Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Eylül '10

 
Kategori
Sinema
 

“Hayalet”, “Melekler Şehri” filmlerini sevdiyseniz “Kardeşimden Sonra” filmini de çok seveceksiniz

“Hayalet”, “Melekler Şehri” filmlerini sevdiyseniz “Kardeşimden Sonra” filmini de çok seveceksiniz
 

Kardeşimden sonra, Charlie St. Cloud (2010)


Bugün sinemada "Kardeşimden Sonra" (Charlie St. Cloud) filmini birlikte seyrettikten sonra yeğenim "Yazarsın sen bu filmi" dediğinde yazmayı düşündüm. Uzun süredir yazmadığım için her sinemadan sonra buraya yazma alışkanlığımı da yitirdiğimi farkettim.

Yazmaya başlayınca başlıklar düşündüm:

“Hayalet”, "Melekler Şehri" filmlerini sevdiyseniz "Kardeşimden Sonra" filmini de çok seveceksiniz.

Yelkenliler ve deniz fenerleri size birşeyler ifade ediyorsa “Kardeşimden Sonra” filmini çok seveceksiniz.

“Kardeşimden Sonra” filminin başında yelkenli yarışlarında kardeşi Sam ile birlikte başarılar elde eden Charlie St. Cloud’u tanıyoruz. Kısa bir süre sonra da 11 yaşındaki kardeşi Sam’in trafik kazasında ölümüne tanık oluyoruz. Charlie’yi kardeşine yakın olmak için mezarlıkta çalışırken göreceğimiz ve Tess ile tanışacağımız 5 yıl sonrasını izlemeye başlıyoruz.

Hayalet filminde şehrin banliyölerinde, varoşlarında dolaşmıştık. Melekler Şehri’nde şehrin merkezinde yaşamış, sonunda kıyılara inmiştik. “Kardeşimden Sonra” filminde ise hep kıyıda, ormanda, denizde yaşadık büyük bir dramı…

11 yaşında yitirilmiş bir kardeşe verilmiş ama sağlığında yerine getirilmemiş sözün her günbatımı vakti bir görev gibi yerine getirilme çabası, bu çaba için duvara asılmış günbatımı saatleri izleyicinin içini acıtıyor, gözlerini yaşartıyor.

“Yelkenli uzakta olunca güzel” diye yazmıştım yıllar önce. Bu film de hem uzaktan hem yakından gördüm yelkenlileri… Deniz fenerlerinin hep mütevazı olanlarını sevmiştim. Filmdeki Deniz Feneri aynen böyle bir fenerdi…

“Kardeşimden Sonra” mütevazı ancak seyretmeye değecek bir film.

Bu blog Sinema sitesinde de yayınlanmaktadır

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..