Yordu beni
Söyle bakalım ne yapabilirim
Hem oyalayıcı hem ilgi çekici”
Bilgisayar almasını önerdim
“Yazıp çiziyorsun
Senin için bulunmaz arkadaş olur”
Dedim
İyi ki dediğimi yaptı
Şiirleriyle, yazılarıyla pek çok yeni dosta ulaştı
Hayat doluydu
Hayata daha da bağlandı
Selam olsun bu güzel dosta
İyi biliyorum
Şimdi
“Beni çok övmüşsün” diye kızacak bana
Ama
Dost da olsak
Benden büyük olsa da yaşı
Hani demiştim ya:”Yiğidin hakkını yiğide ver!” diye
Bu kez dinlemeyeceğim
Işığıyla aydınlatan, bu dostu
Bu vefalı arkadaşı
……………………………….
Numan Kurt
30 Mart 2017
 
Toplam blog
: 120
: 283
Kayıt tarihi
: 19.02.09
 
 

1951 yılında Nevşehir- Hacıbektaş- Sadık köyünde doğmuşum (otlar biçilirken). Yıllarca Mucur'da, ..