Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Ocak '12

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

"Hayalin Nedir?" Diye Soran Arkadaşıma

"Hayalin Nedir?" Diye Soran Arkadaşıma
 

  • “Hayalin nedir?” diye sordu arkadaşım.
  • Hayalim!
  • “Hangi birisinden başlasam ki” dedim arkadaşıma.
  • Arkadaşım; “En büyük hayalin!” diye sorusunu yineledi.
  • “En büyük hayalim”
  • Bu güne kadar kim bilir ne çok hayaller kurmuşumdur kendi kendime. Uyurken, gezerken, kafa dinlerken, müzik dinlerken, ağaç gölgesinde tembellik ederken… Nedense en büyük hayalimin ne olduğunu hiç düşünmedim. Belki de bütün hayallerim en büyük olanlarıydı benim için. Ama hiç düşünmedim hayallerimden birisine ayrıcalık tanımayı.
  • Hayaller… Güzeldir be hayal kurmak. İnsanın kendisini en iyi anladığı, en iyi hissettiği anlardır hayallere kapıldığı anlar.
  • Daha yakın zamanda kurmuştum bir hayal.
  • Çalışmamak hayali! Sadece gezmek… Görmediğin yerleri görmek… Bütün bir Anadolu coğrafyasında gezmedik diyar, ayak basmadık sokak bırakmamak… Bütün o diyarlarda dört mevsimi yaşamak… Bir yerlere yetişmeden, sabah erkenden kalkmadan, gerine gerine, salına salına hareket edercesine gezmek… Bir yanımda eşim, diğer yanımda kızım.
  • Ve günün o güzelimsi yorgunluğunu, bir deniz kenarında, koyun dibinde, denize nazır salaş bir balıkçının cam dibinde geçirmek. Küçük yudumlar halinde alınan bir şarap kadehi ve birkaç meze…
  • Balık mı?
  • “Balık olsun da, hangisi olursa olsun” kıvamında bir tercih.
  • Uyku saatine ramak kala, birkaç sayfa okumak. Ama haberlerden uzak… Ne olup bittiğinden habersiz… Tabii ki cep telefonsuz… Tabii ki bilgisayarsız… Teknolojiden arınmış bir halde…
  • Ve sabah yeniden gerine gerine kalkmak, gezmeye kaldığın yerden devam etmek. Yeni sürprizler, yeni görmedik yerlerin arayışı…
  • Kâh Karadeniz yaylaları, kâh Akdeniz kıyıları... Ve sonra Mardin, Nemrut, Hasan Keyf… Ve birden gözünü açacaksın Haliç kıyılarında. Sıkıldığında, soluğu alacaksın Anadolu’nun en uç noktasında ve gerisin geri döneceksin tam tersi istikametteki en uç noktaya…Yani tam bir keyfe keder hayat.
  • Böyle bir hayal, hayata geçer mi?
  • Hiç belli olmaz. Geçer geçer. Bıkarcasına gezmek, bıkarcasına sağı solu görmek…
  • Bıkılır mı böyle bir hayattan?
  • Güzel bir soru sordum.
  • Ne yalan söyleyeyim, ben bıkmam. Asla bıkmam. Hele öyle bir yaşamın içerisinde bulayım kendimi… Yok, asla bıkmam böyle bir yaşamın içerisinde.
  • Ne bileyim, belki de çok keşmekeş dolu bir hayatımız var, bundandır böyle bir hayal dünyasına kendimi kaptırmış olmam. Lakin kesin olan bir şey varsa, şayet çalışmayacağım bir hayat sürecek zamanlara gelirsem, şehirden uzak, sakin bir köyde kalan ömrümü tamamlamak isterim. Keyfince… Bir yerlere yetişme kaygısı gütmeden, birilerine hesap verme kaygısı gütmeden sürgit bir hayat.
  •  
 
Toplam blog
: 1509
: 1145
Kayıt tarihi
: 07.08.07
 
 

Yazarım... Okurum... Öğrencilik yıllarımda çok yazdım... Kompozisyon derslerinde yazdım... Duvar ..