Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Mayıs '13

 
Kategori
Sağlık
Okunma Sayısı
181
 

'Hekime Şiddet'in perde arkası

'Hekime Şiddet'in perde arkası
 

Kaynak: www.cbc.ca


Son yıllarda çıkan Hekime Şiddet olayları tam olarak ne anlama geliyor? Cidden şiddetin artması mı, yoksa bazı şeylerin yansıması mı? Suç doktorda mı, hasta ya da hasta yakınında mı?..

Aslında bakarsanız suç herkesde. Hem saldırgan tarafta, hem sağlık kuruluşunda ve devlette, hem de yeri gelince işini yapmayan doktorda. Burada asıl sorun, hekimlerin bir taraflarının kalkmış ve muhteşem yaratıklar olarak düşünülmesi, bir yandan da hastanın her isteğini gerçekleştireceğinin sanılması. Yani, insanların kendi içlerindeki paradoksların çatışmasının yansıması.

Düşünün; sağlık problemi olan biri için tek çözüm, bir tek doktordur. O çözdü çözdü, çözemedi ya da çözmedi "ayvayı yedim ben" korkusuyla; bir suçlu aramaya başlıyor ve tabi ki bunun sorumlusu hekim oluyor. Belki haklı, belki haksız ama içlerindeki paradoksal çatışma hekime yansıyor haliyle.

Ben de birkaç kez duydum "Siz doktorlar dayağı hakediyorsunuz"... Neden? İşimi yapmadığım için mi, yapamadığım için mi, yoksa hastanın canı öyle istediği için mi? Bu sorunun cevabı, %90'dan fazla "Hasta veya hasta yakını öyle istediği için" oluyor. İşimi yapmıyorsam şikâyet edebilirsin ama etmeden önce şunu da düşünmek lazım: "O istediğin şeyi, cidden yapmak zorunda mıyım?" Daha açık bir örnek verirsek; hasta olmayan ya da sağlık kuruluşuna gelmeyen (Yani hekimin görmediği) birine tedavi ya da rapor vermek aykırı bir durumdur. Ancak, çoğu kez hasta ya da hasta yakınları sırf bu sebeple, hekime şiddet uygulama teşebbüsünde bulunmaktadırlar.

'İşimi yapamadığım için' ne demektir?? Çeşitli sebeplerden dolayı, hastaya çare olamamak yardımcı olamamaktır. Bununla ilgili örneğim; "Ben hekime sürekli gidiyorum, bir işe yaramıyor dövücem onu" idir. Buna da rast geldim. Bu durumda önerim, hastalığınızın durumu hakkında bilgi istemek, araştırmak ve gerekiyorsa başka bir hekime gitmektir. Ben, bana bu şekilde soru sorulduğunda "X hekiminden fayda bulmadıysanız, başka bir hekimi deneyebilirsiniz" diyorum. Yine şiddetsiz çözdük problemi.

Hastaneler gergin ortamlardır. Ancak, hekimler de birer insandır. Hastalar, onlardan paternalist bir yaklaşım (anne-baba gibi) beklediğinden; yani "çocuk gibi ben her şeyi yaparım ama onlar yine de beni anlayışla karşılayacak" şeklinde düşündüğü zaman, paternalist yaklaşımdan vazgeçmiş hekim dünyası ile çatışma yaşanması her zaman olacaktır.

Doktorlar, boşuna 36 saat günaşırı nöbet tutmuyorlar. Daha çok kişiye hizmet edebilmek için bu şekilde çalışıyorlar (Kesinlikle para için değil), özellikle kanser teşhisi konulduktan sonra acil ameliyat olması gereken kişiler için böyle bir çalışma sistemleri var. Şu anda bile cerrahi branşlarda, acil ameliyatlar bile 2-3 ay sonra yapılabiliniyor. Övüp yukarı çıkarmak olarak anlaşılmasın ama hekim olabilmek için de yüksek kapasiteli insanlara ihtiyaç var, bu sebeple kontenjan sayısı düşük kalmak zorundadır. Genel eğitim seviyesi arttıkça, hem şiddet sorunsalı hem de hekim açığının kapatılması yakın zamanda çözülecektir. Doktor-Hasta ilişkilerinin her zaman resimdeki gibi olması dileğiyle.

Sevgiler, saygılar.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Hekime şiddetin temeli cehalettir. Bir devletin eğitim programında BİLİNÇ DERSİ yoksa sadece diploma cehaleti yok etmediğinden diplomalıların da bir kısmı ne yazık ki BİLİNÇSİZ yani cahil kalabilmektedir. Selamlar.

Kadri KANPAK 
 22.07.2013 10:16
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 131
Toplam yorum
: 123
Toplam mesaj
: 9
Ort. okunma sayısı
: 3099
Kayıt tarihi
: 10.04.09
 
 

Marmara Üniversitesi, Tıp Fakültesi'nden mezun... Tıp Fakültesi'nden her şey çıkar, arada doktor ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster