Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Ekim '12

 
Kategori
Güncel
 

"Hani efsaneydi" mi?

"Hani efsaneydi" mi?
 

Alex'in heykeline ilham olan resim


Bu filmi daha önce Van Hoojdonk’ta görmüştük. Hakan Şükür’de, Bülent Korkmaz’da da.

Bir yıdız futbolcunun son döneminde idare edilememesinin sebebini kestirebiliyorum da, neden bunu bir türlü beceremeyiz, anlayamıyorum.

Problem hoca ve yöneticilerde midir yoksa yaşlanan futbolcularda mı, buna da emin değilim ama ne olursa olsun bu süreci daha sancısız yasamanın bir yolu olmalı.

Yani Alex olsun, Van Hoojdonk olsun, isteniyor ki kulüp isteyince futbolu bıraksın. Adam futbolu bırakmak istemeyince başka kulübe gitmesini de göze alamiyorlar.

Kontratı yapınca, adam kulübede oturmuyor, egosu üstün geliyor, oynamak istiyor.

Eskiden 30 dendi mi, futbolcu yaşlandı denirdi, problem yoktu.

Ama şimdi antreman ve beslenme teknikleri değişti, gençlik de 30 yaşını aştı, adam oynamak istiyor, ne yapacaksın.

Rakibe gider korkusu da var, bu işler belli olmaz.

Gecen gün Aziz Yıldırım NTV’deki söyleşide “Turkiyeye yıldız futbolcuları ilk biz getirdik” dedi. Kendisine Hagi hatırlatılınca “Hagi Turkiyeye geldiğinde bitmişti” dediydi de bir sürü polemik çıkmıştı. Aslında Aziz Yıldırım doğru söylemişti, Hagi’nin Turkiyeye gelişi, Barcelona kariyerinden sonra emekliliğinden önce biraz dünyalık yapmak içindi ama öyle koşullar oluştu ki Hagi Barcelona’da yaşamadığı başarıları Galatasaray’da yaşadı.

Fatih Terim, üç bücürler (Okan, Suat, Emre) gibi faktörler bir araya geldi, adam efsane oldu.

Van Hoojdonk değil ama, Alex, Anelka, Ortega gibi yıldızlar, Türkiyeye tekaüt olmadan geldiler

***

Şimdi bazıları diyebilir ki, hani Alex efsaneydi, şimdi ne oldu? Heykel ne olacak?

Alex Fenerbahçenin efsanesidir, hep öyle kalacak.

Biz ona layık olamadık.

Yeteneğine kuşku yok da, Alex kişilik olarak da bize (ortalamamıza) birkaç gömlek üstün geldi.

Hata yapmadı mı?

Yaptı.

Ama zaten ben de Alex peygamberdi demedim ki.

Tüm bunlar yine de sübjektif görüşlerdir.

Siz, taraftarın veya benim görüşümü Aziz Yıldırım’ın görüşünün yanına koyup “Fenerbahçeliler bu ne perhiz.... hani Alex efsaneydi” derseniz ben size benimle Aziz Yıldırım arasında tek ortak konunun FB taraftarlığı olduğunu hatırlatırım.

Bu ortak nokta benim için diğer her şeyden daha önemli olsa, o zaman benim de “aşiret veya kabile” birliği yerine “taraftarlık” birliğine sahip, feodal evrimini tamamlamamış, yurttaş dahi olamamış sürünün içinde olmam gerekirdi.

Ama durum böyle değil.

Onun için ben bazı Galatasaray'lılarla ve Beşiktaş'lılarla, birçok FB’liyle olabildiğinden daha iyi geçiniyor ve anlaşabiliyorum.

Ama bundan benim FB’lilikle veya FB taraftarlarıyla, FB taraftarlığıyla sorunum olduğu anlamı çıkmasın. GS’li veya BJK’li olsaydım da durum aynen böyle olacaktı

 
Toplam blog
: 130
: 2132
Kayıt tarihi
: 28.06.06
 
 

İnsanın kendini anlatması zor, gereksiz de! Yaptığı işlere bakmak yeter, ne gerek var fazla i..